Gjest care Skrevet 30. juni 2007 #1 Skrevet 30. juni 2007 Etter at jeg nå nesten hver dag må støvsuge kjøkken og stue lurer jeg på om det hadde vært mer praktisk med en sentralstøvsuger. Min andre halvdel har hørt av andre at man blir så fort lei denne lange slangen som følger med. Jeg selv, har ikke hørt noen som har snakket noe om denne type støvsuger. Kan du si meg noe om dine erfaringer med den, positive og negative.
Gjest Lea Skrevet 30. juni 2007 #3 Skrevet 30. juni 2007 Så lenge man legger opp nok uttak i huset, så trenger man ikke verdens lengste slange, men den tar plass. Vi har sentralstøvsuger, ettersom det er dumt å bygge nytt hus uten. Dessuten er den veldig bra når det gjelder hundehår. Men vi har kjøpt en vanlig støvsuger ved siden av og den brukes nok mest til daglig. På kjøkkenet ønsker jeg meg en sånn liten sak som ligner en kost. Konklusjon: Sentralstøvsuger øker verdien på boligen om man skal selge en gang, men fungerer ikke som den eneste løsningen hos oss.
Gjest care Skrevet 1. juli 2007 #4 Skrevet 1. juli 2007 Takk for tilbakemeldinger. Nå har jeg ikke sett en slik i aksjon, men lurer på om det ikke finnes en slange som er dynamisk. Dvs. bruke så mye slange man trenger..
Mrs. K Skrevet 1. juli 2007 #5 Skrevet 1. juli 2007 Jeg synes ikke at slangen er verre å pakke inn og ut enn en vanlig støvsuger. Nå har vi ikke behov for å støvsuge hver dag da. Vi har slange og uttak i alle tre etasjer så vi slipper å drasse på slangen. Nå husker jeg ikke merket på vår sentralstøvsuger, men den bråker ikke så mye som den gamle vanlige. Motoren sitter jo i kjelleren så det er bare suget vi hører.
Siona Skrevet 1. juli 2007 #6 Skrevet 1. juli 2007 Her brukes sentralstøvsugeren stort sett en gang i uken, og det er når hovedrengjøringen tas. Synes den virker grei å bruke, men siden vi har vaskehjelp har jeg ikke brukt den veldig mange ganger selv Vi har i tillegg en oppladbar støvsuger (håndstøvsuger og gulvstøvsuger i ett) som brukes til daglig støvsuging av kjøkken, evt stue og spisestue. Hadde nok ikke orket å dra frem den lange slangen til sentralstøvsugeren kun for å fjerne noen smuler på kjøkkengulvet.
Annie Skrevet 1. juli 2007 #7 Skrevet 1. juli 2007 JEg var veldig i mot sentralstøvsuger når vi bygde på huset, men mannen ville ha. Jeg anger IKKE i dag på at vi har det! Er kjempefornøyd, syns den suger bedre enn en vanlig, det er mindre bråk og lettere å pakke bort.
Lillie Skrevet 2. juli 2007 #8 Skrevet 2. juli 2007 Jeg er utrolig fornøyd med vår sentralstøvsuger . Vi har tre etasjer, og det er så lettvint med kun denne slangen å dra rundt. Vi støvsuger annenhver dag pga. hundehår.
kamela Skrevet 2. juli 2007 #9 Skrevet 2. juli 2007 JEg var veldig i mot sentralstøvsuger når vi bygde på huset, men mannen ville ha. Jeg anger IKKE i dag på at vi har det! Er kjempefornøyd, syns den suger bedre enn en vanlig, det er mindre bråk og lettere å pakke bort. Er det derfor du støvsuger så ofte Skulle gjerne hatt selv, akkurat nå har vi en støvsuger i hver etasje og det er veldig ok!
Gjest Gjest Isadora Skrevet 3. juli 2007 #10 Skrevet 3. juli 2007 Vi tok sentralstøvsuger nå når vi bygde - og så fikk vi selve motoren og slanger av foreldrene mine til gave! Nå er jeg storfornøyd med den - vi må støvsuge hver dag av forskjellige årsaker - og da er det utrolig lettvint med en sånn. Vi har slanger og uttak i hver etasje - så vi slipper å dra slangen opp og ned trappa. Beste støvsugeren vi har hatt - og nei den bråker ikke stort.
Annie Skrevet 3. juli 2007 #11 Skrevet 3. juli 2007 Er det derfor du støvsuger så ofte Støvsuger definitivt oftere nå med sentralstøvsugeren enn før ja.
Ugla Skrevet 3. juli 2007 #12 Skrevet 3. juli 2007 Jeg anger IKKE i dag på at vi har det! Er kjempefornøyd, syns den suger bedre enn en vanlig, det er mindre bråk og lettere å pakke bort. Helt enig med deg, Annie. Vi monterte den, ved litt annen oppussing/fornying av huset.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå