lillesky Skrevet 29. juni 2007 #1 Del Skrevet 29. juni 2007 Skrives det Ikea eller IKEA? Synes jeg ser begge deler like mye... IKEA selv skriver IKEA, ser det ut til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest puselabb Skrevet 29. juni 2007 #2 Del Skrevet 29. juni 2007 Jeg vil tro at siden IKEA selv skriver det med store bokstaver, er det vel det som er riktig. På kjemmesiden deres står vanlige ord med små bokstaver, mens IKEA alltid har store. På internett generelt er det begge versjoner. De største avisene skriver IKEA. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blanca Skrevet 29. juni 2007 #3 Del Skrevet 29. juni 2007 Siden IKEA er satt sammen av navnet til grunnleggeren og stedet han kom fra (Ingvar Kamprad Elmtaryd Agunnaryd) vil jeg tro at IKEA er mest korrekt språklig sett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kristin_ Skrevet 29. juni 2007 #4 Del Skrevet 29. juni 2007 Jeg har ikke sett noe annet enn IKEA skrevet annet enn når "vanlige" folk skriver det. Selv har de alltid kalt seg IKEA, og det er slik logoen deres er også... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå