Gjest Peachbud Skrevet 9. juli 2007 #21 Skrevet 9. juli 2007 Rødt er pent. Ser ingen problemer med å bruke det i bryllup. Hadde heller aldri hørt om den regelen før jeg leste om det på kg jeg heller, og folk jeg har snakket om det med har heller aldri det. Ifølge alle reglene her på kg skal en helst gå i en fotsid, høyhalset sekk i fargene blå (dog ikke for mørk - bør ikke gå imot svart, og heller ikke for lys - kan nærme seg hvitt), oransj, fiolett eller gult. Også må en for all del ikke finne på å ha på sandaler.
Gjest Gjest Skrevet 9. juli 2007 #22 Skrevet 9. juli 2007 Ifølge alle reglene her på kg skal en helst gå i en fotsid, høyhalset sekk i fargene blå (dog ikke for mørk - bør ikke gå imot svart, og heller ikke for lys - kan nærme seg hvitt), oransj, fiolett eller gult. Også må en for all del ikke finne på å ha på sandaler. Og husk at sekken ikke bør være laget i bomull - det er ikke fint nok. Litt hårfin balanse mellom for pyntet og for lite pyntet også, visst. Hehe - jada, det finnes mange regler fra gammelt (?) av, men etter å ha vært i endel ganske ulike bryllup, ser jeg jo at det heldigvis er sånn at folk går i det de synes er fint og passende uansett farge (stort sett ikke noe som kan forveksles med brudekjole, da!). I hvilke andre formelle sammenhenger drar man fram "Skikk og bruk fra 1920"...?
Gjest Elastica Skrevet 9. juli 2007 #23 Skrevet 9. juli 2007 Håper det dreier seg om en inngiftet svigerinne, da...? Ja, heldigvis. Kona til broren min.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå