Gå til innhold

Rød kjole da


Fremhevede innlegg

Gjest Peachbud
Skrevet

Rødt er pent. :)

Ser ingen problemer med å bruke det i bryllup. Hadde heller aldri hørt om den regelen før jeg leste om det på kg jeg heller, og folk jeg har snakket om det med har heller aldri det.

Ifølge alle reglene her på kg skal en helst gå i en fotsid, høyhalset sekk i fargene blå (dog ikke for mørk - bør ikke gå imot svart, og heller ikke for lys - kan nærme seg hvitt), oransj, fiolett eller gult. Også må en for all del ikke finne på å ha på sandaler.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Ifølge alle reglene her på kg skal en helst gå i en fotsid, høyhalset sekk i fargene blå (dog ikke for mørk - bør ikke gå imot svart, og heller ikke for lys - kan nærme seg hvitt), oransj, fiolett eller gult. Også må en for all del ikke finne på å ha på sandaler.

Og husk at sekken ikke bør være laget i bomull - det er ikke fint nok. Litt hårfin balanse mellom for pyntet og for lite pyntet også, visst.

Hehe - jada, det finnes mange regler fra gammelt (?) av, men etter å ha vært i endel ganske ulike bryllup, ser jeg jo at det heldigvis er sånn at folk går i det de synes er fint og passende uansett farge (stort sett ikke noe som kan forveksles med brudekjole, da!). I hvilke andre formelle sammenhenger drar man fram "Skikk og bruk fra 1920"...?

Gjest Elastica
Skrevet
Håper det dreier seg om en inngiftet svigerinne, da...? :sjarmor:

Ja, heldigvis. Kona til broren min.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...