Gjest Tanita Skrevet 2. juli 2007 #1 Skrevet 2. juli 2007 (Ja jeg vet det er tråder om dette fra før men idag er jeg for lat til å søke! ) Så jeg kjøpte en kabel for å få bruke tv-en som skjerm siden skjermen på laptopen ikke er helt i orden, og han i butikken viste meg hvilken jeg trengte, men da jeg kom hjem og skulle teste den, så passet ikke den lille kontakten til pc-en... Hva heter kablene som trengs til dette, og hva skal jeg neste gang se etter når jeg må bytte denne? Er helt blank på området og trenger en fungerende skjerm fort.
murray Skrevet 2. juli 2007 #2 Skrevet 2. juli 2007 (endret) Hei, det kommer an på hvilken TV og hvilket skjermkort du har. Eldre maskiner kobles ofte til TV ved hjelp av S-video. Har du nyere TV (flat) og skjermkort kan du koble til med DVI,HDMI eller VGA. Endret 2. juli 2007 av murray
Gjest Tanita Skrevet 2. juli 2007 #3 Skrevet 2. juli 2007 Jeg har ganske ny tv, men den er ikke lcd (som kan henges på veggen). Det står ikke engang på pakken hva denne heter, men den er iallefall helt feil. Det ståt homecinema collection på pakken... dDet er scart i den ene enden og i den andre en liten "pinne-kontakt" og en rund med stenger inni, men det er ikke like mange stenger (eller hva jeg skal kalle det) slik at det passer ikke. Jeg tror at jeg har fått helt feil kabel.
murray Skrevet 2. juli 2007 #4 Skrevet 2. juli 2007 Trykk på lenkene i det forrige innlegget mitt så kan du sammenligne og se hvilken kabel du har fått og hvilke kontakter TVen/PCen din har.
Gjest Tanita Skrevet 2. juli 2007 #5 Skrevet 2. juli 2007 Da er det kanskje S-video-kabel jeg trenger da, så den må ikke nødvendigvis brukes scart?
Gjest Tanita Skrevet 2. juli 2007 #6 Skrevet 2. juli 2007 Men så er det slik at på pcen er det ikke 4 stenger som på det bildet (og som det er på kabelen her) men det er 6 små hull til slike "pinner". På tven derimot er det slik som på bildet.
Gjest Tanita Skrevet 2. juli 2007 #7 Skrevet 2. juli 2007 Jeg har S-video utgang på tv-en. Men på pcen så er det en annerledes utgang enn det som bruker å passe, så da må jeg kanskje ha en adapter i tillegg?
Gjest Nedfallsgjest Skrevet 2. juli 2007 #8 Skrevet 2. juli 2007 Finner du noe som passer her ? Lurer litt på den tven din, det er ikke LCD, og ikke plasma.. ? Er det en bilderørstv ? Dvs, en "ikke-flat" tv ? Er det bilderørs tv (CRT) du har kan du ihvertfall glemme å bruke den til dataskjerm. Ok, til filmbruk vil det fungere, men til tekstbruk (internett/epost/dokumenter) er den ikke langt ifra skarp nok. Er redd for at input via s-video/skart plugg heller ikke vil være tilfredstillende, da disse tilkoblingene er beregnet for samme lave oppløsning..
Gjest Nedfallsgjest Skrevet 2. juli 2007 #9 Skrevet 2. juli 2007 "..er den ikke langt ifra skarp nok" skulle selvsagt være "den er langt ifra skarp nok" !
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå