La Luna Skrevet 2. juli 2007 #1 Del Skrevet 2. juli 2007 Hva sier man? Er begge deler lov å si? Er det en ting som er mer riktig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 2. juli 2007 #2 Del Skrevet 2. juli 2007 Det kommer vel an på sammenhengen? Situasjonen utartet... Det utartet seg... Tror jeg da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elfrida Skrevet 2. juli 2007 #3 Del Skrevet 2. juli 2007 For meg høres utarte mer riktig ut enn utarte seg. En annen ting er at folk bruker det feil. Sånn 'Festen utartet til å bli veldig hyggelig'. Når noe utarter så betyr jo det en forverring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milly:) Skrevet 2. juli 2007 #4 Del Skrevet 2. juli 2007 (endret) Ordbok.no Jeg tror det opprinnelig er bare "utarte til", men det er blitt mer vanlig å si "utarte seg til". Jeg synes i alle fall det siste høres best ut, tror det er bare det jeg har hørt. Endret 2. juli 2007 av Milly:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Champagnepiken Skrevet 18. juli 2007 #5 Del Skrevet 18. juli 2007 Det heter "utarte til" og "arte seg" - og så har det på et eller annet tidspunkt blitt blandet for ganske mange. Tror jeg, i alle fall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå