Gå til innhold

Bomber i London igjen

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Dette argumentet svarte jeg på lenger oppe. Synes ikke det er veldig relevant å sette den ene faren opp mot den andre hele tiden. Selv om alle gjør nettopp det. Vet ikke om det er ment som en slags fattig trøst elle noe sånt. Men når det er sagt så tenker jeg jo på det med bilkjøring også, og vet at det statistisk sett er farligere. Uten at jeg engster meg syk av den grunn.

Ellers er jeg enig med deg i at mediaframstillingen gjør det hele verre enn det må være. Spekulasjoner rundt målet med angrepet og antakelser om hvor mange som hadde blitt drept dersom...

Jeg har som sagt "skrudd av" nå, og det går nok bra til slutt.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg forstår godt at du er bekymret. Vi vil jo bare beskytte barna våre mot farer fordi vi er så glad i dem. Og det er sikkert enda verre å sitte hjemme å bekymre seg enn å være der sammen med barnet selv. Og hvis det skulle skje noe så sitter man kanskje igjen med dårlig samvittighet fordi man tillot reisen. Du må jo skrive under på passet. Men selv om du ikke skriver under får faren pass til barnet uansett, med mindre du reiser sak om utreiseforbud for domstolen. Der vil du uansett ikke få medhold i denne saken.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Nå er beredskapsnivået på kritisk, høyeste nivå. Man mener det er planlagt opp imot 30 angrep i nærmeste framtid.

Og UD ber nordmenn være forsiktige der borte.

Er jeg fremdeles hysterisk? Jeg spør bare nå, jeg kritiserer ingen.

Gjest Miss Cutie
Skrevet

Å herregud. Nei du er ikke hysterisk. Jeg begynner faktisk å føle meg en smule "veldig" kritiskt her nå.

Gjest Gjest
Skrevet

Du er ikke hysterisk. Tror de fleste forldre som er glad i barna sine ville vært bekymret. Kan du ta en prat med barnefaren om forhåndsregler han og barnet bør ta? Mulig han har tenkt på det selv, men tror det vil føles tryggere om dere prater sammen om det. Hvis det blir en situasjon hvor UD fraråder norske borgere å reise dit, synes jeg faren bør avlyse reisen. Men tviler på at det vil skje. Du kan følge med på UDs landsider. Der gir de reiseråd. Håper situasjonen snart roer seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...