Gå til innhold

p-piller, spiral, p-sprøyte...

Fremhevede innlegg

Gjest prestekrage
Skrevet (endret)

Har tidligere brukt p-piller- men hatt problemer med mellomblødninger. Legen mente dette var pga for lavt hormoninnhold og dermed byttet jeg fra Trinordiol (?) til Symfase. Men uten at mellomblødningene sluttet.

Etter at jeg ble singel for 3 år siden har jeg brukt kondomer- ikke piller.

Men nå er jeg i startfasen av noe som kan utvikle seg til et forhold og vil over på noe regelmessig. Må helt ærlig si at jeg HATER å ha mensen (har ikke smerter), så har jo tenkt litt på hormonspiral. Men- har hørt om de som har blødd "konstant" i flere mnd etter innsetting av spiralen. Dessuten er de jo faktisk mindre safe enn p-piller.

Skal til gyn over helgen og håper på noen tips og erfaringer.

(vet ikke om det er av betydning i frohold til hormoner/mellomblødninge- men da jeg brukte p-piller var jeg vesentlig mye større enn hva jeg er i dag)

Endret av prestekrage
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å bruke inplanol da? Det brukte jeg. Det er en liten brikke som du setter i armen med en sprøyte også har du den i tre år,før du tar den ut,slipper å tenke på noe,vil du ha barn er det bare å til legen å ta den ut,er gjort på to minutter;)

Jeg har mens hver 3 mnd bare når jeg bruker den, venninne min har mistet den nesten helt og har den bare en gang i hall året.

Men om du bruker spiral,p sprøyte,p-piller osv så er det ikke sikkert du får samme efekt som dem andre :sol:

Det er jo inviduelt fra person til person.. Men jeg haaaatet p-piller,fikk ujam mens av forskjellige typer også var det det der med å huske å ta dem;)

Uansett valg,lykke til :klem:

Skrevet

En ting til,du har jo også p plaster,min svigerinne bruker det og er kjempefornøyd,det skiftes en gang i uken;) Det å kan jo være noe å tenke på:)

Skrevet

Jeg er superfornøyd med p-sprøyta. Har gått på den i litt over 2 år nå, og hadde bare mensen første måneden, siden har jeg ikke hatt en eneste blødning og ingen bivirkninger. Skal være veldig sikkert også, og passer bra for de som ikke er så flinke til å huske f.eks. piller... ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...