Gå til innhold

mp3 spiller


Gjest Sydney

Anbefalte innlegg

Gjest Sydney

Hei!

Hvilken mp3-spiller er best for tiden?

Har fra før en Creative Microphoto 8 GB, men kunne tenkt oss en til for å legge inn lydbøker på. Den kan da gjerne være med mindre kapasitet enn den gamle vi har. Helst ikke av de dyreste heller.

Må legge til at vi har problemer med å få koblet opp den gamle Creativen til PC'en hjemme, må gjøres på jobben min, og det er jo litt tungvint.

Håper noen har anbefalinger å komme med, føler det er en jungel der ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Creative Zen V. Den finnes i 2, 4 & 8 GB og koster rundt en 1000-lapp for 4 GB. Ergo mye billigere en Apple ipod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også Creative Zen V og er veldig fornøyd med den så lenge den funker, men den har hengt seg helt opp to ganger, og da slet jeg virkelig med å få den i gang igjen. Har hørt at det er flere som har hatt problemer med akkurat det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Sansa fra Sandisk jeg, er kjempefornøyd. Den likner på en Ipod, bare at den har litt større skjerm, og en litt annen meny, samt at den finnes også med radio(vet ikke om Ipod har radio). Den finnes med minne 1 gb og oppover, min er 4 gb og kostet ca. 1000 kr. Den er utrolig lett å bruke i forhold til pc,installer programmet som følger med og bare koble til med usb og bruke mediaplayern eller høyreklikke på det du vil sende og velg send til sansa. Så enkelt er det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også Creative Zen V og er veldig fornøyd med den så lenge den funker, men den har hengt seg helt opp to ganger, og da slet jeg virkelig med å få den i gang igjen. Har hørt at det er flere som har hatt problemer med akkurat det...

Jeg hadde en Creative, men den klikket helt og det ble så mye styr da jeg skulle sende den til reperasjon at jeg bare kjøpte ny i stedet. Nå har jeg en iPod og er veldig fornøyd.

Endret av Dizzy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Sansa fra Sandisk jeg, er kjempefornøyd. Den likner på en Ipod, bare at den har litt større skjerm, og en litt annen meny, samt at den finnes også med radio(vet ikke om Ipod har radio). Den finnes med minne 1 gb og oppover, min er 4 gb og kostet ca. 1000 kr. Den er utrolig lett å bruke i forhold til pc,installer programmet som følger med og bare koble til med usb og bruke mediaplayern eller høyreklikke på det du vil sende og velg send til sansa. Så enkelt er det!

Jeg har også en Sansa, er veldig fornøyd. Lett å bruke og ganske billig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Creative Zen Sleek 20GB er er strålende fornøyd med den.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nedfall
Hei!

Hvilken mp3-spiller er best for tiden?

Har fra før en Creative Microphoto 8 GB, men kunne tenkt oss en til for å legge inn lydbøker på. Den kan da gjerne være med mindre kapasitet enn den gamle vi har. Helst ikke av de dyreste heller.

Må legge til at vi har problemer med å få koblet opp den gamle Creativen til PC'en hjemme, må gjøres på jobben min, og det er jo litt tungvint.

Håper noen har anbefalinger å komme med, føler det er en jungel der ute.

Tipper den creative saken der trenger ett spesielt program for overføring av filer, som bare støttes under Windows XP ?

Anbefaler deg å gå for en spiller som kan brukes som en mass storage device, da er det uendelig mye enklere å overføre filer, du bare drar over de filene du vil ha, med windows utforsker. Akkurat slik en vanlig usb minnepenn fungerer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper den creative saken der trenger ett spesielt program for overføring av filer, som bare støttes under Windows XP ?

Anbefaler deg å gå for en spiller som kan brukes som en mass storage device, da er det uendelig mye enklere å overføre filer, du bare drar over de filene du vil ha, med windows utforsker. Akkurat slik en vanlig usb minnepenn fungerer..

Det er faktisk veldig forskjellig fra spiller til spiller. Min Creative Zen Sleek må ha et eget program, men jeg synes bare det er flott jeg, for det sorterer alle filene mine på en grei og enkel måte. Men på min Creative MuVo som jeg brukte mer før kan man bare sette inn i pcen og bruke som minnepinne eller hva man måtte ønske (det er faktisk det jeg bruker den til i dag). Synes begge deler er like effektivt. Hvert til sitt bruk. Nå skal det sies at også min Creative Zen Sleek faktisk kan brukes som en slags minnepinne, da den også har en del ekstrautstyr utover det at man kan høre musikk på den.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har en Sansa fra Sandisk jeg, er kjempefornøyd. Den likner på en Ipod, bare at den har litt større skjerm, og en litt annen meny, samt at den finnes også med radio(vet ikke om Ipod har radio). Den finnes med minne 1 gb og oppover, min er 4 gb og kostet ca. 1000 kr. Den er utrolig lett å bruke i forhold til pc,installer programmet som følger med og bare koble til med usb og bruke mediaplayern eller høyreklikke på det du vil sende og velg send til sansa. Så enkelt er det!

Denne har jeg også. 8GB, med radio. Godt fornøyd. Spilleren trenger ikke noe spesielt progam for å overføre musikkfiler og virker derfor på alle maskiner og operativsystemer uten noe oppsett eller noe slikt.

Spilleren indekserer sangene automatisk etter overføring - den bruker meta-data fra mp3-filen for indekseringen - så det er lett å navigere etter at filene er overført såfremt man passer på at filene inneholder denne informasjonen.

Edit: Det er altså denne (SanDisk Sansa e280) jeg har: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=331099

Endret av skrue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...