ehv61 Skrevet 2. juli 2007 #1 Skrevet 2. juli 2007 Blir man syk?Symptomer,følelse?,Ja,idet hele tatt.Hvordan blir man og hvordan føles det?????..........
venus* Skrevet 2. juli 2007 #2 Skrevet 2. juli 2007 Søk på bråseponering, så finner du nok ut hva som kan skje. Det mer relevante spørsmålet er hvorfor du spør oss på Kg om dette, og ikke legen din...
ehv61 Skrevet 2. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 2. juli 2007 Det spiller for så vitd ingen rolle hvorfor jeg spør,men fordi jeg har bråsluttet vil jeg antagelig få forskjellige svar på hva som skjer fra menneske til menneske. Man er jo forskjellige.
Gjest Gjest Skrevet 2. juli 2007 #4 Skrevet 2. juli 2007 Jeg sluttet på dagen, for noen måneder siden (etter ca 2 års fast bruk på maksdose) Det gikk utmerket! Hadde selvsagt litt abstinenser (svimmelhet, irritabilitet, synsforstyrrelser, humørsvinginger osv) en liten periode rett etter, det er jo et avhengighetsskapende medikament. Men ut ifra hva andre har sagt forventa jeg meg noe langt værre, så jeg ble positivt overasket. For min del var det null problem.
ehv61 Skrevet 2. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 2. juli 2007 Jeg har følt meg litt som deg Gjest,men har ikke vært uten i mer enn ca en uke. Håper jeg ikke blir værre Ellers kommer jeg nok til å klare meg.har vel gått på dem noe lenger enn deg,men det har vel kanskje ikke noe å si
Gjest Gjest_anni_* Skrevet 2. juli 2007 #6 Skrevet 2. juli 2007 Blir man syk?Symptomer,følelse?,Ja,idet hele tatt.Hvordan blir man og hvordan føles det?????.......... Jeg bestemte meg en dag for å slutte. Syntes ikke det virka i det hele tatt. Hadde da gått på de 5mnd. Jeg merket _INGEN_ ting. Ikke noe absitenser, hodepine eller noe. Det var akkurat som om jeg bare hadde slutta med å ta hvilke som helst ting.
ehv61 Skrevet 2. juli 2007 Forfatter #7 Skrevet 2. juli 2007 Kanskje du i utgangspunktet ikke trengte slike medisiner? På meg virket de godt,selv om det tok to,tre uker før virkningen kom.
heffalumpen Skrevet 3. juli 2007 #8 Skrevet 3. juli 2007 I verste fall kan man bli småpsykotisk... Hvorfor slutte brått når det er mye bedre å trappe ned??? Har du gått på en stund kan du vel like gjerne bruke et par mnd på å slutte vel...
nissejenta Skrevet 3. juli 2007 #9 Skrevet 3. juli 2007 En grunn til å slutte brått kan være at man blir gravid.... Kan være skadelig for fosteret har jeg hørt!
~white lady~ Skrevet 4. juli 2007 #10 Skrevet 4. juli 2007 En grunn til å slutte brått kan være at man blir gravid.... Kan være skadelig for fosteret har jeg hørt! Mener jeg har lest at dette ikke stemmer likevel, men hør med lege for sikkerhets skyld. Og- Jeg sluttet på Cipralex på dagen. (Var på ferie i utlandet og bagasjen min ble frastjålet, så hadde egentlig ikke noe valg) merket ikke noe ubehag eller abstinens. Begynte aldri på de igjen
lillesky Skrevet 4. juli 2007 #11 Skrevet 4. juli 2007 Vi reagerer alle forskjellig på medisiner. Men det verste med brå slutt, kan være at depresjonen blir verre. Fra felleskatalogen: Når du avslutter behandling med Cipralex, særlig hvis det skjer brått, kan du få seponeringssymptomer. Seponeringssymptomer inkluderer: Svimmelhet, prikking/stikking, brennende følelse og (mindre vanlig) følelse av elektrisk støt, søvnforstyrrelser (livlige drømmer, mareritt, søvnløshet), angst, hodepine, kvalme, økt svette (inkludert nattesvette), rastløshet og uro, skjelving, følelse av forvirring og desorientering, emosjonell og irritabel, diare, synsforstyrrelser, hjertebank.
ehv61 Skrevet 5. juli 2007 Forfatter #12 Skrevet 5. juli 2007 Har hatt noen av symptomene som Lillesky nevner,men det har blitt bedre nå.Tror ikke jeg kommer til å begjynne på dem igjen. Har ihvertfall ikke fått tilbake depresjonen
Gjest beekeeper Skrevet 6. juli 2007 #13 Skrevet 6. juli 2007 Sluttet på dagen jeg, og ble faktisk bedre. Kjente ingenting etterpå jeg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå