Gå til innhold

bil spørsmål


Gjest Gjest_jenta_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_jenta_*

jeg å kjæresten min skal flytte fra hverandre å vi har bil sammen.

jeg tenker på å ta over bilen men da,

kan jeg sette forsikringen min på moren min ? siden hun betaler da mindre i året en meg på forsikringen ?

kan bilen eies av meg å forsikringen står på henne?

ellers er det noen mulighet for at jeg kan ta over bilen ? uten at det blir så dyrt ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du bør ha bilen forsikret på deg - et sted må jo du og starte.

Skjønner meg ikke på sånne "smarte" løsninger. Har du ikke tenkt å ha bonus og billig forsikring når du blir gammel du også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør ha bilen forsikret på deg - et sted må jo du og starte.

Skjønner meg ikke på sånne "smarte" løsninger. Har du ikke tenkt å ha bonus og billig forsikring når du blir gammel du også?

Enig i dette - dessuten, hvis din mor har opparbeidet bonus for en bil, kan hun ikke forsikre 2 biler med samme bonus, hun starter på 0 på bil nr to..

Eller tenker du at siden hun er eldre enn deg, så får hun billigere forsikring? Hun må i såfall uansett oppgi at det er brukere på bilen under 25 dersom det er det, og da flyr prisen opp.

Tegn forsikring selv du, sjekk litt rundt på priser og sånn først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke la forsikringen stå på moren din og eierforholdet til bilen stå på deg.

Muligheten du har til å eie bilen mens forsikringen står på henne er at hun står som eier og du står som medeier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gravenstein

Ta deg en ringerunde til forsikringsselskapene og sjekk og sammenlign priser og vilkår - det er STORE variasjoner, avhengig av din alder og hvilken type bil du skal forsikre Tidligere fikk man tilbakebetalt innbetalt alderstillegg dersom man kjørte skadefritt fram til en viss alder hos enkelte selskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
jeg å kjæresten min skal flytte fra hverandre å vi har bil sammen.

jeg tenker på å ta over bilen men da,

kan jeg sette forsikringen min på moren min ? siden hun betaler da mindre i året en meg på forsikringen ?

kan bilen eies av meg å forsikringen står på henne?

ellers er det noen mulighet for at jeg kan ta over bilen ? uten at det blir så dyrt ?

Hvem står bilen på i dag? Begge? Viss den ikke står på deg må du i tillegg betale omreg.avgift, husk det.

Du bør bare hoppe i det og få deg forsikring i eget navn, før eller siden har du sansyligvis behov for det uansett, og det blir ikke billigere med årene. Men sjekk hvor du får mye start bonus. Noen gir 30-40% ved oppstart. Ett stall tips fra meg: Terra.

Gikk selv ned 3000kr på totalkostnaden da jeg skiftet alle forsikringen over dit, ingen som i dag kan matche mitt nåværende selskap, men det er etter mitt behov.....

Bilen kan eies av deg og din mor, men er du under 25år så blir det nesten det samme om din mor står som eier så lenge du bruker bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eier og forsikringstaker må være samme ja.

Vi hadde forsikring på min samboers far, for vi hadde ikke råd til å betale 15.000 i året for forsikring.

Alle sier at "man må starte et sted", men nå som min samboer har fått bilforsikring for første gang, fikk han bonus på 50%. Synes ikke det er så ille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

huff, tror jeg har tabba meg ut(er ikke TS).

har kjøpt bil og jeg står som eier. min mor og jeg er sammen om lånet. min mor står for forsikringen.

hvordan rydde opp i dette på enkleste måte, og ikke minst det som tar minst tid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...