minienthe Skrevet 2. juli 2007 #21 Skrevet 2. juli 2007 litt ymse her ser jeg jeg har nå sittet i yogastillingen ganske mye hver dag siden jeg startet å sitte oppreist som baby uten problemer ihvertfall.
Devana Skrevet 2. juli 2007 #22 Skrevet 2. juli 2007 litt ymse her ser jeg jeg har nå sittet i yogastillingen ganske mye hver dag siden jeg startet å sitte oppreist som baby uten problemer ihvertfall. Det samme har jeg. Har aldri hatt noen problemer før nå for ett års tid siden. (er 22).
minienthe Skrevet 2. juli 2007 #23 Skrevet 2. juli 2007 (endret) jeg er 26 og har faktisk kun hatt positive opplevelser med sittestillingen da den løsner opp stivheter i hoftepartiet (driver med ridning, enkelte hester er grusomme å sitte på + at jeg har en gammel skade i den ene hofta som har en tendens til å stivne) og gjør meg generellt mykere. sånn på tippebasis så vil jeg anslå at jeg sitter på denne måten minst 3-4 timer daglig uten trøbbel. Endret 2. juli 2007 av minienthe
Devana Skrevet 2. juli 2007 #24 Skrevet 2. juli 2007 jeg er 26 og har faktisk kun hatt positive opplevelser med sittestillingen da den løsner opp stivheter i hoftepartiet (driver med ridning, enkelte hester er grusomme å sitte på + at jeg har en gammel skade i den ene hofta som har en tendens til å stivne) og gjør meg generellt mykere. sånn på tippebasis så vil jeg anslå at jeg sitter på denne måten minst 3-4 timer daglig uten trøbbel. Bra du har positive opplevelser med sittestillingen da. Kanskje det har noe med hvor mye man er i bevegelighet ellers når man ikke sitter sånn som har noe å si. Jeg er jo EKSTREMT mye stillesittende, det kan jeg fint innrømme. Pleier du å bevege deg innimellom og flytte litt på deg når du sitter sånn? Jeg tenkte kanskje det er fordi jeg sitter dønn stille i denne stillingen i flere timer. Ble litt høyttenking her
minienthe Skrevet 2. juli 2007 #25 Skrevet 2. juli 2007 Bra du har positive opplevelser med sittestillingen da. Kanskje det har noe med hvor mye man er i bevegelighet ellers når man ikke sitter sånn som har noe å si. Jeg er jo EKSTREMT mye stillesittende, det kan jeg fint innrømme. Pleier du å bevege deg innimellom og flytte litt på deg når du sitter sånn? Jeg tenkte kanskje det er fordi jeg sitter dønn stille i denne stillingen i flere timer. Ble litt høyttenking her er litt opp og ned hvor mye jeg er i bevegelse daglig, kommer litt an på hvordan hofta oppfører seg men jeg er stort sett ute og farter litt hver dag. flytter vel litt på beina innimellom når jeg sitter, strekker ut litt hvis jeg merker at et av de sovner osv. bortsett fra det så sitter jeg oftest med høyre fot under venstre lår og venstre for under høyre kne (rotete forklart, satser på at du skjønner )
venus* Skrevet 2. juli 2007 #26 Skrevet 2. juli 2007 Dette må tas med en håndfull med salt, men jeg leste i et av disse treningsbladene at det å sitte med beina i kryss (ikke yoga/lotus-stilling) er cellulitt-fremkallende...
Såga Skrevet 3. juli 2007 #27 Skrevet 3. juli 2007 Jeg har fått små små åreknuter bak begge knærne, og jeg har fått skjevt bekken slik at den ene foten er kortere enn den andre, og dette gir meg vondt i ryggen. Min kiropraktor sier at dette er selvpåført fordi jeg sitter mye med bena i kors!!!
momo Skrevet 3. juli 2007 #28 Skrevet 3. juli 2007 Jeg sitter veldig mye i yoga stilling, har alltid gjort det. Er ikke så mye i aktivitet heller og jeg har ingen plager.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå