Gå til innhold

Ketchup på spaghetti bolognese.

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Har sett en matkultur som for meg fremstår som merkelig.

Hvorfor i all verden presterer noen mennesker å sprute ketchup over en spaghettimiddag som består av spaghetti og en tomat og kjøttdeigbasert saus?

Det blir jo i realiteten å krydre tomatsausen med nok en tomatsaus.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm, jeg gjør dette. Synes det smaker godt :)

Skrevet

Smak og behag vil jeg tro, eldstemann hadde ketchup på absolutt alt, men han vokste det av seg ;)

Skrevet

Jeg bruker ikke ketschup på bolognese, det fremstår som ganske unødvendig i min smak. Men på makaroni uten noe annet, da er det godt!

Skrevet

Ketchup på pizza ser jeg heller ingen mening med...

Gjest Gjest
Skrevet

Mitt spørsmål til alle dere som ikke forstår eller ser noen mening med det:

dere se mening med det?

Skrevet

Jeg pleier å si at ketchup er en uting! :ler: Hvorfor på død og liv drepe all mat med ketchup?

Huff, nå erter jeg på meg mange her ;) Neida, spis ketchup dere folkens!

Selv er jeg et sennepsmenneske. Men sennep blir jo heller ikke særlig godt på spaghetti bolognese da :overrasket:

:ler:

Skrevet

Jeg hadde ikke laget denne retten til noen jeg visste ville hatt ketchup på. Jepp, så snobbete er jeg.

Skrevet
Mitt spørsmål til alle dere som ikke forstår eller ser noen mening med det:

dere se mening med det?

Ja, det må jeg :sprettoy:

Skrevet

Det kommer litt an på. Noen liker søtsmaken ketchup gir, jeg runder heller sausen av med 1 ts sukker.

Forstår egentlig ikke vitsen med å irritere seg over at andre bruker ketchup? Er det ikke opp til hver enkelt hva de vil spise?

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg irriterer meg ikke ,synes bare at det er litt snodig. :kaffe: :)

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg hadde ikke laget denne retten til noen jeg visste ville hatt ketchup på. Jepp, så snobbete er jeg.

Enig med deg.

Skrevet

Jeg hører til de som synes det er en uting å ha ketchup på alt, da må jo alt smake noenlunde likt, og det synes jeg er kjedelig. Men for all del, folk gjør jo som de vil. Samboeren min har ketchup på bolognese, og jeg synes det er litt snodig, men hvis han synes det er godt så værsågod! Jeg ser altså ingen mening i det, men finnes det noen mening vil jeg gjerne vite den ;)

Skrevet

Alle i min familie gjør det, uten meg. Personlig syntes jeg at en god bolonese ikke skal ødelegges av ketchup smaken, men det er min mening ;)

Skrevet

Noen ganger har jeg ketchup på pizza og spaghetti bologonese, enket og greit fordi da vil jeg ha den smaken i tillegg..

Sambo bruker ketchup på eggerøre og fiskegrateng det synes jeg er enda merkeligere.

Skrevet
Sambo bruker ketchup på eggerøre og fiskegrateng det synes jeg er enda merkeligere.

En kamerat bruker det på salat.. Det syntes jeg er verre :sprettoy:

Skrevet
En kamerat bruker det på salat.. Det syntes jeg er verre :sprettoy:

Fysj.. :sprettoy:

Men uansett er ketchup på spaghetti bedre enn majones som jeg har hørt om en som bruker..

Skrevet

Jeg synes det er godt både med og uten, synes ikke det er noe merkelig egentlig.

Mvh Yvonne :heiajente:

Gjest Gjest
Skrevet

Ketchup på salaten kan jeg av en merkelig grunn kanskje forstå.

Ketchupen vil jo da fungere som dressing.

Synes faktisk at dette hørtes bedre ut en den forferdelige thousand

island dressingen.

Skrevet
Jeg pleier å si at ketchup er en uting! :ler: Hvorfor på død og liv drepe all mat med ketchup?

Huff, nå erter jeg på meg mange her ;) Neida, spis ketchup dere folkens!

Selv er jeg et sennepsmenneske. Men sennep blir jo heller ikke særlig godt på spaghetti bolognese da :overrasket:

:ler:

Signerer!

Gjest som ikke liker thousand island-dressing: Hjemmelaget vinagrette! ;)

Personlig er jeg den første til å skrive under på å kvitte seg med ketchup for godt! Den har ingen bruksområder og smaker vondt! :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...