Edie Skrevet 13. mars 2003 #1 Skrevet 13. mars 2003 Hei alle sammen! Vet ikke helt hvor dette passet hen, så jeg plasserte det på generelt.... De fleste har én eller flere favorittsanger. Jeg lurer på hvorfor dette er favorittsangen din? Er det knyttet til en spesiell historie, liker du melodien eller betyr ordene noe for deg? Jeg har min sang, og med sambo har jeg/ vi vår sang... Og med begge er det teksten som betyr noe, men vår sang er også knyttet til en spesiell situasjon.... Nå er jeg nysgjerrig på din favorittsang!
Gjest Anonymous Skrevet 13. mars 2003 #2 Skrevet 13. mars 2003 Endless Love !!! (Diana Ross og Lionel Richie) Sangen har en spesiell betydning for oss, og ble sunget i kirken da vi giftet oss for snart to år siden !!! Ordene passet veldig godt til oss!!
Gjest gotthard Skrevet 13. mars 2003 #3 Skrevet 13. mars 2003 twisted sister med burn in hell ...tenker alltid på xn når jeg hører den neida , var bare fleip..... jeg er veldig glad i musikk , legger veldig vekt på tekster og har vel egentlig mange jeg ville ha nevnt , men lista ville blit veldig lang så det trur jeg vi venter med
Edie Skrevet 13. mars 2003 Forfatter #4 Skrevet 13. mars 2003 Ikke så hyggelig brudd får jeg på følelsen.....
Gjest Zalomine Skrevet 13. mars 2003 #6 Skrevet 13. mars 2003 Jeg savner å ha noe nettopp slikt jeg. En min sang har jeg aldri tenkt over engang, men en vår sang skulle jeg gjerne sett at vi hadde. En som betydde noe for oss, som var vår. Vel, vi har ikke det, men vi har hverandre
Pip Skrevet 13. mars 2003 #7 Skrevet 13. mars 2003 Har mange favoritter jeg. De er favoritter i ulike situasjoner, og med hver sine 'funksjoner', kan man kanskje si... Når en sang fester seg i margen og virkelig rører ved meg, er det definitivt teksten som er av størst betydning.
@lfa Skrevet 14. mars 2003 #8 Skrevet 14. mars 2003 Jeg er som Pip. Har forskjellige favoritter til ulike anledninger og etter hvilket humør jeg er i. Sambo og jeg har ganske lik musikksmak, så vi har noen favoritter sammen også. Kan vel ikke kalles "våre sanger" i den forstand, men det er sanger begge blir i godt humør av.
Gjest Lott@ Skrevet 14. mars 2003 #9 Skrevet 14. mars 2003 Har en sang/tekst som er MIN sang: Beautiful med Christina A. Sangen hjalp meg faktisk gjennom en down periode jeg nettopp har hatt!!!
Gjest Anonymous Skrevet 14. mars 2003 #10 Skrevet 14. mars 2003 "Everybody hurts" med REM er for det første en fantastisk sang, og for det andre ble den brukt som "egenterapi" da en nær venn begikk selvmord for et par år siden... Samboeren (samleieren ) og jeg har diskutert hva som er "vår" sang. Vi har landet på et kompromiss med to sanger; "L is for Lover" med Al Jarreau og "Forever young" med Bjørn Afzelius & The Globetrotters (NB! Originalen er Dylan, IKKE Alphaville! Gud forby! )
Gjest Embla s Skrevet 14. mars 2003 #11 Skrevet 14. mars 2003 Å for et vanskelig spørsmål! Jeg elsker musikk og har en rekke "favoritter" som representerer ulike epoker, stadier og personer som er/har vært i livet mitt. Jeg skiller mellom tekst, musikk og helhet. For at jeg virkelig skal like noe, må det være en bra helhet. Men jeg kan elske en melodi (og gi f.. i teksten) eller forgude en tekst med en håpløs melodi. Noen tekster egner seg veldig godt på egenhånd. Midnight Oils "blue sky mining" er en plate jeg har mange minner fra. Spes. sangen "forgotten years" som minner meg om to spesielle (på godt og vondt) år og en spesiell veninne. videre minner denne platen meg om en fyr jeg behandlet dårlig, som jeg gjerne skulle bedt om undskyldning, også minner den meg om sorgløse dager en sommer, i et herlig bokollektiv (med flygel i stuen!!)i Bygdøy Allè! Men - jeg kunne trukket fram en rekke andre plater også. å, nå ble jeg sentimental
Gjest Mzfire Skrevet 14. mars 2003 #12 Skrevet 14. mars 2003 Ja jeg har også veldig mange låter som minner meg om forskjellige epoker i livet mitt. Nesten en låt for hvert minne liksom Jeg har hatt noen vår sanger og forelskelser sanger. Men den jeg og min kjære har som vår er Chris Isac med Wicked game".. Når jeg hører den bringer den fram spesielle følelser i meg.
Sandman Skrevet 14. mars 2003 #13 Skrevet 14. mars 2003 "There must be an angel" med Annie Lennox/Eurythmics. Fader for et trøkk hun har i stemmen...
Edie Skrevet 14. mars 2003 Forfatter #14 Skrevet 14. mars 2003 Min sang er "the Rose" med Bette Midler. Teksten der betyr mye for meg. Vår sang er "Every rose has its thorn" med Poison. Både melodi og tekst er fin, teksten er en slags påminnelse. Men grunnen til at det er vår sang har vel egentlig mer med omstendighetene rundt da vi hørte den sammen for første gang. Favorittmelodi er "Jag trivs bäst i öppna landskap". Ååå, så nydelig...
ivanka Skrevet 14. mars 2003 #15 Skrevet 14. mars 2003 jeg har mange sanger jeg er veldig glad i. men i dag er jeg i det småromantiske hjørnet, og da er nick cave and the bad seeds mest nærliggende, og ikke bare en sang: the ship song the weeping song into my arms idiot prayer disse har jeg hørt i hjæl mens jeg har lengtet etter kjæresten min.
Milo Minderbinder Skrevet 14. mars 2003 #16 Skrevet 14. mars 2003 Weeping song er storartet, og teksten er ganske morsom synes jeg. Dreamer Deceiver, av Judas Priest anno 1976. har hørt på den omtrent en gang i uken siden jeg var rundt 11 år gammel....... og i dag er jeg snart 33. Blir aldri lei den der.... Milo
Arwen Skrevet 14. mars 2003 #17 Skrevet 14. mars 2003 Liker faktisk teksten til Milk and toast and honey med Roxette. Er ett eller annet med den som gjør meg lett til sinns.. :D
Gjest Lea Skrevet 14. mars 2003 #18 Skrevet 14. mars 2003 Jeg blir satt tilbake i tid når jeg hører "Purple Rain" med Prince jeg. Liker ikke sangen noe særlig, men jeg får liksom en sånn fjortis-forelska-følelse. Tror at jeg danset med en eller annen kjekkas til den sangen en gang. Ellers sverger jeg til Grease-musikk.. har hatt mye moro til de låtene. En sang til hver anledning... enten jeg er trist eller glad.
starie Skrevet 14. mars 2003 #19 Skrevet 14. mars 2003 Jeg elsker teksten på The Velvet Undergrounds I'll Be Your mirror Her er den: I'll Be Your mirror I'll be your mirror Reflect what you are, in case you don't know I'll be the wind, the rain and the sunset The light on your door to show that you're home When you think the night has seen your mind That inside you're twisted and unkind Let me stand to show that you are blind Please put down your hands 'Cause I see you I find it hard to believe you don't know The beauty that you are But if you don't let me be your eyes A hand in your darkness, so you won't be afraid When you think the night has seen your mind That inside you're twisted and unkind Let me stand to show that you are blind Please put down your hands 'Cause I see you I'll be your mirror
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå