Gå til innhold

hva koster dette


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

skal se på en bil til salgs, som trenger disse utbedringene:

> sommerdekk bør skiftes

> antenne bør skiftes

> begynnende slitasje på frontrute

> dårlig fungerende sentrallås

noen som kan gi et omtrentlig prisoverslag på dette?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Vampyra

Vanskelig med prisoverslag, men frontrute bytter de som regel ikke på verksteder. Da må du til de som spesialeserer seg på bilruter.

Hvor slitt er den? Er det sprekker i den?

Pris på sommerdekk avhenger av hva salgs dimensjon du har på dekkene dine. Men jeg vil tippe mellom 3-4000 for dem (mulig det blir dyrere/billigere men har du helt vanlige og enkle hjul tipper jeg det havner på den prisen inkl jobben (men det er godt mulig jeg tar feil siden jeg aldri betaler full pris for slikt)

Hvorfor vet du at antenna bør skiftes? Er den ødelagt? De fleste antenner kan jo bare skrues av så da hadde jeg heller bestilt antenne på biltema/thorshov bilrekvisita og bytta selv.

Hmm sentrallås...

Hva er det som ikke fungerer? Har du forsøkt å smøre låsene dine? Mine låser var veldig kranglete, og alt som skulle til var litt olje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest beekeeper

Mulig jeg tar feil her nå, men jeg har hørt en del reklamer på radioen i sommer og mener jeg har kommet over en reklame for carglass (troor jeg? :klø: ) der de sa at de byttet ut frontruta gratis? Er ikke sikker altså, men det er jo verdt å sjekke ut. Petter Solberg snakker i reklamen, om det er til hjelp! :)

Endret av beekeeper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampyra
Mulig jeg tar feil her nå, men jeg har hørt en del reklamer på radioen i sommer og mener jeg har kommet over en reklame for carglass (troor jeg? :klø: ) der de sa at de byttet ut frontruta gratis? Er ikke sikker altså, men det er jo verdt å sjekke ut. Petter Solberg snakker i reklamen, om det er til hjelp! :)

Det kan være det er tilfelle hvis man har en sprekk? Da betaler gjerne forsikringsselskapene for det.

Eller de fikser ruta de gratis hvis man har en steinsprut. Da dekker forsikringsselskapene regninga for det er billigere for dem at man fikser en rute før den er sprekker, enn å måtte bytte hele greia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*

Mine sommerdekk kostet 2800(Gislaved)

Frontrute fikk jeg skiftet på forsikringen(500,-i egenandel)

Sentrallås kan fort bli dyrt,hørte om ei som måtte fikse låsen og det ble 3000,-,men spørs hva som er feil da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

så kult med bilforum! :tommel:

frontruta er bra i mine øyne, så den står.

antenna, hvis det er bare å skru av og sette på ny, så gjør jeg det. :)

sentrallåsen lever sitt eget liv, og går på og av når bilen kjører, men det kan jeg leve med.

dekk og jobben for å gjøre det får jeg for 2600. :tommel:

takk for svar! da blir det en tur til biltema og kjøpe antenne. :reise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 år senere...

Annonse

På 30.6.2007 den 9.45, Gjest Gjest skrev:

skal se på en bil til salgs, som trenger disse utbedringene:

> sommerdekk bør skiftes

> antenne bør skiftes

> begynnende slitasje på frontrute

> dårlig fungerende sentrallås

 

noen som kan gi et omtrentlig prisoverslag på dette?

:)

Sommerdekk på samtlige dekk må du regne med 3000 kr.

Antenne er helt unødvendig å bruke penger på da du ikke får inn noe via den mer, skaff deg heller dabradio.

Litt slitasje på frontruta blir det ganske fort, så hvis det ikke er store riper eller at vann trenger inn kan du bare vente. Men du må nok også regne med minst 3000 om du bytter vinduet også.

Ikke alle biler har sentrallås, de fleste har en knapp de trykker på så låses bilen opp automatisk. Men du kan prøve å presse inn litt på låsolje så blir det nok bedre, men husk bare på at låser du opp manuelt går bilalarmen etter 10 sekunder. 

Så med 10 000 kommer du langt på vei

Lykke til :)  

Anonymkode: bb2c6...ffa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sommerdekk på samtlige dekk må du regne med 3000 kr.

Antenne er helt unødvendig å bruke penger på da du ikke får inn noe via den mer, skaff deg heller dabradio.

Litt slitasje på frontruta blir det ganske fort, så hvis det ikke er store riper eller at vann trenger inn kan du bare vente. Men du må nok også regne med minst 3000 om du bytter vinduet også.

Ikke alle biler har sentrallås, de fleste har en knapp de trykker på så låses bilen opp automatisk. Men du kan prøve å presse inn litt på låsolje så blir det nok bedre, men husk bare på at låser du opp manuelt går bilalarmen etter 10 sekunder. 

Så med 10 000 kommer du langt på vei

Lykke til :)  

Anonymkode: bb2c6...ffa

Tror kanskje ts har kommet langt på vei på de 11 årene siden tråden ble starter 😅👍🏻

Anonymkode: b375c...936

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sommerdekk på samtlige dekk må du regne med 3000 kr.

Antenne er helt unødvendig å bruke penger på da du ikke får inn noe via den mer, skaff deg heller dabradio.

Litt slitasje på frontruta blir det ganske fort, så hvis det ikke er store riper eller at vann trenger inn kan du bare vente. Men du må nok også regne med minst 3000 om du bytter vinduet også.

Ikke alle biler har sentrallås, de fleste har en knapp de trykker på så låses bilen opp automatisk. Men du kan prøve å presse inn litt på låsolje så blir det nok bedre, men husk bare på at låser du opp manuelt går bilalarmen etter 10 sekunder. 

Så med 10 000 kommer du langt på vei

Lykke til :)  

Anonymkode: bb2c6...ffa

Kan du forklare hvorfor du drar opp tråder fra 2011 og mener at det er hjelp i å svare på dem? 

Anonymkode: a5691...4a3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kan du forklare hvorfor du drar opp tråder fra 2011 og mener at det er hjelp i å svare på dem? 

Anonymkode: a5691...4a3

Beklager, 2007!! 

Anonymkode: a5691...4a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sommerdekk på samtlige dekk må du regne med 3000 kr.

Antenne er helt unødvendig å bruke penger på da du ikke får inn noe via den mer, skaff deg heller dabradio.

Litt slitasje på frontruta blir det ganske fort, så hvis det ikke er store riper eller at vann trenger inn kan du bare vente. Men du må nok også regne med minst 3000 om du bytter vinduet også.

Ikke alle biler har sentrallås, de fleste har en knapp de trykker på så låses bilen opp automatisk. Men du kan prøve å presse inn litt på låsolje så blir det nok bedre, men husk bare på at låser du opp manuelt går bilalarmen etter 10 sekunder. 

Så med 10 000 kommer du langt på vei

Lykke til :)  

Anonymkode: bb2c6...ffa

Jeg tror nok ikke det var så mye dab radio i 2007 😂 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...