Gå til innhold

Sekretær - kontormedarbeider

kamela

Anbefalte innlegg

Nå kan en vel ha forskjellig oppgaver som sekretær, alt fra å betjene telefoner, til å ha mer kordinasjonsoppgaver som jeg har. Jeg kunne like godt ha blitt kalt administrasjonskoordinator, men pga sekretær tittelen så blir det ikke like "akseptabelt" å forvente "høyerer" lønn. Prosjektsekretær som jobber her, forøvrig som vikar og som er helt ny har 350 000 i årslønn, det var igrunn litt overraskende synest jeg. Men hun krevde det, og fikk det.

Her jeg jobber i privat bedrift så tror jeg sekretærer har alt fra 300 000- til over 400 000.

Jeg ble litt nysgjerrig.

Hva slags utdannelse/bakgrunn har man som sekretær/administrasjonskoordinator/prosjektsekretær etc?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blomst - min erfaring sier at ja, det må du...

Jeg flyttet fra Oslo til Mjøsområdet for en tid tilbake. Med fem års arbeidserfaring bikket jeg i min forrige stilling 300 000 da jeg sluttet, og gikk ned drøye 50 000 selv om stillingen er "høyere" og mer selvstendig her (jeg har heldigvis greid å oppgradere den noe etterhvert ;) ) Samboeren min ligger ca 150 000 under de med tilsvarende stilling i Oslo (samme firma). De er veldig åpne på at det er noe som heter "Oslo-lønn" og "distrikstlønn" (de har flere distriktskontor). Alt i alt tror jeg definitvt det er en forskjell ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Blomst_*

Frk. Stella

Er det kontorjobb du har? Jeg ser det utlyses veldig få jobber av den typen der oppe, men det er vel bedrifter der også som trenger folk til adm.oppgaver... Hvilken type bedrift jobber du i? Jeg vurderer absolutt mer skole om jeg skal flytte tilbake. :) Det virker som det utlyses typisk fagarb.jobber og lederstillinger.

Ikke meningen å kuppe noens tråd. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frk. Stella

Er det kontorjobb du har? Jeg ser det utlyses veldig få jobber av den typen der oppe, men det er vel bedrifter der også som trenger folk til adm.oppgaver... Hvilken type bedrift jobber du i? Jeg vurderer absolutt mer skole om jeg skal flytte tilbake. :) Det virker som det utlyses typisk fagarb.jobber og lederstillinger.

Ikke meningen å kuppe noens tråd. :)

For å si det sånn - jeg pendlet i nesten to år før jeg fikk napp her oppe. Det utlyses veldig lite faste kontorstillinger, men jeg vet at vikarbyråene stadig søker etter kontormedarbeidere/sekretærer med relevant erfaring - så har du mulighet til å gå den veien, tror jeg faktisk jeg ville anbefalt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konkluderer med at det ikke lønner seg med høyrere utdanning, jeg tjener mindre en mange her og har tøff arbeidstid og mye ansvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Blomst_*

Frk Stella:

Ja, jeg ser her også at vikarbyrå ikke er en dum måte å få 'foten innenfor dørene' til en bedrift på. :) Det er greit å se om både bedriften og den ansatte trives. Jobber du i en 'stor' eller liten bedrift?

Gjest:

Hvilken utdanning har du, som tjener mindre enn endel av de som skriver i tråden?

Jeg vil tro at lønn har sammenheng med by/bygd/arbeidssted...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som sekretær kan man vel tjene kr 360 - 460 000 i privat sektor, Oslo. Det er hvertfall hva en tidligere venn av meg tjener: hun har studert i 1,5 år ved Norges Markedsføringshøyskole (NMH) og jobber som sekretær i privat sektor. Og hun har ikke studielån...

(Hvilket får jeg til å sammenlikne med meg selv der jeg har studielån for 6 års studier, jobb i offentlig sektor og lønn på 340 000).

Hvorfor ble jeg ikke sekretær?!! Da ville jeg ha vært "rik" :jepp::lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thelma :-)

Jeg jobber som administrasjonssekretær. Egentlig så heter det ikke sekretær lenger - jeg vil faktiks mer kalle det sjefens "høyre hånd" ..

.. jeg elsker jobben min, den er veldig selvstendig - og veldig ansvarsfull .. kunne godt tjent litt mer enn de 400.000 jeg tjener ... Men det kommer vel med tiden .. har mange års erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest:

Hvilken utdanning har du, som tjener mindre enn endel av de som skriver i tråden?

Jeg vil tro at lønn har sammenheng med by/bygd/arbeidssted...

turnuslege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blant alle som har svart i tråden er det vel ingen tvil om hvem som er "sjefens høyre hånd" og tjener godt over kr 400 000: det er sekretæren, naturligvis! :bukke:

Turnusleger, jurister, statsvitere og andre akademikere er ikke så viktige og de bør holde seg lavt i lønn på...tja, la oss si maks. 300 000.

:klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjesten_*

Her tror jeg det er lagt på en del kroner her og der. Greit nok at man kan tjene litt som sekretær alt avhenging hva oppgaver man har. Men at det er mye "skyt" her er jeg som sagt ikke i tvil om.

Jeg synes i grunnen det er litt dumt, da de som søker stillinger får noe for høye forventninger og et urealistisk bilde. Jeg vil tro at en vanlig sekretærstilling ligger mellom 280 – 330 tusen en plass og kanskje litt mer hvis en har veldig lang erfaring og spesialoppgaver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Thelma :-)
Her tror jeg det er lagt på en del kroner her og der. Greit nok at man kan tjene litt som sekretær alt avhenging hva oppgaver man har. Men at det er mye "skyt" her er jeg som sagt ikke i tvil om.

Jeg synes i grunnen det er litt dumt, da de som søker stillinger får noe for høye forventninger og et urealistisk bilde. Jeg vil tro at en vanlig sekretærstilling ligger mellom 280 – 330 tusen en plass og kanskje litt mer hvis en har veldig lang erfaring og spesialoppgaver.

Synes du er litt frekk nå. Jeg har jobbet i 25 år og fortjener hver krone jeg tjener. Ikke har jeg lagt på et rødt øre heller - faktisk så har jeg glemt å ta med bonusen på kr. 30.000,- som kommer i tillegg til de 400.000,-

Synes du virkelig at 400.000 kroner er mye når man har jobbet som sekretær i 25 år?

Jeg er forresten glad at det ikke helter sekretær hos oss lenger .. For egentlig er vi administratorer og saksbehandlere .. jobben som sekretær er utrolig interessant, givende, takknemlig og spennende ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blant alle som har svart i tråden er det vel ingen tvil om hvem som er "sjefens høyre hånd" og tjener godt over kr 400 000: det er sekretæren, naturligvis! :bukke:

Turnusleger, jurister, statsvitere og andre akademikere er ikke så viktige og de bør holde seg lavt i lønn på...tja, la oss si maks. 300 000.

:klappe:

:ironi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...