Gjest Gjest Skrevet 27. juni 2007 #1 Skrevet 27. juni 2007 Er det fy-fy med rød kjole og i bryllup, hva er begrunnelsen for det??? Har ikke hørt det før. Sort og hvit skjønner jeg, men rød...
Gjest Gjest_Pia_* Skrevet 27. juni 2007 #2 Skrevet 27. juni 2007 Rød kjole ble tidligere visstnok ansett for å signalisere at man hadde ligget med brudgommen eller noe sånt.. Men det er jo bare tullball, ingen som bryr seg om det lenger!
Gjest Elfrida Skrevet 27. juni 2007 #3 Skrevet 27. juni 2007 Jeg har aldri hørt at det er fy-fy, men jeg har lest om det her på KG. Visstnok betyr det da at du har hatt deg med brudgommen eller noe i den duren. Latterlig egentlig, og den regelen tror jeg du kan se helt bort fra for det er noe gamle greier.
*Emma* Skrevet 27. juni 2007 #4 Skrevet 27. juni 2007 Hadde aldri hørt om det før jeg var på KG. (Hvit og svart hadde jeg hørt om at man ikke skulle ha.)
Gjest Gjest Skrevet 27. juni 2007 #5 Skrevet 27. juni 2007 Har hørt at det er pga at rød er en så sterk og iøyefallende farge, at den kan ta fokuset vekk fra bruden. Men så lenge du ikke er forlover så går det helt sikkert greit...
evilla Skrevet 27. juni 2007 #6 Skrevet 27. juni 2007 Alt dette svart/rødt føler jeg er fra gammalt av. I dag kan du selvfølgelig ha svarte og røde kjoler i bryllup! Jeg ser hvertfall ikke problemet! Hvitt er jo grunnet brudekjolen er hvit, så det syns jeg jo er greit at man ikke har på..
Gjest Elastica Skrevet 27. juni 2007 #7 Skrevet 27. juni 2007 Rød kjole har jeg aldri hørt noe om. Det var flere med rød kjole i vårt bryllup. Kanskje et dårlig tegn? Ellers har jeg heller aldri vært borti mer hysteri når det gjelder å ta fokuset bort fra bruden, heller. Det er man jammen opptatt av her inne, skjønner jeg.
måneperle Skrevet 27. juni 2007 #8 Skrevet 27. juni 2007 Jeg har faktisk hatt rød drakt i bryllup og jeg -i tillegg til å ha hatt sort kjole i et annet. Begge gangene var det fordi det var det jeg hadde. Er ikke av dem som har skapet fullt av stas-klær. Hadde jeg hatt noe annet ville jeg valgt det i begge tilfellene...
kathrine79 Skrevet 27. juni 2007 #9 Skrevet 27. juni 2007 Det siste jeg tenkte på i vårt bryllup var å "kontrollere" hviken farge damene hadde på kjolene. Det var noen sorte, det syns jeg var helt OK, fe var så fine så! Men ingen røde, bortsett fra bunader og det blir noe helt annet. Men jeg er glad min forlover valgte en gullfarget kjole som sto i stil til min i Light gold.
amles Skrevet 27. juni 2007 #10 Skrevet 27. juni 2007 Jeg var forlover med rød kjole.. Machet fargetemaet, som var rødt og hvit og sølv.. Bruden var hvit med røde roser og jeg var rød..
evilla Skrevet 27. juni 2007 #11 Skrevet 27. juni 2007 Jeg var forlover med rød kjole.. Machet fargetemaet, som var rødt og hvit og sølv.. Bruden var hvit med røde roser og jeg var rød.. Hørtes kjempefint ut, syns bare det er fint med rødt..
Mirabella76 Skrevet 27. juni 2007 #12 Skrevet 27. juni 2007 Har hørt at det er pga at rød er en så sterk og iøyefallende farge, at den kan ta fokuset vekk fra bruden. Men så lenge du ikke er forlover så går det helt sikkert greit... Det er dette eg og har høyrt!
pusla Skrevet 27. juni 2007 #13 Skrevet 27. juni 2007 Jeg har hatt rød kjole i bryllup, sort også når jeg tenker meg om, og jeg la iallfall ikke merke til at noen reagerte på dette.
Branna Skrevet 27. juni 2007 #14 Skrevet 27. juni 2007 (endret) Har hørt at det er pga at rød er en så sterk og iøyefallende farge, at den kan ta fokuset vekk fra bruden. Men så lenge du ikke er forlover så går det helt sikkert greit... Hvorfor skal ikke forloveren ha rød kjole? Min forlover har det, og jeg synes det er kjempefint. Den er ikke knall rød, mer vinrød, men hvitt er jo uansett mer iøynefallende enn rødt. Endret 27. juni 2007 av Branna
Gjest Skrevet 27. juni 2007 #15 Skrevet 27. juni 2007 Har vel noe med det at den første fargen man ser om man får et fargekart er rødt, men at det drar oppmerksomheten vekk fra bruden tror jeg ikke den gjør.. Tror kanskje jeg selv skal ha rød kjole, ikke knallrød men mørk rød..
Gjest Ballerina Skrevet 29. juni 2007 #16 Skrevet 29. juni 2007 Når vi gifter oss kommer jeg ikke til å bry meg om hva noen har på seg, så jeg hadde ikke tenkt over det om noen gjester kom med rød kjole
t-schnuppa Skrevet 9. juli 2007 #17 Skrevet 9. juli 2007 Det er dette eg og har høyrt! Jepp, stemmer d.. Jeg gikk på make up skole og da lærte vi om fargeanalyse og slikt. Og rødt er en farge som stjeler oppmerksomhet. D ligger i underbevisstheten vår. Legg merke til d neste gang du ser på film f.eks.. er d en som skal skille seg ut i mengden, bruker de ofte rødt. de gjør dette bevisst.Øynene faller naturlig på den fargen.. Sprøtt, men slik er d faktisk. Men for min del hadde det ikke gjort meg noe om forloveren eller noen andre kom i rødt-- Er vel litt oopp til hver enkelt!
Gjest Bodillen Skrevet 9. juli 2007 #18 Skrevet 9. juli 2007 Rød kjole ble tidligere visstnok ansett for å signalisere at man hadde ligget med brudgommen eller noe sånt.. Men det er jo bare tullball, ingen som bryr seg om det lenger! Hm... Mamma hadde rød kjole i bryllupet mitt... :klø:
Gjest Elastica Skrevet 9. juli 2007 #19 Skrevet 9. juli 2007 Hm... Mamma hadde rød kjole i bryllupet mitt... :klø: Min mamma også . I tillegg til svigerinnen.
Gjest Bodillen Skrevet 9. juli 2007 #20 Skrevet 9. juli 2007 Min mamma også . I tillegg til svigerinnen. Håper det dreier seg om en inngiftet svigerinne, da...?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå