Gå til innhold

Hvordan er det på ditt lokale apotek?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Her på øyen hvor jeg bor finnes det 2 apotek, 2 forskjellige kjeder.

Det ene er nytt, bare et par år gammelt og det andre har vært her "alltid". Det er to forskjellige kjeder.

Det er så utrolig stor forskjell i kundebehandlingen ved disse to apotekene!

På det gamle apoteket har de glemt helt hva diskresjon og kundebehandling er. Der driter de i om apoteket er fullt av folk, der er det viktigere å legge på plass varer. De kan godt sette en person til å ekspedere og 2 til å rydde eller legge på plass varer, dette selv om det står 8-10 personer å venter. Spør du om noe, da særlig hvis det er noe intimt, kan de gjerne utbasunere det for alle de andre på apoteket. Ikke bare det , men døren inn til apotket er så tung at min bestemor ikke får den opp uten hjelp.

Fordelen med dette apoteket er at det er stort, de har som regel det man trenger på lager.

Ved det andre apoteket er det litt yngre mennesker. De smiler og er imøtekommende med en gang man kommer inn døren. Der legger de fra seg det de holder på med når vi kommer inn døren og trenger litt hjelp. De kommer med anbefalinger til bruken av medisinene og tipser om rimeligere alternativer. Har en tante som lurt på litt angående underlivsproblemer, der fikk hun komme inn på et lite rom, fikk råd, tips og brosjyrer helt diskre. Hun sa det etterpå, at hun følte ikke det var ubehagelig å fortelle om det en gang, de snakket så naturlig om det.

Jeg ble sjokkert når hun sa hvordan alt dette hadde foregått jeg var i lokalet og jeg fikk ikke med meg at de hverken snakket sammen eller gikk inn på et rom!

Det eneste negative er at dette er litt mindre enn det gamle apotekt, så det er ikke alltid de har det jeg trenger, men de skaffer det i løpet av 1-2 dager. Går heller her og kommer igjen etter et par dager enn å gå ned på det andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest
Her på øyen hvor jeg bor finnes det 2 apotek, 2 forskjellige kjeder.

Det ene er nytt, bare et par år gammelt og det andre har vært her "alltid". Det er to forskjellige kjeder.

Det er så utrolig stor forskjell i kundebehandlingen ved disse to apotekene!

På det gamle apoteket har de glemt helt hva diskresjon og kundebehandling er. Der driter de i om apoteket er fullt av folk, der er det viktigere å legge på plass varer. De kan godt sette en person til å ekspedere og 2 til å rydde eller legge på plass varer, dette selv om det står 8-10 personer å venter. Spør du om noe, da særlig hvis det er noe intimt, kan de gjerne utbasunere det for alle de andre på apoteket. Ikke bare det , men døren inn til apotket er så tung at min bestemor ikke får den opp uten hjelp.

Fordelen med dette apoteket er at det er stort, de har som regel det man trenger på lager.

Ved det andre apoteket er det litt yngre mennesker. De smiler og er imøtekommende med en gang man kommer inn døren. Der legger de fra seg det de holder på med når vi kommer inn døren og trenger litt hjelp. De kommer med anbefalinger til bruken av medisinene og tipser om rimeligere alternativer. Har en tante som lurt på litt angående underlivsproblemer, der fikk hun komme inn på et lite rom, fikk råd, tips og brosjyrer helt diskre. Hun sa det etterpå, at hun følte ikke det var ubehagelig å fortelle om det en gang, de snakket så naturlig om det.

Jeg ble sjokkert når hun sa hvordan alt dette hadde foregått jeg var i lokalet og jeg fikk ikke med meg at de hverken snakket sammen eller gikk inn på et rom!

Det eneste negative er at dette er litt mindre enn det gamle apotekt, så det er ikke alltid de har det jeg trenger, men de skaffer det i løpet av 1-2 dager. Går heller her og kommer igjen etter et par dager enn å gå ned på det andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frysepulver

Da jeg bodde i Oslo gikk jeg på et apotek i nærheten av skolen min. Kom dit med en vanvittig kløe i dåsa en dag etter skolen og ville bare få en tube krem så jeg kunne smøre med inn med en gang jeg kom hjem.

Det neket av en apotektekniker under opplæring ga seg til å legge ut om noe som var forebyggende mot sopp. Greit nok det, men det er da vel for faen litt sent når jeg står der og har mest lyst til å kjøre hånden ned i skrittet for å klø der og da??? Høylydt la hun ut om fordelene ved bruk av denne kuren og jeg, med vill desperasjon i blikket fikk vel stoppet kjeften på henne etter hvert ;)

Her jeg bor nå er det to apotek, et på et lite kjøpesenter, et nyere på et ennå mindre senter. Jeg foretrekker det nyeste. Flinke folk som snakker lavt når de må (og ikke må). Selv synes jeg ikke det er flaut å kjøpe p-piller, men fint at de er diskret da - alle er jo ikke som meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Her på øyen hvor jeg bor finnes det 2 apotek, 2 forskjellige kjeder.

Det ene er nytt, bare et par år gammelt og det andre har vært her "alltid". Det er to forskjellige kjeder.

Askøy?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...