Gå til innhold

kroatia


bubbel

Anbefalte innlegg

lurer litt på å reise til kroatia er det noen som har vært der ??

er det litt "syden" der også ?

håper å høre fra noen som har vært der ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi var der i september i fjor.

Fløy til Split og reise fra øy til øy ned til Dubrovnik, og fløy hjem derifra.

Vi hadde bare booket hotell for to netter i Split, ellers leide vi det vi kom over etterhvert, og vi reiste med ryggsekk.

Om det er "syden" der? Hva mener du med det?

Strender? I så fall bør du være oppmerksom på at det kun er steinstrender der, ingen sandstrand i sikte. Så pass på å ha med deg badesko.

Party? Det vet jeg egentlig ikke siden vi reiste med sønnen vår på 13 måneder + at jeg var 4 måneder på vei med lillejenta...

God mat? Ikke egentlig...

Billig? Tja... Men det er ikke så mye å handle da.

Mange nordmenn? Ja!! Hvertfall i Dubrovnik. Vi møtte naboen.

Vi skulle egentlig være 3 uker, men reiste hjem etter to. Da hadde vi fått nok av å se det samme overalt. Og det var litt slitsomt å reise rundt med en 1-åring som ikke hadde lært å gå enda (selv om han tok sine første skritt på et hotellrom der).

Men for all der, Kroatia var kjempefint, og jeg angrer ikke på at jeg dro. Men vi var glade for å komme hjem... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _Leela_

Kan skrive litt om mine erfaringer fra Kroatia, var der ti dager ifjor sommer og har tidligere vært der i noen kortere opphold.

Vi besøkte Zagreb først, fløy så ned til Dubrovnik og dro med buss og ferje oppover til Split. Dro rundt med ryggsekk, tok all overnatting på sparket og hadde knallvær hele turen.

Som tidligere nevnt er det mye steinstrender, kan bli litt sårbeint hvis men ikke har sko. Men vi var ute på Lopud (utenfor Dubrovnik) og der var det sand hvis jeg ikke husker feil. Uansett badet vi masse og hadde ordentlig sol og badeferie.

Festing? Ja, det funker... Vi hadde det helt knall, Hvar by har masse utesteder. Var også ute på andre steder og det var livlig. Var ganske sliten da ferien var over.

Maten? Tja, enig med den over at den kanskje ikke var helt på topp. Jeg fant ut at sjømaten som regel var bedre enn kjøttrettene. Hadde noen gode opplevelser med sjømat.

Billig? Billigere enn Norge, men prisene øker en del i hovedsesongen for turister. Har vært der på helgetur i april/mai og det var stor forskjell fra juli når det gjaldt priser på overnatting ol. Er heller ikke så veldig mye å handle der da, i byer som Split og Zagreb er det jo en del butikker.

Mange nordmenn? Ja, definitivt... Det krydde av nordmenn og svensker. Er også et populært ferieland for italienere, østerrikere og tyskere ++

Jeg synes Kroatia er et fint ferieland, får en kombinasjon av badeferie og opplevelser, mye og se så jeg anbefaler turen dit. Eneste negative er jo at det er masse turister i høysesongen på en del av stedene, men som turist selv så skal jeg jo ikke si noe på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...