Gå til innhold

:(


smiley87

Anbefalte innlegg

Hei! Min pus har vært borte tre dager nå.. Er virkelig bekymret for henne. Gravid var hun også.. Ganske langt på vei.. Vi har saumfart grøftene for å se om hun kan ha blitt overkjørt. Ligger ikke noe der. Uansett har hun halsbånd og er id merka.. Men mamma snakket om at noen av kattene vi hadde da jeg var liten ble borte noen dager og fødte og kom tilbake for å spise og noen ganger med kattungene.. flytta rundt på de. Er det noen andre som har erfaring med at kattemor gjemmer seg bort for å føde og blir med kattungene noen dager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan høres ut som om hun har gjemt seg bort for å føde, ja. Faren er at hvis dere ikke finner kattungene fort så kan de ble halvville. De må ha kontakt med mennesker de tre første ukene (om jeg husker riktig) for å bli skikkelig tamme.

Endret av Tabris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En pus jeg hadde stakk også vekk for å føde. Kom ikke tilbake før etter en uke, hvis jeg ikke husker feil.

Da hadde den bare med kattungene for å vise dem frem.

Hun forsvant på nytt med dem noen dager og kom så tilbake med dem for godt:)

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest beekeeper

Venninna mi hadde en pus som fødte ute hele to ganger. Hun ble borte i en uke, så kom hun på døra. Da mjauet hun og mjauet, og så ga hun seg ikke før vi fulgte etter henne. Da viste hun oss veien til kattungene, og vi hentet dem inn. Hun kommer nok helt sikkert tilbake snart, og da enten med kattungene eller at du finner dem! Men skjønner godt at du er bekymra da, det hadde jeg også vært..

Endret av beekeeper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silmarill
Hei! Min pus har vært borte tre dager nå.. Er virkelig bekymret for henne. Gravid var hun også.. Ganske langt på vei.. Vi har saumfart grøftene for å se om hun kan ha blitt overkjørt. Ligger ikke noe der. Uansett har hun halsbånd og er id merka.. Men mamma snakket om at noen av kattene vi hadde da jeg var liten ble borte noen dager og fødte og kom tilbake for å spise og noen ganger med kattungene.. flytta rundt på de. Er det noen andre som har erfaring med at kattemor gjemmer seg bort for å føde og blir med kattungene noen dager?

JA, det har jeg veldig erfaring med.

Det kan nok tenkes at det er nettopp det hun har gjort, gjemt seg vekk for å føde.

Det moren din sa er ganske vanlig, at dem kommer tilbake til dere for å spise å kanskje bærer en unge med seg. Da er det mest vanlig at hun henter alle før hun begynner å spise.

Rop etter henne på kvelden, da er det størst tjangse for at hun svarer fordi da er det mer rolig enn det er på dagtid.

Hun har sikkert ikke vandret langt vekk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest _Leela_

Da jeg var yngre og fremdeles bodde hjemme hadde vi en katt som pleide å gjemme seg da hun skulle føde. Hun kom gjerne opp til huset og spiste i ettertid, men hadde ikke med kattungene. Så trikset var å diskret følge etter kattemor for å hente ungene, itillegg visste vi favorittgjemmestedene så var som regel enkelt å finne de. Når vi tok med oss ungene inn fulgte kattemor etter og flyttet ikke noe på de etter det.

Har også opplevd å finne en ukjent katt med ungekull der jeg vokste opp, dette var litt mer komplisert da mor var veldig aggresiv fordi hun ikke kjente oss. Da vi tilslutt fikk sporet opp eieren så var kattemor kjempekosete og lot henne ta med ungene uten problemer.

Så rådet er å gå på jakt, rop, lokk og sett ut mat til henne. Vet ikke hvordan dere bor, men er det i nærheter av gårder ol kan hun godt ha funnet seg et fint gjemmested der. Se deg litt rundt i nabolaget, spør naboene om du får ta en kjapp titt for å lete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg med på det som har blitt sagt her. Katter gjemmer seg bort når de skal føde. Hun dukker nok opp snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert trist at katten blir borte slik, men hva med å ta bedre vare på den?

Bedre vare på den!?

Skal hun ikke få lov til å gå ut da eller?

Hun er kjent her, redd for biler og er vant med å være ute på dagen, også noen netter nå. Har et vindu som er oppe, så hun velger selv!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar:)

Vært ute å ropt på henne, pleide å lystre navnet sitt.. Men 1 uke er jo ikke gått enda så:)

Flere solskinnshistorier? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...