Gå til innhold

To døde jenter, ca. ti år gamle


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Det kunne godt ha blitt neste oppslag på førstesiden i VG og andre aviser i dag.

På vei hjem fra jobb med den store Hi- ace kassevogna ble jeg var to jenter som syklet på et fortau på min høyre side. Jeg slakket ned, og farten var kanskje så lav som 40 km/t når den første jenta skar rett ut over et gangfelt uten å se seg tilbake ca. fire meter foran min bil. Hun hadde ikke lært at en syklist ikke er gående, og skal gå av sykkelen og se seg for.

Den andre jenta vinglet videre, nå ute i veibanen, og skar så plutselig også over veien, hun bare krysset veien også uten å se seg bakover i det hele tatt.

Jeg er glad for at jeg var oppmerksom og slakket farten i veldig god tid, hvis ikke kunne jeg sittet på kammeret nå, med en tiltale for uaktsomt drap hengende over meg.

Dette er en advarsel til alle bilister, ser du unger langs veien...forvent det uventede.

Til foreldre og skole: Værsåsnill forsøk å lure litt vett inn i knotten til barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Unger har ikke noe i trafikken å gjøre. Jeg har lært en eller annen gang at sidesynet og retningshørselen ikke er patent før i elleveårsalderen.

Jeg tror foreldre, og unger selv, føler seg overdrevent trygge så lenge de bruker HJELM..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emera

Dette er viktig.

For noen år siden leste jeg i et eller annet blad om en tiåring som hadde syklet ut i gangfeltet og rett inn i siden på en kassebil. Heldigvis gikk det bra. Journalisten spurte moren til gutten om han ikke visste at man skal gå av sykkelen før man krysser gata. Moren svarte indignert at "det var noe man ikke kunne forvente, for de hadde ikke hatt om det på skolen ennå..." :overrasket: Så hun hadde altså sendt sin ti år gamle sønn på sykkel ut i trafikken uten å lære ham en eneste trafikkregel, for det var det skolen som skulle gjøre. Vanvittig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin_

Det er vel lettere i dette tilfellet, som i alle andre, å skylde på noen andre (her skolen) enn å gå i seg selv. Foreldre skal jo til slutt ikke sitte igjen med noe ansvar annet enn mat og klær =S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...