Maya Skrevet 29. juni 2007 #1 Skrevet 29. juni 2007 Leste i det nye Kamille at drikke fra plastflasker eller mat som er pakket inn i myk plast ikke er bra for kroppen... Fordi myk plast visstnok avgir phthalater (!) som er en slags gift for kroppen vår og som kan påvirke bl.a hormonene.. Nå blei jeg litt bekymra. Veit at man ikke kan ta alt man leser like alvorlig, men jeg drikker veldig mye vann fra plastflasker, er avhengig av å ha en flaske vann i nærheten, og det er jo så praktisk med de plastflaskene med drikketut. Får prøve å begynne å bruke glass fra nå av, så lenge jeg er hjemme iallfall. Noen som vet noe mer om dette?
Gjest Gjest Skrevet 29. juni 2007 #2 Skrevet 29. juni 2007 Vet ikke om det alltid er tilfelle, men hvis drikken smaker eller lukter plast får man også i seg plast. Aluminiumsflasker skal visst være bedre.
liv Skrevet 29. juni 2007 #3 Skrevet 29. juni 2007 Problemet er myk plast så du får se om du finner noe hardplast eller en annen flaske å ha vannet på.
Maya Skrevet 29. juni 2007 Forfatter #4 Skrevet 29. juni 2007 Har en sånn aliminiumsflaske, får prøve den igjen, selv om jeg synes vannet smaker litt rart da, kanskje fordi jeg ikke er vant til det. Og det er kanskje forskjell på de ulike plastflaskene, at noen er hardere enn andre? F.eks Imsdals eller Olden 0,6 l med drikketut?
Gjest Gjest Skrevet 29. juni 2007 #5 Skrevet 29. juni 2007 Trodde man fikk alzheimers av aluminium jeg...
turbogirl Skrevet 29. juni 2007 #6 Skrevet 29. juni 2007 (endret) Må le litt... det er mye rart som er forsket på samme med drikke... Alt man har i seg er jo skummelt,fremkaller kreft eller en eller anen form for sykdom. Fatter ikke hvordan folk overlevde før jeg,var siker my rart i drikkvannet demmers å,det var jo ikke filtrert en gang Spora kansje litt av,men du tar sikkert poenget mitt Endret 29. juni 2007 av turbogirl
Gjest Deception Skrevet 29. juni 2007 #7 Skrevet 29. juni 2007 Nå kan ikke akkurat Imsdalflasker og co sies å være "myke plastflasker", da. Myk plast kan bøyes uten å bli ødelagt, mens en normal drikkeflaske ikke tåler dette. Sunn fornuft er ikke så dumt, for hvis man skal ta hensyn til alt som potensielt kan være farlig, risikerer man å gå glipp av ting som faktisk er bra for oss, også. Sannsynligvis er det sunneste å drikke vann fra glass.
Amanlis Skrevet 29. juni 2007 #8 Skrevet 29. juni 2007 (endret) Jeg ville droppet aluminiumsflaska framfor plastflaska. Som en gjest nevner overfor her, så kan aluminium fremkalle demens. Endret 29. juni 2007 av Værjenta
Maya Skrevet 30. juni 2007 Forfatter #9 Skrevet 30. juni 2007 Hadde vært en fordel om vi kunne levd av luft og kjærlighet
Amanlis Skrevet 30. juni 2007 #10 Skrevet 30. juni 2007 Hadde vært en fordel om vi kunne levd av luft og kjærlighet Ja, også luftsuppe og venteboller.
Lola83 Skrevet 1. juli 2007 #11 Skrevet 1. juli 2007 (endret) Jeg pleier og koke vann i vannkokeren jeg, så heller jeg det over på f.eks Imsdal flasker og avkjøler det i kjøleskapet til det er kaldt. Er det farlig det da? Siden det kokte vannet varmer opp plast-flasken mens vannet er varmt. Hmm.. Grunnen til at jeg gjør det er fordi jeg synes vannet i Oslo smaker jævelig..og selvfølgelig pga. dette parasitt maset Endret 1. juli 2007 av Lola83
Lola83 Skrevet 2. juli 2007 #12 Skrevet 2. juli 2007 Fint hvis noen kan svare på mitt koke-vann-ha over på plastflasker-spm, så slipper jeg og lage en ny tråd eller nødsringe legen min, hehe
Gjest Catwoman Skrevet 3. juli 2007 #13 Skrevet 3. juli 2007 Hvis jeg har hatt noe varmt på plastflaskene mine - pleier ikke å koke vann jeg da, men det hender jeg har skylt flaskene i litt varmt vann, og da smaker det rart av det vannet jeg har på flaska etterpå. Litt sånn plastaktig. Om det er farlig vet jeg ikke, kan ikke tenke meg at det er så veldig farlig, men jeg hiver flaskene når det blir sånn smak, fordi det smaker vondt. Jeg drikker stort sett alltid vann av plastflaske - fordi jeg synes det er mye mer behagelig å drikke fra den tuten enn fra glass.
Rainbow Brite Skrevet 3. juli 2007 #14 Skrevet 3. juli 2007 (endret) Som en gjest nevner overfor her, så kan aluminium fremkalle demens. Just for the record, alzheimer og demens er ikke det samme Når det gjelder å koke vann og avkjøle det i plastflasker i kjøleskapet, skal man vel ikke sette varme ting inn i kjøleskapet uansett hva det er. La det avkjøle seg først, og fyll opp vannflaskene deretter, så blir det bra. Ikke noe vits å ødelegge kjøleskapet i samme slengen Her i huset er halve kjøleskapet fyllt opp av vannflasker i ymse former. Har to store glassflasker med "springkork", en eva solo fridge carafe med vivatap naturell og "dagens smak", sitronmelisse i dag, + et par imsdalflasker med tut og en liten med tut. Eva Solo flasken er nyinnkjøpt og nå drikker jeg bare fra glass hjemme, bruker de to gamle, store glassflaskene til å fylle opp eva solo flasken når den blir tom, så den alltid er kald. Jeg ville ikke plaget meg selv med tanker om at det kan være usunt å drikke fra plastflasker. Men bytt de ut regelmessig, for det hoper seg jo opp bakterier der, som alle andre steder. Og selvfølgelig, gi pantelappen til en god sak! Det er som regel en postkasse man kan legge den i, ved pantestasjonene på de store matbutikkene. Endret 3. juli 2007 av Rainbow Brite
Gjest Gjest_Pia_* Skrevet 3. juli 2007 #15 Skrevet 3. juli 2007 Flasker med drikketut er skikkelig dissent, synes jeg. Tenk så mye som samler seg i tuten, 'a! Ikke noe særlig å bruke samme flaske over lengre tid, heller. Nei, vann fra glass er best! (Akkurat som at Cola light er mye bedre på glassflaske enn på plastflaske )
Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2007 #16 Skrevet 3. juli 2007 Kan anbefale denne flaska. Hardplast og stor åpning slik at man kan bruke oppvaskbørsten nedi. Den har ikke drikketut da.
Rainbow Brite Skrevet 3. juli 2007 #17 Skrevet 3. juli 2007 Flaskebørste er jo genialt. Tutene kan man koke. Ellers funker det overraskende bra, med litt sand (kan feks kjøpe chinchillasand på dyrebutikken) og litt vann og riste løs. Og husk å skylle godt!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå