Gjest lillebøll Skrevet 30. juni 2007 #1 Skrevet 30. juni 2007 Har hatt vondt i halsen hele uken, men nå har de tatt helt av. Er hoven i halve halsen og ganen på samme side og jeg har mistet stemmen. Er nesten ikke noe lyd i meg Noen tips om hvordan jeg skal få stemmen tilbake? Har jo jobbhelg egentlig, men kan jo ikke sitte på telefonen uten stemme..
Gjest Silmarill Skrevet 30. juni 2007 #2 Skrevet 30. juni 2007 (endret) Hei, Kjenner igjen dette, var uten stemme i forrige uke og samboeren min uka som var For meg er det nesten umulig å ikke prate, det går bare ikke, men prøv å ikke prate. Det som er mitt førstehjelpsråd som faktisk fungerer er: Kjøp Eukalyptusolje på Apoteket. Ta kun 2 dråper i en tekopp med kokt vann. Ta kun en kopp av gangen. (skal nemlig være veldig forsiktig med denne oljen,bruksannvisning finns på flasken) Etterpå koker du masse vann, ta vannet i en balje med mange dråper av oljen. Så innhalerer du dampet fra vannet (ha håndkle over hodet for best effekt) Dette hjelper veldig - helt sant Kjøp samtidig med deg Eukalyptushonning mikstur (hostesaft) God bedring "Bølla" Endret 30. juni 2007 av Silmarill
Gjest vimselot Skrevet 30. juni 2007 #3 Skrevet 30. juni 2007 Du må ikke snakke og helst ikke hviske engang, men ellers er det nærmest umulig for meg, men te med masse honning pleier å hjelpe og minst mulig røyking. Det blir ikke bedre om du prater, hvisker og røyker. Men å holde munnen i dager, er nesten umulig. Må du innta nikotin, så kjøp inhalator eller helst nikotinpiller. Det bruker å gå over på par dager, men da må du ikke snakke så mye.... God bedring, vet hvor kjedelig det er.
Gjest lillebøll Skrevet 30. juni 2007 #4 Skrevet 30. juni 2007 Men jeg må jo på jobb i morgen. Og der sitter jeg jo i telefonen :klø: Røyke prøver jeg å la hver. Enda ikke røkt i dag. Men prate gjør jeg.. Hele tiden. Og anstrenger meg masse så jeg faktisk skal bli hørt. For jeg er jo nesten stum. Piper bare litt. Så må jo "rope" på en måte. Hjelper penicillin? Jobber jo til uka og, og jeg MÅ ha stemme på onsdag!
Gjest Gjest Skrevet 30. juni 2007 #5 Skrevet 30. juni 2007 Men jeg må jo på jobb i morgen. Og der sitter jeg jo i telefonen :klø: Prøv forslaget til Silmarill.Det bruker jeg å gjøre når jeg har vondt i hæsjen eller mistet stemmen helt.
Gjest Maiken Skrevet 8. desember 2011 #6 Skrevet 8. desember 2011 jeg aner ikke hva jeg skal gjøre! har mistet stemmen min, imorgest. Og på mandag skal jeg synge solo på en konsert, som altså er om fire dager! også skal jeg synge på et juleball om 6 dager, så jeg trenger virkelig stemmen min! ingen som hører meg, nå, ihvertfall...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå