Gå til innhold

Hvor lett ser du at noen har dopet seg?

Fremhevede innlegg

Gjest vimselot
Skrevet

Jeg er usikker selv, men merker straks folk har drikki. Når de har røyka og.

Men ellers er jeg ike ekspert til å se akkurat hva en person har rusa seg på

Hv a er din eraring?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Bare_meg_*
Skrevet
Jeg er usikker selv, men merker straks folk har drikki. Når de har røyka og.

Men ellers er jeg ike ekspert til å se akkurat hva en person har rusa seg på

Hv a er din eraring?

Oppstemthet, nedsatt matlyst, hurtig tale, irritabilitet, rastløshet, depresjon når effekten av stoffet avtar. Nesetetthet og skader på neseslimhinnen er vanlig hos de som sniffer stoffet. Når det gjelder amf. bl.a... (Dette gjelder vel mer når man er litt mer avhengig selvfølgelig)

Har også merket at det er mye lettere å se på en person som ikke er så vant med å ta stoffet, som kanskje bare tar en stripe i helgene har uvanlig store pupiller.. Mens folk som er mere vandt til det og som kanskje tar det hver dag er det det ikke like lett å se på øynene.

Sterke hallusinogene effekter er vel også en viktig del av dette. Synes det er helt for jævlig jeg og jeg skjønner ikke at så mange vil seg så vondt.

Gjest vimselot
Skrevet

Så da hadde jeg rett? da.

Jeg vurderer å glemme det nå. HUn vil ikke ha noen glede om jeg ringer henne og sier at det lukta coka, hun vil nekte. Vil bare bli sint, hun liker å danne image.

Gjest Keycha
Skrevet
Så da hadde jeg rett? da.

Jeg vurderer å glemme det nå. HUn vil ikke ha noen glede om jeg ringer henne og sier at det lukta coka, hun vil nekte. Vil bare bli sint, hun liker å danne image.

Er det noen du er glad i som du mistenker for bruk av dop?

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har vokst opp i en familie med mye rus. Og jeg skal si deg at til og med for meg er det vanskelig å se hvorvidt folk er påvirka av noe. Ser det ganske ofte hvis det er hasj det er snakk om, eller alkohol...Skremmende nok er det vanskelig for meg å se om en person har tatt f.eks amfetamin. Såklart en kan se det på pupillestørrelsen, men det er bare av og til. Noen har jo større pupiller enn andre også. Så nei, vanskelig dette!

Skrevet (endret)

Hasj- røde øyne, sløvhet, flir.

Amfetamin- snufsing, store pupiller, kjevetygging, armer og bein som går ukontrollert (Spesielt hvis de har gått noen dager på det.)

Alkohol- Lukt, snøvling

Kokain- Vanskelig å se, blank i øynene, snufsing, oppstemthet, går ofte på do.

Heroin- Faller sammen, sover, vaier, snøvler, knekk i bena.

Morfin- Små pupiller, kløe på kroppen.

Piller- Fjernehet, sløvhet i øynene.

Endret av amles
Gjest Keycha
Skrevet
Hasj- røde øyne, sløvhet, flir.

Amfetamin- snufsing, store pupiller, kjevetygging, armer og bein som går ukontrollert (Spesielt hvis de har gått noen dager på det.)

Alkohol- Lukt, snøvling

Kokain- Vanskelig å se, blank i øynene, snufsing, oppstemthet, går ofte på do.

Heroin- Faller sammen, sover, vaier, snøvler, knekk i bena.

Morfin- Små pupiller, kløe på kroppen.

Piller- Fjernehet, sløvhet i øynene.

Men som sagt er litt vanskelig å si akkurat hva som er symptomene sånn genrellt, men vil påstå at det varierer veldig fra person til person.. Når det gjelder hasj kan man jo også lett se på det ytterste ringen rundt pupillen blir sterkere.

Gjest DyneTryne
Skrevet

Ytterste ringen, altså den utenfor det som i mitt tilfelle er blått?

Min ytterste ring er svart konstant, da er jeg jo konstant fjern! :hår:

Gjest Gjest
Skrevet

Da jeg brukte kontaktlinser ble jeg spurt inne i mellom, både fra videregående skole og fra studietiden på tull "bruker du hasj" og "har du festet hele natten"?

Kontaktlinser kan gjøre at enkelte folk blir helt røde i øynene og klør.

Gjest DyneTryne
Skrevet

Men igjen, de gangene jeg har røyket, har jeg nesten aldri fått røde øyne. Mest hvis vi har gjort det ute på stranda o.l. og kommer inn i varmen, da skal en se blodsprengthet ja.

Ironisk nok ble jeg kastet ut i 3 dager av skolen fordi jeg hadde pollenallergi, noe de mente var at jeg hadde både ræykt og tatt pepper (røde øyne, rennende nese midt i april.. joda! Dop, det!)

Skrevet

Synes stort sett ikke det er vanskelig å se, men det er noen mennesker det ikke synes på i det hele tatt.. Finnes i grunnen ingen fasit her.. Kommer veldig an på hvor godt man kjenner personen..

Gjest Keycha
Skrevet
Ytterste ringen, altså den utenfor det som i mitt tilfelle er blått?

Min ytterste ring er svart konstant, da er jeg jo konstant fjern! :hår:

Hehe.. Nå snakker ikke jeg om fargen på ringen rundt pupillen, men "tydeligheten" :)

Gjest vimselot
Skrevet

Jeg digger det bare ikke, og er helt håpløs til å si nei til venninner som sniffer coka. Jeg hater pulver, og de forandrer personlighet på rappen.

Så blir de sinna og irriterte fordi jeg har tatt avstand til pulver. Det er kvinner på sitt verste.

Skrevet
Da jeg brukte kontaktlinser ble jeg spurt inne i mellom, både fra videregående skole og fra studietiden på tull "bruker du hasj" og "har du festet hele natten"?

Kontaktlinser kan gjøre at enkelte folk blir helt røde i øynene og klør.

Kjenner til den, samme med pollenallergi osv.

Har blitt nektet på utesteder når jeg har vært helt edru også.

Den beste måten å merke at noen er ruset er endret adferd. Det går selvsagt bare an hvis du kjenner vedkommende. Blodprøve er en annen måte, men ikke alle som har utstyr til å utføre dette.. ;)

Skrevet

Man kan ikke VITE det nei. Man kan tro, men det man ser kan skyldes andre ting også...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...