Gjest Gjest_gjest1_* Skrevet 29. juni 2007 #1 Skrevet 29. juni 2007 hvis jeg slutter noen dager tidligere med p-pillene,vil jeg da få mensen tidligere?? slik at jeg fremskyver mensen?
Gjest StockDama Skrevet 29. juni 2007 #2 Skrevet 29. juni 2007 Ja, men du vil også ødlegge syklusen sånn at du my begynne helt på nytt igjen, pluss du vil ikke være sikker mot å bli gravid.
Gjest Kristin_ Skrevet 30. juni 2007 #4 Skrevet 30. juni 2007 Hvis du har hatt sex i perioden til siste pillebrett kan du bli gravid om du slutter for tidlig. Det står også på bruksanvisningen til de fleste p-piller, der man kan se at det er mye mer problematisk å glemme noen av de første eller siste pillene enn midt i. Jeg ville heller hoppet over mensen en gang, og fortsatt med neste brett.
Varsia Skrevet 1. juli 2007 #5 Skrevet 1. juli 2007 Ja, men du vil også ødlegge syklusen sånn at du my begynne helt på nytt igjen, pluss du vil ikke være sikker mot å bli gravid. Det er ikke sant. Noen(eller alle?) pillemerker er sånn at den siste pilleuka ikke er så "viktig", du kan altså begynne på pillefri uke tidligere hvis du vil, så lenge pillefri-uke ikke går over 7 dager. Dette står i pakningsvedlegget under avsnitt om glemte piller (kommer jo an på merket ditt). På microgynon hvertfall (med flere) er det sånn det gjelder angående uke 3, glemmer du f.eks en pille i uke 3 kan du like greit droppe resten av pillene og ha en pause på 7 dager - uten at sikkerheten reduseres verken den ene eller den andre veien. Men sjekk for all del pakningsvedlegget for DINE piller!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå