Pappa Skrevet 29. juni 2007 #1 Skrevet 29. juni 2007 Jeg er midt oppe i en barnefordelingssak. Å i den forbindelse lurer jeg på om det er noen her inne som har erfaring med advokatfirmaet Advokatene Hovde i Ålesund? Blir veldig glad for svar
Gjest vimselot Skrevet 29. juni 2007 #2 Skrevet 29. juni 2007 Om du kontakter familierådgivningskontoret, vet de hvilke advokater som tar slike saker. Dvs hvilke advokater som har satt sg inn i den type problemstillinger.
Gjest vsn Skrevet 29. juni 2007 #3 Skrevet 29. juni 2007 Du får nok flere svar om du spør på F2F sine sider
Gjest Gjest Skrevet 29. juni 2007 #4 Skrevet 29. juni 2007 Vil anbefale deg å forsøke å løse saken uten advokater og rettsvesen. Det er en stor belastning for barnet å prate med dommeren og ta stilling i en lojalitetskonflikt. Et av mine barn knakk sammen etterpå og hadde det veldig vanskelig. Det andre barnet fortalte etterpå at hun sa det hun trodde dommeren ville at hun skulle si. Dette er psykisk barnemishandling.
Gjest vimselot Skrevet 29. juni 2007 #5 Skrevet 29. juni 2007 Jeg trudde at barna ikke måtte møte opp hos en familieadvokat eller på et rådgivningskontor, men det avhenger kanskje av alderen? Enig i at det er best å unngå advokater, men har foreldrene store problemer med å bli enige, kan en tredjepart være til god hjelp.
Gjest Gjest Skrevet 29. juni 2007 #6 Skrevet 29. juni 2007 Barna trenger ikke å møte opp på advokatkontoret. Så hvis saken løses der er det helt greit (men det er dyrt for begge parter!). Hvis saken går til retten må barna prate med dommeren. Det er over 3 år siden vi var i retten. Så nå er det mulig at de også prater med en sakkyndig, usikker på det. I vårt tilfelle ble samvær satt til samværsgruppe 3 (10 netter pr. mnd). Faren har aldri fulgt denne avtalen. Han ønsket bare å få halvert barnebidraget. Han har ingen interesse av barna og de er sjelden der. Han har etablert seg med ny dame,barn og stebarn. For å få forandret avtalen slik at den viser faktisk samvær må jeg reise sak mot faren. Da blir det bare masse bråk og det går utover barna. Dyrt blir det også. Det orker jeg ikke. Vi får klare oss med det barnebidraget vi får.
Gjest Gjest_Pernille_* Skrevet 10. oktober 2007 #7 Skrevet 10. oktober 2007 På www.advokatenhjelperdeg.no finner du både juridiske råd og advokathjelp
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå