Varsia Skrevet 29. juni 2007 #1 Skrevet 29. juni 2007 Jeg har en Packard Bell Easynote, som jeg har hatt i nesten to år nå. Egentlig godt fornøyd (er ikke akkurat av typen som er så kravstor heller), men den bråker sånn...! Eller, ikke akkurat bråker, men den høres i hvertfall, en jevn "susing" nesten hele tiden. Aner ærlig talt ikke om den alltid har vært sånn, eller om den har blitt sånn etter hvert, - la ikke merke til det før mange av vennene mine kommenterte at den bråkte sånn. Og nå begynner det å irritere meg også! Når jeg slår den på og den bare står der god og fornøyd lager den ikke så mye lyd (bare en laav lyd som er litt høyere enn hva de beste laptopene greier å prestere, så klart), men med en gang jeg er bort i musa begynner lyden (fra vifta?) og da holder den ikke kjeft før jeg klapper pc-en sammen igjen. Er det noe galt eller noe å bekymre seg for -eller kan jeg bare ta alt med ro og enkelt og greit nøye meg med å irritere meg fram til den dagen jeg kjøper ny pc?
Catzy Skrevet 29. juni 2007 #2 Skrevet 29. juni 2007 Høres ut som om du har en litt overivrig vifte. Det er gjerne den som bråker. Og det er ikke veldig mye man får gjort med det. Mulig det kan hjelpe å sette inn en ny vifte, evt sjekke hva det er som får maskinen til å jobbe så hardt at den starter vifta hele tiden.
murray Skrevet 29. juni 2007 #3 Skrevet 29. juni 2007 Vifta på lappen min er også snakkesalig. Synes det bare er koselig
Varsia Skrevet 30. juni 2007 Forfatter #4 Skrevet 30. juni 2007 Snakkesalig ja... Hørtes litt mer koselig ut når du sa det på den måten:) Ja, hva er det egentlig som får vifta til å gå da? På min PC virker det jo som om ALT får den til å gå...Men så lenge det ikke er noe alvorlig er det jo greit=) Takk for svar!
minienthe Skrevet 30. juni 2007 #5 Skrevet 30. juni 2007 hadde samme maskinen som deg og der begynte vifta ganske fort å høres ut som en flymotor... maskinen døde totalt ved ca to års alder så jeg kjøpte meg ny (og lydløs) HP istedet. må stadig bort å sjekke om den faktisk står på
Gjest Gjest Skrevet 30. juni 2007 #6 Skrevet 30. juni 2007 PC-en min suser også. Vifta går konstant, men den bråker ikke noe særlig med mindre jeg jobber med noe tungt. Jeg er bare litt redd for å forstyrre folk f.eks. på lesesalen på skolen... Er dere sensitive for slik bråk eller? Det er jo alltid mange som bruker PC-er der, men den susinga og tastaturklapringen det innebærer, men det er litt litt kjipt å ødelegge konsentrasjonen til folk... Noen meninger?
minienthe Skrevet 30. juni 2007 #7 Skrevet 30. juni 2007 PC-en min suser også. Vifta går konstant, men den bråker ikke noe særlig med mindre jeg jobber med noe tungt. Jeg er bare litt redd for å forstyrre folk f.eks. på lesesalen på skolen... Er dere sensitive for slik bråk eller? Det er jo alltid mange som bruker PC-er der, men den susinga og tastaturklapringen det innebærer, men det er litt litt kjipt å ødelegge konsentrasjonen til folk... Noen meninger? he he, hvis TS maskin er like ille som min var så er det nok ikke snakk om vanlig sensitivitet... fikk flere kommentarer på at den hørtes ut som en flymotor og lyden var KONSTANT og utrolig høy. har i ettertid hørt om flere som sliter med det samme med packard bell maskiner.
Bertha Skrevet 30. juni 2007 #8 Skrevet 30. juni 2007 Som på stasjonære maskiner, er det stor forskjell på lydnivået av viften(e). Noen er omtrent uhørbare, mens andre er svært støyende og irriterende. Dette er en av tingene man bør forhøre seg litt om med andre før man kjøper pc/laptop. Leverandørene sier naturlig nok sjelden fra om akkurat slike ting.
minienthe Skrevet 30. juni 2007 #9 Skrevet 30. juni 2007 (endret) Dette er en av tingene man bør forhøre seg litt om med andre før man kjøper pc/laptop. Leverandørene sier naturlig nok sjelden fra om akkurat slike ting. jepp... lærte den harde veien for å si det sånn kan ikke lovprise den nye HP'n nok i lydsammenheng, har ikke tall på hvor mange ganger jeg har vært nødt til å sjekke om den faktisk står på . et annet minus jeg slet med med PB'n var at den gikk varm... kunne ikke ha den på et flatt bord en gang uten å legge en pocketbok i bakkant for å få løftet den opp og få mer luft under der. Endret 30. juni 2007 av minienthe
Varsia Skrevet 30. juni 2007 Forfatter #10 Skrevet 30. juni 2007 jepp... lærte den harde veien for å si det sånn kan ikke lovprise den nye HP'n nok i lydsammenheng, har ikke tall på hvor mange ganger jeg har vært nødt til å sjekke om den faktisk står på . et annet minus jeg slet med med PB'n var at den gikk varm... kunne ikke ha den på et flatt bord en gang uten å legge en pocketbok i bakkant for å få løftet den opp og få mer luft under der. Hehe, ja jeg har også tydeligvis lært det den harde veien. Ikke mer Packard Bell på meg. Bare så kjipt at maskina funker på de fleste andre områder, slik at det dessverre er en god stund til jeg trenger ny..=/ Men det med at den går varm er også noe som plager meg _veldig_! Særlig hvis det er varmt ute (da blir det noe varmere inne også), da nytter det nesten ikke å bruke pc-en, for den slår seg jo av konstant. Argh. Dumme tingen... :slåss: Neste gang det er pent vær skal jeg bruke en pocketbok jeg og:p
minienthe Skrevet 1. juli 2007 #11 Skrevet 1. juli 2007 hvorfor vente på pent vær ? finn en donaldpocket og stapp oppunder (ca på midten bak, 4-5 cm inn)
Søtpotita Skrevet 1. juli 2007 #12 Skrevet 1. juli 2007 et annet minus jeg slet med med PB'n var at den gikk varm... kunne ikke ha den på et flatt bord en gang uten å legge en pocketbok i bakkant for å få løftet den opp og få mer luft under der. Eg må ha gryteunderlag under min!
minienthe Skrevet 1. juli 2007 #13 Skrevet 1. juli 2007 Eg må ha gryteunderlag under min! ?? vil ikke det hindre luftgjennomstrømning enda mer ?
Søtpotita Skrevet 1. juli 2007 #14 Skrevet 1. juli 2007 ?? vil ikke det hindre luftgjennomstrømning enda mer ? Nei, eg har slikt metalltrådgreier som ikkje er tett. Det er ca 1 cm høgt.
minienthe Skrevet 2. juli 2007 #15 Skrevet 2. juli 2007 ah, da er jeg med... så for meg noe vattaktige greier
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå