Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Heisann

Vi har tenkt å avslutte årets Italiatur med noen dager på stranden. Har hørt at mye av kysten i Toscana er privat, og mer resort-steder. Er det noen som har tips til en koselig badeby hvor man kan bo på et hyggelig hotel, og ha tilgang til offentlig strand. Det står jo ikke noe om sånt i Toscanabøkene jeg har lånt på biblioteket.

Sist jeg var der bodde vi i Castiglioncello. Alright det, men hadde vært greit å prøve noe nytt!

Forslag til koselige og rimelige resorter mottas også med takk, men det finnes kanskje ikke noen slike...?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Har ikke vært ved kysten i Toscana, men har dere anledning til å dra litt lengre nord til området rundt Cinque Terre kan det anbefales på det varmeste.

Har selv vært i Levanto to ganger og det er en koselig avslappet liten by med en lang fin strand og mange gode restauranter.

Sjekk ut denne nettsiden her

Skrevet

Takk for svar!

Har vært i Cinque Terre, og er enig i at det er utrolig flott. Men det er jo en så flott der, at men har jo ikke samvittighet til kun å ligge på stranden... Og disse dagene ved kysten er planlagt som ren avslapping...

Vi har tenkt til å reise rundt i Sør-Toscana denne gangen, så ideelt sett er vi ute etter et sted mellom Livorno og Piombino. Ingen som kan hjelpe med det??

Skrevet

Castiglione della Pescaia, like ved Grosseto, er ganske koselig. Stranden er ganske smal, og dermed får du ikke den "endeløse rader av strandparasoller i syden"-følelsen. Det er stort sett strender hvor man må betale for strandstol og parasoll, men det er også minst én fin offentlig strand innimellom de private. Der er også en fiskehavn og en gammel borg som man kan besøke. hvor det er utsikt over byen.

Skrevet

Det høres fint ut! Skal finne den på nett, jeg :)

Har jo ikke noe i mot å betale litt for solstol, men trenger jo tilgang til stranden, da. Gleder meg sånn til tyr, det slutter jo aldri å regne her i Oslo...

Skrevet

God tur! Ja med dette været er det bare å komme seg av gårde!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...