Gå til innhold

Bomber i London igjen

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Nå leser jeg at det atter en gang er avverget større terroraksjoner i London. Barnet mitt skal reise dit på ferie med far snart, og jeg er ikke glad. Får ikke et rolig øyeblikk så lenge jeg vet at de vandrer rundt i gatene der og det kan smelle når som helst.

Er dette helt hysterisk av meg? Eller er det best å holde seg unna den byen? "Sånt kan skje hvor som helst" er et argument jeg ikke synes holder. Det har vært avverget terrorangrep i London flere ganger i det siste, og når kommer det de ikke klarer å forhindre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja jeg syns det er en smule overhysterisk. La far og sønn få reise til London og kose seg i storbyen. Og ikke ovefør angsten din til barnet - la han få nyte ferien uten å måtte gå og være redd for bomber

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Jeg overfører ikke angst til noen som helst. Og jeg har aldeles ikke tenk å ta fra dem kosen. I stedet legger jeg ut et spørsmål her og hører hva folk synes. Det er alt.

Men som mor er det ikke godt å sitte hjemme mens de er der borte. For tenk om...

Gjest Elastica
Skrevet

Jeg tror jeg ikke hadde blitt engstelig for en tur til London. Statistisk sett er det sikkert mer farlig å kjøre til flyplassen.

Gjest Gjest
Skrevet

Det er et typisk argument. "Det farligste er å leve for det dør vi helt sikkert av" kommer vel også snart..

Når sier statsminister Brown at trusselen er konstant og alvorlig, og ber flk være på vakt. Skal man blåse i dette og sende det kjæreste man har dit?

Gjest Elastica
Skrevet
I stedet legger jeg ut et spørsmål her og hører hva folk synes. Det er alt.

Og jeg svarte. Det var alt.

Gjest Miss Cutie
Skrevet

Uff, ikke noe koselig. Vi skal dit også om ett par uker. Men vi skal dit, for dette skal ikke stoppe oss å dra til UK for å møte familien. Sjansene for dette skal skje akkurat da, er minimale.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Og jeg svarte. Det var alt.

Jeg angrep deg ikke. Så slapp av.

Skrevet

Man kan jo ta visse forholdsregler, da. Unngaa aa ta for mye buss og tube, og heller gaa eller ta taxi. Synes du skal la dem reise, men jeg ville vaert som deg, nemlig litt engstelig.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Ja, jeg har jo ikke tenkt å nekte dem noe, da. Det er ikke sånn det er. Og mye så handler vel dette om meg selv og at jeg må sitte hjemme med hjertet i halsen. Det er ikke godt. Jeg forstår at det statistisk sett ikke er kjempefare for at akkurat de skal bli rammet. Men bombene ble altså funnet i biler på åpen gate. Og da kan det vel skje overalt i byen.

Skrevet

Jeg synes også det er ekkelt, reiser selv til London i august. Det gjør jeg forresten hvert år, og er alltid litt engstelig med en gang, men det går fort over. Elsker London!!

Gjest -eline-
Skrevet

London er enormt, sannsynligheten for at noen man kjenner blir rammet dersom de faktisk klarer å angripe er svært liten. De har og veldig stor erfaring med å være terrormål (før 9/11 så hadde du IRA), og det at de faktisk klarte å avverge et angrep er jo et bevis på at de har oversikt. På den første turen min hjem til UK etter det forrige angripet så var jeg bittelitt engstelig i det jeg satt meg på tuben, men ikke verre enn at jeg overhode ikke har tenkt på det i ettertid.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Joda, det er sant det dere sier.

Jeg skal prøve å "skru av" ansvarsfølelsen, og overlate alt til faren. Det er lite jeg kan gjøre fra eller til uansett. Barnet (ca ti år) gleder seg og har valgt ut reisemålet selv. Jeg har selvsagt ikke sagt noe til barnet om bombefunn og min engstelse.

Gjest Mayamor
Skrevet

Helt naturlig at du er litt bekymret, men så godt at du takler det så fint og ikke nekter gutten å dra på den planlagte turen. :tommel:

Gjest Miss Cutie
Skrevet

3 bomber funnet i London. Og det var bare tilfeldigheter de fant den første. Grøss.......

Gjest -eline-
Skrevet
3 bomber funnet i London. Og det var bare tilfeldigheter de fant den første. Grøss.......

To biler, den i Fleet Street som ble omtalt som mistenkelig var falsk alarm.

Gjest Miss Cutie
Skrevet

Det er likevel "grøss". Kan skjønne at ts er litt smånervøs over dette.

Gjest -eline-
Skrevet
Det er likevel "grøss". Kan skjønne at ts er litt smånervøs over dette.

Joda, jeg skjønner at man blir litt nervøs , men jeg tror det er viktig å ikke bekymre seg for mye, da blir man sprø...

Gjest Miss Cutie
Skrevet
Joda, jeg skjønner at man blir litt nervøs , men jeg tror det er viktig å ikke bekymre seg for mye, da blir man sprø...

Helt enig. Vi skal jo om to uker, og jeg kan ikke la noe sånt stoppe oss å dra.

Gjest Gjest
Skrevet

Dette er litt hysterisk ja.. Men grunnen til det er jo måten det framstilles på i media.. Sjangsen er jo større for at de skal bli påkjørt eller dø i en bilulykke. Men jeg regner med at du ikke engster deg spesielt for det.. Det er jo ikke på TV hvert 3.minutt om risikoen for at det skal skje..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...