Gjest Gjest Skrevet 30. juni 2007 #41 Skrevet 30. juni 2007 Menn er ikke like opptatt som kvinner av å være enig med alle andre. Derfor klinker de til iblant. Yes. Og så er menn generelt mer opptatt av temaene enn av personene som skriver. Derfor har mange av oss sluttet å skrive under nick. Da slipper vi alle brukerne som enten forfølger nicket eller nekter å svare (eller iallfal diskutere normalt) etter at de er blitt satt på plass i en tidligere diskusjon.
Gjest Frk Åberg Skrevet 30. juni 2007 #42 Skrevet 30. juni 2007 Jeg syns det er bra med mangfold, om det skyldes ulike kjønn, personligheter eller interesser. Takk og pris for menns synspunkter i diskusjoner på Kvinneguiden de er mer reflekterte og ærlige enn de fleste kvinner når de diskuterer. Jeg setter også pris på menn på forumet, men hvor reflektert man er mener jeg ikke har noe som helst å gjøre med kjønn.
Gjest Gjest Skrevet 30. juni 2007 #43 Skrevet 30. juni 2007 Jeg sier ikke at alle menn som skriver her er bitre, men noen jeg har lagt merke til i det siste har en veldig negativ holdning til kvinner, snakker som om en ting er sant for alle kvinner og i det hele tatt formulerer seg på en utrolig negativ måte. Jeg har ingenting i mot at folk snakker rett fra levra, men når det blir sånn 'alle damer er horer'-preik så blir det litt for dumt og vitner om at den som sitter og skriver ikke har det helt godt med seg selv. Jeg har visst gått glipp av disse hore-innleggene... Hvor er de, da ?
Jalp Skrevet 30. juni 2007 #44 Skrevet 30. juni 2007 Jeg synes også det er litt pussig med disse mennene som skriver her inne på Kvinneguiden, ettersom KG i stor grad handler om kvinneproblemer. Ordentlige mannfolk har da ikke behov for å brette ut sitt følelsesliv og sexliv på en dameside...? Kanskje de ikke har noen kompiser de kan prate med ? Hilsen Anette Kvinner er mennesker. Menn er mennesker. Ofte velger vi å leve tett sammen i lang tid. Derfor blir ofte "kvinneproblemer" også et problem for mannen. Som heterofil mann interesserer jeg meg for kvinner. Jeg liker kvinner veldig godt, og forsøker å forstå hvordan det er å være kvinne, for da kan jeg bli en bedre mann...tror jeg. I hvertfall for min kvinne. Jeg kan godt sitte å snakke om løst og fast på et mannsforum og lage verdensrekord i å være enig om alt mulig. Men der det tenkes likt, tenkes det ikke meget...var det visst en klok person som sa. Grunnen til at jeg havnet her, var alt det rare mange kvinner mener de "vet" om menn. Jeg oppdaget at alle de "enkle" svarene en del kvinner omgir seg med når det gjelder menn, er preget av klisjeer og myter. Og dette sitter dere og forer hverandre med. Det er ikke rart det er mange samliv som skjærer seg når mange kvinner går inn i et forhold til en mann, og baserer sine forventninger på disse mytene og klisjeene. Jeg mener altså at et kvinneforum trenger maskuline innslag, for hvis ikke mister man mye av dynamikken i diskusjonene, spesielt de som omhandler sex og samliv. På akkurat samme måte som såkallte mannsforum blir uinteressante når kun menn sitter og utveksler myter og klisjeer om kvinner. Hvis vi menn lurer på noe når det gjelder f.eks. kvinners seksualitet, skal vi da henvende oss på et mannsforum?
Gjest Gjest Skrevet 30. juni 2007 #45 Skrevet 30. juni 2007 Jalp, du er en reflektert fyr, det skal du ha. Men hvor vanskelige å forstå er disse damene egentlig, da ? De liker oppmerksomhet, gaver, spenning. De absolutt hater å kjede seg. De liker shopping, sko, kaffe latte. De liker menn som er pene, rike og mektige. Og de er følsomme, vare for stemninger, størst av alt er kjærligheten. Der fikk du koden. Hilsen Ole Petter
Transe Skrevet 1. juli 2007 #46 Skrevet 1. juli 2007 Føler meg hjemme her. Føler meg som jente med utovertiss. Bruker mer kjoler jeg enn jenter flest. :kaffe:
Gjest El Patron Skrevet 1. juli 2007 #47 Skrevet 1. juli 2007 (endret) -- Endret 8. juli 2007 av El Patron
Gjest Gjest Skrevet 1. juli 2007 #48 Skrevet 1. juli 2007 Jeg synes det ville ha blitt veldig trist på KG om de mennene vi har her nå skulle forsvinne. Jeg synes de bidrar med nettopp å luke bort fordommer og forenklinger om menn som kanskej viser seg å ikke stemme. Når menn sier i fra og argumenterer med at "slik er det faktisk ikke" vinner det respekt hvertfall hos meg. Jeg synes de som er her er flinke og bidrar mye. Jeg håper det kommer flere menn også! KG blir rikere med mangfoldet.
Ek_Erilar Skrevet 1. juli 2007 #49 Skrevet 1. juli 2007 De virkelige gutta er på hegnar.online Det sier i såfall ganske mye om "de virkelige gutta", for Hegnar Online er noe av det sørgeligste jeg har lest.
mysan Skrevet 1. juli 2007 #50 Skrevet 1. juli 2007 Jeg synes også det er litt pussig med disse mennene som skriver her inne på Kvinneguiden, ettersom KG i stor grad handler om kvinneproblemer. Ordentlige mannfolk har da ikke behov for å brette ut sitt følelsesliv og sexliv på en dameside...? Kanskje de ikke har noen kompiser de kan prate med ? Hilsen Anette Eeh.. nå skriver disse mennene i andre fora enn de om sex og singelliv da. Jeg ser dem overalt i de foraene jeg selv frekventerer, og jeg er så og si aldri på sex og samliv, familieliv etc... Hva så? Da blir i så fall alle kvinner pingler. Har aldri sett noen kvinne bygge sin egen garasje. Hvilke menn, som har kommet over huleboerstadiet, leier ikke inn folk til å gjøre nedverdigende jobb for seg, uansett? Egentlig fortjener ikke slike utsagn noen kommentar, men... er det nedverdigende å være tømrer? Det sier i såfall mer om deg enn om håndtverkere. I alle dager, hvorfor skulle ikke menn få skrive her inne? Jeg tror de representerer en sunn motvekt, faktisk. Om noen bør pelle seg vekk, er det uhøflige, frekke gjester som tror de kan skrive akkurat hva de vil og tråkke på andre mennesker, bare fordi de ikke kan knyttes opp til et brukernavn. Forbanna feiginger. Ja, hvis vi først skal kalle noen for "pingler"... Dette er jo en guide for kvinner og hvem er vel ikke bedre til og guide oss enn menn? på enkelte ting da..... hehe Eeh... kan du forklare? Jeg tør å påstå at dette er individbetinget fremfor kjønnsbetinget. Som heterofil mann interesserer jeg meg for kvinner. Jeg liker kvinner veldig godt, og forsøker å forstå hvordan det er å være kvinne, for da kan jeg bli en bedre mann...tror jeg. I hvertfall for min kvinne. Jeg kan godt sitte å snakke om løst og fast på et mannsforum og lage verdensrekord i å være enig om alt mulig. Men der det tenkes likt, tenkes det ikke meget...var det visst en klok person som sa. Grunnen til at jeg havnet her, var alt det rare mange kvinner mener de "vet" om menn. Jeg oppdaget at alle de "enkle" svarene en del kvinner omgir seg med når det gjelder menn, er preget av klisjeer og myter. Og dette sitter dere og forer hverandre med. Det er ikke rart det er mange samliv som skjærer seg når mange kvinner går inn i et forhold til en mann, og baserer sine forventninger på disse mytene og klisjeene. Jeg mener altså at et kvinneforum trenger maskuline innslag, for hvis ikke mister man mye av dynamikken i diskusjonene, spesielt de som omhandler sex og samliv. På akkurat samme måte som såkallte mannsforum blir uinteressante når kun menn sitter og utveksler myter og klisjeer om kvinner. Hvis vi menn lurer på noe når det gjelder f.eks. kvinners seksualitet, skal vi da henvende oss på et mannsforum? Her var det ikke lett å klippe ut enkelte utsagn jeg kunne si meg enig i - du ser ut som en reflektert mann, og en som faktisk interesserer seg for kvinner. Hvem vil ikke heller ha en mann som forstår kvinnen til en viss grad, enn en som bare turer frem på machovis totalt uten interesse for andre enn seg selv? Jalp, du er en reflektert fyr, det skal du ha. Men hvor vanskelige å forstå er disse damene egentlig, da ? De liker oppmerksomhet, gaver, spenning. De absolutt hater å kjede seg. De liker shopping, sko, kaffe latte. De liker menn som er pene, rike og mektige. Og de er følsomme, vare for stemninger, størst av alt er kjærligheten. Der fikk du koden. Hilsen Ole Petter :kaffe: Artig lesing. Så rart at sånne overfladiske, generelle meninger alltid kommer fra "gjest". Det var da voldsomt.. Jeg er rimelig sikker på at dere ville savne oss dersom vi plutselig forsvant -- i hvertfall de mer oppvakte av dere Helt klart. Nå finnes det mange reflekterte kvinner her inne også, som bringer fruktbare innlegg til bordet, men med frykt for å trampe rett ut i helvete nå så tør jeg nesten påstå at de er i mindretall - da er det godt at det finnes menn her inne også, som kan bidra til balanse i debattene. Nå skal selvfølgelig noen av de mindre reflekterte kvinnene/jentene unnskyldes med at de er veldig unge og ikke har fått fyllt opp bagasjen sin ennå, men det er jo ikke det vi diskuterer.
Jalp Skrevet 1. juli 2007 #51 Skrevet 1. juli 2007 Jalp, du er en reflektert fyr, det skal du ha. Men hvor vanskelige å forstå er disse damene egentlig, da ? De liker oppmerksomhet, gaver, spenning. De absolutt hater å kjede seg. De liker shopping, sko, kaffe latte. De liker menn som er pene, rike og mektige. Og de er følsomme, vare for stemninger, størst av alt er kjærligheten. Der fikk du koden. Hilsen Ole Petter Takk skal du ha. Og du har forsåvidt litt rett. Men de fleste av de kivnner jeg kjenner er MYE mer enn det du beskriver. Og noen er til og med ingen av de delene du bekriver. Jeg tror du kan ha stort utbytte av å tilbringe mer tid her inne og i tillegg sammen med kvinner. Det er åpenbart ikke bare kvinner som kan falle for fristelsen for å holde seg til myter og klisjeer.
Jalp Skrevet 1. juli 2007 #52 Skrevet 1. juli 2007 (endret) Nå finnes det mange reflekterte kvinner her inne også, som bringer fruktbare innlegg til bordet, men med frykt for å trampe rett ut i helvete nå så tør jeg nesten påstå at de er i mindretall - da er det godt at det finnes menn her inne også, som kan bidra til balanse i debattene. Nå skal selvfølgelig noen av de mindre reflekterte kvinnene/jentene unnskyldes med at de er veldig unge og ikke har fått fyllt opp bagasjen sin ennå, men det er jo ikke det vi diskuterer. Først: Takk for gode ord! Jeg har ikke kapasitet til å innom alle tråder og tema her inne, men det sier seg selv at jeg ikke hadde funnet det verdt å være her hvis diskusjoene ikke hadde vært gode. Jeg har ikke reflektert så mye i forhold til kjønn når det gjelder innleggets saklighet, men jeg registrerer at jeg fortsatt har mye å lære om kvinner. I tillegg ser jeg at mange kvinner har mye å lære om menn. Å debattere på denne måten er dessuten veldig utviklende og lærerikt. Uansett hvilket utgangspunkt man har, er det mye læring i å delta her. Mange ganger vet man ikke hva man mener før man ser seg selv skrive det. Og det er absolutt ikke slik at den man er uenig med nødvendigvis er en dust. Endret 5. oktober 2007 av Jalp
mysan Skrevet 1. juli 2007 #53 Skrevet 1. juli 2007 Jeg har ikke kapasitet til å innom alle tråder og tema her inne, men det sier seg selv at jeg ikke hadde funnet det verdt å være her hvis [iKKE] diskusjoene ofte hadde vært gode. Jeg har ikke reflektert så mye i forhold til kjønn når det gjelder innleggets saklighet, men jeg registrerer at jeg fortsatt har mye å lære om kvinner. I tillegg ser jeg at mange kvinner har mye å lære om menn. Å debattere på denne måten er dessuten veldig utviklende og lærerikt. Uansett hvilket utgangspunkt man har, er det mye læring i å delta her. Mange ganger vet man ikke hva man mener før man ser seg selv skrive det. Og det er absolutt ikke slik at den man er uenig med nødvendigvis er en dust. Jeg antar det skal stå et IKKE der oppe? Jeg reflekterer heller ikke så mye over kjønn når det gjelder debatter her inne. Man finner mye rart i begge leire. Dessverre kan det forøvrig virke som om de man er uenig med faktisk er duster Det er noe med å kunne/ikke kunne diskutere på nøytralt grunnlag, uten nødvendigvis å ta med sine egne følelser inn i debatten.
Jalp Skrevet 1. juli 2007 #54 Skrevet 1. juli 2007 Jeg antar det skal stå et IKKE der oppe? Jeg reflekterer heller ikke så mye over kjønn når det gjelder debatter her inne. Man finner mye rart i begge leire. Dessverre kan det forøvrig virke som om de man er uenig med faktisk er duster Det er noe med å kunne/ikke kunne diskutere på nøytralt grunnlag, uten nødvendigvis å ta med sine egne følelser inn i debatten. Ja, det skal stå et IKKE der. Takk for hjelpen. Av og til tar engasjementet en smule over, og da har jeg fått vennlige men bestemte tilbakemeldinger om ikke å "ta av". Jeg forsøker å lære, og har funnet en håndfull forbilledlige debattanter her inne som behersker dette på en glimrende måte. Minst tre av dem er kvinner i første halvdel av 20- åra. Å diskutere nøytralt kan for øvrig bli en smule...skal vi si...kjønnsløst? Da er det en fare for at man går glipp av en del av de personlige og verdifulle erfaringene som mange har. Uansett, jeg er glad for å være her, og håper at KG ser at en kjønnsblanding kan tilfører noe.
mysan Skrevet 1. juli 2007 #55 Skrevet 1. juli 2007 Å diskutere nøytralt kan for øvrig bli en smule...skal vi si...kjønnsløst? Da er det en fare for at man går glipp av en del av de personlige og verdifulle erfaringene som mange har. Erfaringer har ikke nødvendigvis mye med kjønn å gjøre, har det vel? Man gjør seg vel opp sine meninger utfra erfaring, ikke sant? Og erfaringene tar man til seg utifra hvem man er som person.. Jeg synes ofte det kan bli for mye føleri blant kvinnelige debatanter, hvor deres personlige følelser rundt et tema hindrer dem i å se ting i perspektiv, det er DET jeg igrunnen prøver å formidle når jeg snakker om nøytralt grunnlag. Jeg kan godt se fornuften i argumenter som går på tvers av mine personlige følelser rundt en ting. Kan ikke du?
Jalp Skrevet 1. juli 2007 #56 Skrevet 1. juli 2007 Erfaringer har ikke nødvendigvis mye med kjønn å gjøre, har det vel? Man gjør seg vel opp sine meninger utfra erfaring, ikke sant? Og erfaringene tar man til seg utifra hvem man er som person.. Jeg synes ofte det kan bli for mye føleri blant kvinnelige debatanter, hvor deres personlige følelser rundt et tema hindrer dem i å se ting i perspektiv, det er DET jeg igrunnen prøver å formidle når jeg snakker om nøytralt grunnlag. Jeg kan godt se fornuften i argumenter som går på tvers av mine personlige følelser rundt en ting. Kan ikke du? Jo, jeg håper da det? Jeg har faktisk skiftet mening etter å ha blitt gjort oppmerksom på momenter jeg ikke tidligere har sett. Jeg skal ihvertfalle fortsette å gjøre hederlige forsøk. Men jeg mente ikke å si at erfaringer nødvendigvis er basert på kjønn, men grunnen til at kvinners erfaringer er verdigfulle for meg, er at de har erfaringer med andre menn, og samtidig har de egenerfaringer som kvinner. Jeg har for øvrig vanligvis veldig sansen for det du skriver. Man merker seg jo hvem som ofte har samme syn som seg selv. Fra tid til annen observerer også jeg at det kan bli en del "føleri" som du sier. Og en del ganger blir man også utsatt for personangrep hvis man tillater seg å mene noe som ikke passer. Jeg synes uansett at man skal tillate litt engasjement og dermed temerament her inne. Jeg synes det er en ganske god selvjustis her inne, og folk som går over streken får vanligvis høre det. Men i all hovedsak er jeg enig med deg i det du skriver i denne tråden også.
mysan Skrevet 1. juli 2007 #57 Skrevet 1. juli 2007 Ja, da fikk jeg klarhet i hva du mente om erfaringer, og der er jeg selvfølgelig enig med deg. Jeg tenkte bare ikke i forhold til samspillet mellom menn og kvinner, jeg tenkte bare sånn ellers i livet. Jeg lever jo selv alene, og er ikke så veldig opptatt av parforhold og medfølgende problemer/utfordringer
Gjest en mann Skrevet 1. juli 2007 #58 Skrevet 1. juli 2007 Før leste jeg her sporadisk. Heretter skal jeg faen meg holde meg unna KG!
mysan Skrevet 1. juli 2007 #59 Skrevet 1. juli 2007 Før leste jeg her sporadisk. Heretter skal jeg faen meg holde meg unna KG! Fordi en eller annen anonym gjest synes du burde det? Okej, ha det bra da!
Jalp Skrevet 1. juli 2007 #60 Skrevet 1. juli 2007 Ja, da fikk jeg klarhet i hva du mente om erfaringer, og der er jeg selvfølgelig enig med deg. Jeg tenkte bare ikke i forhold til samspillet mellom menn og kvinner, jeg tenkte bare sånn ellers i livet. Jeg lever jo selv alene, og er ikke så veldig opptatt av parforhold og medfølgende problemer/utfordringer Du har selvfølgelig helt rett. Det er ingen ensidig dans på roser å leve i et parforhold. Man vinner noe, men taper også noe. Det kunne vi kanskje hatt en tråd om?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå