Gjest Gjest_Anita_* Skrevet 30. juni 2007 #1 Skrevet 30. juni 2007 Vi skal 2 uker til Hellas i sommer og har lyst ti å være én uke på Naxos. Noen forslag til hvilken øy vi bør besøke den 2. uka? Pars? Antiparos? Andre forlag? Hvor er det finest?
Gjest Marillia Skrevet 1. juli 2007 #2 Skrevet 1. juli 2007 Vi skal 2 uker til Hellas i sommer og har lyst ti å være én uke på Naxos. Noen forslag til hvilken øy vi bør besøke den 2. uka? Pars? Antiparos? Andre forlag? Hvor er det finest? Om du søker litt, finner du mange tråder om Kykladene, og vil du lese litt mer om hver enkelt øy, er dette en kjempeflott nettside: http://www.islandstrolling.com/
Gjest Deception Skrevet 1. juli 2007 #3 Skrevet 1. juli 2007 Personlig ville jeg valgt Santorini; helt spektakulær øy, men til gjengjeld bør man nok forvente ekstremt mye turister. Da vi var i Kykladene, dro vi til Folegandros, som er veldig liten og ikke så full av turister, men der opplevde vi at det ble i overkant "intimt". Les om de ulike øyene, og velg derfra; alle har sin sjarm.
Chelsea Skrevet 1. juli 2007 #4 Skrevet 1. juli 2007 Vi likte oss overhodet ikke på Naxos, kanskje vi var på feil sted? Altfor turistifisert. Skal jeg feriere med bare nordmenn og svensker drar jeg ikke til Hellas... Men hver sin smak, selvsagt. Vi likte oss på Santorini, Paros og Milos. Men det avhenger jo veldig av hva man ønsker ut av ferien. Reiser man med barn f.eks. er det jo ofte andre ønsker man har enn om man bare reiser voksne. For meg hadde det vært lite å besøke bare 2 øyer på 2 uker, men jeg er kanskje litt rastløs av meg???? Vi var på 5 forskjellige, men fikk jo selvsagt da ikke sett alt på alle øyene. Et tips er å sjekke ut ferjene på forhånd, ikke alle øyer har gode ferjeforbindelser til alle andre øyer (ref. Milos).
Gjest Gjest_mia_* Skrevet 22. juli 2007 #5 Skrevet 22. juli 2007 Vi skal 2 uker til Hellas i sommer og har lyst ti å være én uke på Naxos. Noen forslag til hvilken øy vi bør besøke den 2. uka? Pars? Antiparos? Andre forlag? Hvor er det finest? Mitt forslag er Antiparos. Deilig atmosfære, herlig strand. Men om du er på jakt etter heftig natteliv så er kanskje ikke dette stedet. Men ellers, HELT TOPP!
*MEDUSA* Skrevet 22. juli 2007 #6 Skrevet 22. juli 2007 Enig med at det blir for lenge med ei uke på hver øy hadde heller satset på å fått med meg noen øyer til. F.eks: Naxos, Santorini, Paros og Antiparos Er dere ute etter litt party kunne dere byttet ut noen av øyene med Ios og Mykonos Jeg synes alle plassene er helt fantastiske (for mye "fjortis" på Ios for meg, men uansett) Skal ned to uker i September og gleder meg vilt
Gjest Gjest Skrevet 24. juli 2007 #7 Skrevet 24. juli 2007 Enig i at Antiparos er flott! Men dersom du ikke har vært i kykladene mange ganger anbefales det å bruke litt god tid på hver plass du er (og heller reise litt rundt på øya). 2 uker og 2 øyer er fint. Vær obs på at strendene på Santorini ikke er de beste.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå