Gå til innhold

Triggerpunktbehandling?

Fremhevede innlegg

Gjest Deception
Skrevet

Jeg får vel starte med å si at jeg er veldig lite "alternativ" av meg sånn generelt.

Men i går fikk en kyndig person (=akupunktør og sykepleier) fatt på den venstre skulderen min, som har kranglet i lange perioder pga. jobb med mye sitting foran skjermen. Hun trykket hardt på akkurat det verste punktet, deretter fikk jeg is på i en stund, før hun gav en ny runde med trykking. Til slutt fikk jeg et varmende plaster på.

Det føles merkelig, men betraktelig bedre allerede, og jeg begynner å lure på om dette kanskje kan være noe som kan hjelpe meg litt. Til tider har jeg hatt hodepine nesten daglig etter jobb, og jeg vet at jeg må gripe fatt i årsakene til at spenningene oppstår hvis jeg skal bli kvitt problemet på sikt.

Er det noen som har erfaring med den typen behandlinger mot muskelspenninger, evt. klassisk akupunktur?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så bra at det virket på deg.

Jeg har fått triggerpunktbehandling i forbindelse med senebetennelse, men jeg ble bare verre.

Skrevet

Jeg har fått både klassisk akupunktur og triggerpunktbehandling i forbindelse med kombinert bekkenløsning/bekkenlåsning, og på meg fungerer det helt supert.

Det fine er at mannen kan utføre triggerpunktbeh. på meg også, og det hjelper på dersom jeg ikke har mulighet til å få akupunktur eller annen behandling "i tide"...

Gjest Deception
Skrevet

Jeg tror nesten jeg må finne en bruksanvisning på hvordan mannen kan utføre slik behandling på meg. ;) Da hun var ferdig med skulderen, fant jeg selvsagt enda en kul helt øverst i nakken, så jeg er nok ganske forknytt. Det som først forbauset, er at høyrehendte meg kun er plaget med venstre side, men det er nok en slags kompensering, vil jeg tro.

Skrevet

Jeg er også mest plaget med venstre arm, selv om jeg er høyrehendt.

Jeg fikk først betennelse i venstre arm, men har nå i begge.

Skrevet

triggerpunkt massasje er genialt! du kjenner en knute, og man må trykke på den-ganske hardt og det gjør vondt, og etter hvert som det gir seg, skal man trykke enda hardere og hardere osv. Til slutt gir den seg.-det hjelper skikkelig!!

Jeg hadde i nakk og skulderpartiet--er helt fin så og si!! :-)

Gjest Deception
Skrevet

Nå har jeg tatt bort det varmende plasteret hun satte på, og jeg merker at jeg er hoven der hun har trykket, men kulen er borte. :) Dette virker lovende, så langt.

Men er det bare å trykke og holde?

Skrevet

naprapater er suupre på dette. men en må huske at noen ganger kan spenninger komme av låsninger, og da kan massering og triggerpunkter gjøre vondt verre. da må låsningen åpnes først.

har hatt dette i nakken selv, så jeg vet litt om det.

Anbefaler at du tar deg en tur til naprapat først, for å se om det kan være en låsning. Så tar de bort det verste, så vedlikeholder du det selv, med metoder de lærer deg :sol:

Gjest Deception
Skrevet

Naprapat har jeg vurdert tidligere, da i forbindelse med en skade som oppstod under overdreven løping på tredemølle. Så det er absolutt en ide jeg skal vurdere nærmere. Takk for tipset! :)

Gjest Blanca
Skrevet

Jeg har også fått triggerpunktbehandling, kombinert med akupunktur, mot knuter i venstre skulder, hofte og nakke ( jeg er også høyrehendt). Supre resultater!

Slet mye med hodepine tidligere og smerter og ømhet på venstre side. Nå har jeg lært kroppen min å kjenne, så når jeg kjenner at det begynner å knyte seg tar jeg og trykker på punktene selv eller får noen andre til å gjøre det. Har også noen gode yoga-øvelser som jeg bruker da for å åpne opp og løsne, fungerer særlig bra rundt hofte og bekken.

Fint at du tar tak i slike problemer tidlig, jeg gikk for lenge med det uten å gjøre noe, og behandlingen min ble langvarig.

Skrevet

Triggerpunktbehandling er et av de lureste tipsene min kiropraktor gav meg for mine problemer med lordose. Når jeg merker nervene begynner å gå i klem, masserer jeg mine triggerpunkter og det hjelper veldig på. Slipper faktisk å løpe så ofte til kiropraktoren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...