ehv61 Skrevet 2. juli 2007 #1 Skrevet 2. juli 2007 Hva er dette? Hva kommer det av? Noen som har opplevd det og hvordan arter det seg? Er det forskjellig fra person tl person?Vil gjerne høre om dette. Eller er det noe sted man kan få info om dette? Legen min visste ikke hva jeg snakket om
Gjest Gjest Skrevet 2. juli 2007 #2 Skrevet 2. juli 2007 Om du søker etter epilepsi på google vil du få informasjon om dette. Det finnes ulike typer epilepsi, med ulike symptomer.
ehv61 Skrevet 2. juli 2007 Forfatter #4 Skrevet 2. juli 2007 Dette har da vel ingenting med epilepsi å gjøre? Får slike anfall,om jeg kan kalle det det i fasen mellom våken og sovende tilstand.Kan gå ukesvis mellom hver gang,eller også måneder for den saks skyld.Kennes ut som det lyner i hodet og jeg "hører"på en måte "lyden" av elektrisitet i ørene. Dette er ikke smertefullt,men ubehagelig.
ehv61 Skrevet 2. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 2. juli 2007 Miros.Jeg har også hatt dette selv om jeg gikk på antidepressiva. Skjønner ikke bæret jeg
Gjest lenne Skrevet 2. juli 2007 #6 Skrevet 2. juli 2007 Dette har da vel ingenting med epilepsi å gjøre? Får slike anfall,om jeg kan kalle det det i fasen mellom våken og sovende tilstand.Kan gå ukesvis mellom hver gang,eller også måneder for den saks skyld.Kennes ut som det lyner i hodet og jeg "hører"på en måte "lyden" av elektrisitet i ørene. Dette er ikke smertefullt,men ubehagelig. Epilepsi ER elektriske utladninger i hjernen. Og de færreste får skikkelig anfall som mange forbinner med lidelsen. Hvis det ikke er noe du bare tror.. Uansett så er legen det beste stedet for å starte undersøkelser om eventuell epilepsi.
ehv61 Skrevet 2. juli 2007 Forfatter #8 Skrevet 2. juli 2007 Takk Miros Nå ble jeg litt klokere. Men vet du om det er et medisinsk navn for dette? Eller et søkeord jeg kan bruke? La det frem for legen min slik jeg har sagt her.
Gjest Gjest Skrevet 2. juli 2007 #9 Skrevet 2. juli 2007 Elektriske utladninger i hjernen skjer hos alle mennesker, men hos noen tar det litt av og man må utredes for f.eks epilepsi, svulster o.l. Vi har noe som kalles signalsubstans, som formidler informasjon oppi hjernen, klusses det for mye med denne substansen kan informasjonen bli feil og det kan skje en slik "feilfyring". Serotonin er en signalsubstans.
ehv61 Skrevet 2. juli 2007 Forfatter #10 Skrevet 2. juli 2007 Har søkt på søvnparalyse og fant nok mye ut av det.Kan ikke være svulst,da jeg har hatt dette i flere år.Måtte vel hatt andre symtomer også da, og jeg har aldri hodepine.Det er heller ikke epilepsi fant jeg ut.Hadde ihvertfall ikke de typiske symptomene og hvorfor skulle jeg få disse"anfallene" bare når jeg har lagt meg og holder på å sovne. Jeg kan se,høre og føle ofte skremmende ting. Av og til er det ikke fullt så skremmende,men likevel svært ubehagelig.
Ce'Nedra Skrevet 1. september 2007 #11 Skrevet 1. september 2007 (endret) Hva sa legen din da du la det fram for ham? Finnes det behandling for dette? Edit: Jeg tok det opp med legen min til slutt fordi det er så plagsomt. Har nå blitt så ille at jeg stopper opp innsovningen opptil 30 ganger hver natt. Blir jo helt utslitt av dette. Har fått henvisning til nevrolog fordi legen ikke visste hva han skulle gjøre, ei heller hva jeg snakket om. Endret 1. september 2007 av Ce'Nedra
Gjest Blondie65 Skrevet 1. september 2007 #12 Skrevet 1. september 2007 Jeg kan se,høre og føle ofte skremmende ting. Hva ser du for noe? For noen år tilbake var jeg plaget med synsforstyrrelser når jeg la meg - det var store bobler som pulserte og forsvant foran øynene mine. Virkelig plagsomt - uten at jeg vet hva det var eller hvorfor det forsvant.
Gjest su querida Skrevet 1. september 2007 #13 Skrevet 1. september 2007 Har søkt på søvnparalyse og fant nok mye ut av det.Kan ikke være svulst,da jeg har hatt dette i flere år.Måtte vel hatt andre symtomer også da, og jeg har aldri hodepine.Det er heller ikke epilepsi fant jeg ut.Hadde ihvertfall ikke de typiske symptomene og hvorfor skulle jeg få disse"anfallene" bare når jeg har lagt meg og holder på å sovne. Jeg kan se,høre og føle ofte skremmende ting. Av og til er det ikke fullt så skremmende,men likevel svært ubehagelig. Søvnparalyse (eller old hag syndrome) er noe som kan skje hvem som helst uten at det er noe galt. Man våkner uten at hjernen avbryter drømmestadiet og man opplever det som virkelig uten at man kan bevege seg. Det kan være skummelt når det skjer men det er ikke noe farlig.
Gjest Gjest_mr. louis_* Skrevet 1. september 2007 #14 Skrevet 1. september 2007 Jeg kan se,høre og føle ofte skremmende ting. Av og til er det ikke fullt så skremmende,men likevel svært ubehagelig. Jeg vil tro at det dreier seg om såkalte hypnagoge hallusinasjoner i forbindelse med overgang fra våken tilstand til søvn. Jeg har og vært plaget av dette og det som har hjulpet meg er mao-hemmer-medikamentet Aurorix. Jeg måtte prøve meg fram, legen tok det ikke alvorlig, kjente ikke til disse typene av hallusinasjoner
Ce'Nedra Skrevet 2. september 2007 #15 Skrevet 2. september 2007 Jeg vil tro at det dreier seg om såkalte hypnagoge hallusinasjoner i forbindelse med overgang fra våken tilstand til søvn. Jeg har og vært plaget av dette og det som har hjulpet meg er mao-hemmer-medikamentet Aurorix. Jeg måtte prøve meg fram, legen tok det ikke alvorlig, kjente ikke til disse typene av hallusinasjoner Flott å høre at det faktisk er noe å gjøre med dette! Jeg vet jo at det ikke er farlig, men det er ekstremt plagsomt, spesielt når man blir redd for å sovne.
Gjest Gjest_mr. louis_* Skrevet 2. september 2007 #16 Skrevet 2. september 2007 Flott å høre at det faktisk er noe å gjøre med dette! Jeg vet jo at det ikke er farlig, men det er ekstremt plagsomt, spesielt når man blir redd for å sovne. Javisst, dette er veldig skremmende og ubehagelige greier, man blir livredd for å legge seg til å sove. Hverken Aurorix eller Lyrica har hypnagoge hallusinasjoner som godkjent behandlingsområde, men begge har hjulpet for min del. Klomipramin kan visst også være til hjelp, men disse har ikke jeg prøvd.
Ce'Nedra Skrevet 3. september 2007 #17 Skrevet 3. september 2007 Bare et spørsmål til deg mr. louis.. Var det vanlig lege du var hos, eller var det en eller annen spesialist?
Gjest Gjest_mr. louis_* Skrevet 3. september 2007 #18 Skrevet 3. september 2007 Bare et spørsmål til deg mr. louis.. Var det vanlig lege du var hos, eller var det en eller annen spesialist? Det var hos en vanlig lege
Gjest Gjest Skrevet 3. september 2007 #19 Skrevet 3. september 2007 Har søkt på søvnparalyse og fant nok mye ut av det.Kan ikke være svulst,da jeg har hatt dette i flere år.Måtte vel hatt andre symtomer også da, og jeg har aldri hodepine.Det er heller ikke epilepsi fant jeg ut.Hadde ihvertfall ikke de typiske symptomene og hvorfor skulle jeg få disse"anfallene" bare når jeg har lagt meg og holder på å sovne. Jeg kan se,høre og føle ofte skremmende ting. Av og til er det ikke fullt så skremmende,men likevel svært ubehagelig. når jeg sluttet på anti.dep fikk jeg det på samme måte som du. da i søvnfasen. men siden du sier du har hatt det i mange år ville jeg gått til en ny lege.
Ce'Nedra Skrevet 5. september 2007 #20 Skrevet 5. september 2007 Det var hos en vanlig lege Bare legen min som ikke er helt inn i det her da.. Han hadde faktisk aldri hørt om det, så han ringte sykehuset for å snakke med spesialistene der. Og han spurte etter en spesialist på øre-nese-halsavdeling! De satte ham over til nevrolog, så de skjønte nok hva legen min pratet om. Men en ting til: Har du blitt helt bra? Har du ikke hatt verken søvnparalyse eller hallusinasjoner etter at du begynte på Aurorix? Vil så gjerne bli frisk... Er så redd og sliten...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå