Gjest Huldali Skrevet 27. juni 2007 #1 Skrevet 27. juni 2007 Jeg har nylig vært på en vurderingssamtale på Gaustad psykiatriske avdeling for spiseforstyrrelser. Mulig jeg får en plass der. Selv syns jeg det virker litt vel mye å starte med, gruppesamtaler, gruppe timer med kunst, ernæringsfysiologer og psykologer. Litt mye for meg å starte med kanskje. Men vi får se om jeg får noen plass også får jeg heller vurdere det da, eller prøve en liten stund og finne ut om det er noe for meg eller ikke. Men jeg lurer på om det er noen her inne som har brukt tilbudet de har der og har noen erfaringer med opplegget deres?
lillesky Skrevet 27. juni 2007 #2 Skrevet 27. juni 2007 Har sendt deg en pm jeg. Har vært på noe lignende, og jeg mener at du absolutt ikke har noe å tape på dette.
Gjest *frisk* Skrevet 29. juni 2007 #3 Skrevet 29. juni 2007 Heisann Jeg har gått der. Det hjalp å treffe og snakke med andre i samme situasjon. Godt å vite at man ikke er alene. De er veldig flinke der oppe. I alle fall da jeg gikk der. Anbefaler å gå i individuell terapi i tillegg, da det kan være litt vanskelig å "få ut alt" i gruppetimer. Hvis Bjørg jobber der fortsatt anbefaler jeg henne på det sterkeste! Hun er en varm og god person, som er fantastisk å jobbe med! Alt er forskjellig fra person til person, men har du fått tilbudet, bør du prøve. Husk at det er du som bestemmer hvor mye forskjellig du skal være med på og hvor ofte. Det er ditt liv, og det er opp til deg hvordan du vil jobbe med sykdommen din. Det er en heltidsjobb, og man blir sliten av det. Tenk på deg selv! Husk å sette grenser. Ønsker deg alt godt. Lykke til på veien. Hilsen friskemeldt bulimiker!
*Frisk* Skrevet 29. juni 2007 #4 Skrevet 29. juni 2007 Lurer du på noe mer, er det bare å sende en PM!
lillesky Skrevet 29. juni 2007 #5 Skrevet 29. juni 2007 Det er en heltidsjobb, og man blir sliten av det.Dette kan jeg skrive under på! Terapi er en heltidsjobb.
Gjest Huldali Skrevet 29. juni 2007 #6 Skrevet 29. juni 2007 Tusen takk så mye for svar! Jeg er fremdeles skepisk til gruppesamtaler, syns det virker så skummelt... Men hvis jeg får tilbud så får jeg vel prøve og se hvordan det er. Det at å bli frisk er en heltidsjobb tror jeg på! men jeg har ikke tid til det, god på å finne unnskyldninger Skal gå på skole for fullt samtidig, og da bli frisk samtidig blir som ha to store jobber! Gud, kommer til å bli et hardt år.. Men, det er vel verdt det i lengden
*Frisk* Skrevet 1. juli 2007 #7 Skrevet 1. juli 2007 Husk å ikke ta på deg for mye på en gang. Dèt brant jeg meg på. Det viktigste er å bli frisk! Da er det mye mer morsomt å gå på skole! Det er i alle fall mitt tips! Livet er så fantastisk uten spiseforstyrrelser! Lover deg! Lykke til videre
Gjest Gjest_Arkna_* Skrevet 3. juli 2007 #8 Skrevet 3. juli 2007 Jeg har også fått plass der. Står vel på venteliste nå. Men siden jeg akurat har kommet ut av en annen heltidsbehandling med grupper, blir det individualsamtaler for meg i første hånd. Vet flere som går der som synes de er flinke. Må jo betale egenandel som hos legen for timen, opp til 1700 ca. 265 kr i timen. Er det vanlig i sånne behandlinger? Der jeg var sist ble alt dekket av staten.
Gjest Huldali Skrevet 3. juli 2007 #9 Skrevet 3. juli 2007 Da jeg gikk til psykolog tildligere måtte jeg betale en times pris på ca 250 kr, slik du skriver. Men når man når opp til den grensen som er på frikortet, husker ikke hva den er på, er resten dekket av staten. Kanskje vi sees på gaustad da?
Gjest Gjest_Arkna_* Skrevet 3. juli 2007 #10 Skrevet 3. juli 2007 Ja, da er det nok sånn. Har aldri betalt for psykologene eller behandling jeg har vært i før så jeg ble litt forbausa da jeg fikk regning i posten. Det er nok verdt det. Er så lei av tankekjøret på mat og kropp hele tiden. Ja, da ses vi kanskje der Huldali Lykke til så masse!
Gjest Huldali Skrevet 4. juli 2007 #11 Skrevet 4. juli 2007 Masse lykke til du også! Av og til kan det jo være litt surt å måtte betale for en behandling, men det er nok en billig penge i forhold til å gå syk lenger eller for alltid. Så vi får ponge ut å håpe på det beste
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå