Gjest Gjest Skrevet 27. juni 2007 #1 Skrevet 27. juni 2007 Skal til homeopat for første gang i morgen, pga migrene. Hun skal spørre meg ut i to timer og jeg har hørt at de spør om ganske mye personlig. Noen som har vært hos homeopat her som kan fortelle meg litt om hva de pleier å spørre om?
måneperle Skrevet 27. juni 2007 #2 Skrevet 27. juni 2007 Jeg har vært mange ganger til homeopat. Har aldri opplevd å bli spurt om særlig mer enn de symptomer jeg har. Vet at de kan stille spørsmål som; hva liker du best av surt og søtt, hvilken side ligger du helst på når du sover. Om du trives best i kulde eller varme etc. Tror nok ikke du får "farlige" intime spørsmål. Min migrene fikk jeg for øvrig utmerket hjelp for hos osteopat, så der har du ett tips om homeopatien ikke virker her. Skal for øvrig være lurt å begrense bruk av kaffe og te osv når man bruker homeopatiske legemidler. Kanskje derfor det virker spesielt bra på barn og dyr
Gjest Huldali Skrevet 27. juni 2007 #3 Skrevet 27. juni 2007 Jeg gikk til homopaut på grunn av pollenallergi. Kan ikke huske at hun spurte om noen personlige ting da, men det gikk vel mer på selve allergien og hvordan jeg levde (mat og slikt). For meg var det veldig vellykket og jeg ble mye bedre! Lykke til!
Gjest vimselot Skrevet 27. juni 2007 #4 Skrevet 27. juni 2007 De spør ikke noe frekke spørsmål i alle fall, og de spør vel ut fra du svarer. De er litt interessert i hvilke medisiner du går på evt, og om du evt bruker eller har brukt rusmidler. Du kan også få spørsmål om matvaner. De sitter ikke der i to timer for å være nysjgerrig, men de prøver å kartlegge hvordan de evt, kan hjelpe deg. Har fått god bare grei erfaring med homopati, pga allergi. Men hun drev også med alternativt noe annet, likevel, har ingen fordommer mot homeopati.
Mosquito Skrevet 27. juni 2007 #5 Skrevet 27. juni 2007 Ja, jeg har vært og fikk spørsmål om alt mellom himmel og jord, også personlige.
Aeriana Skrevet 27. juni 2007 #6 Skrevet 27. juni 2007 Jeg gikk til homeopat for noen år siden pga. mye hodepine og plager med bihulene. Fikk vel mange spørsmål, men kan ikke huske at de var noe særlig personlige. Jeg ga opp behandlingen etter dårlige resultater og slunken lommebok. Jeg har fortsatt plager med bihulene i ny og ne, men har innsett at det får jeg bare leve med. Hodepinen ble endelig borte etter at jeg sluttet med p-pilla.
Ce'Nedra Skrevet 28. juni 2007 #7 Skrevet 28. juni 2007 Har prøvd, og det funker Jeg er i grunnen veldig skeptisk til slike "lekedoktorer", men det er jo tross alt gammel medisin.. Har nå begynt hos akupunktør for å få bukt med migrene og senebetennelse, og det funker grisebra!
chandler Skrevet 29. juni 2007 #8 Skrevet 29. juni 2007 Jeg ville anbefalt deg å gå til legen med de problemene du har. Homeopati har ingenting for seg annet enn å være en obskur pseudo-vitenskap uten noen form for effekt. Homeopatiske medisiner er rett og slett ikke noe annet enn vanlig placebo.
Gjest Elfrida Skrevet 29. juni 2007 #9 Skrevet 29. juni 2007 Homeopatiske medisiner er rett og slett ikke noe annet enn vanlig placebo.Men placebo virker jo ikke så verst, og så er jo bivirkningene ganske milde. Jeg tror også det handler om å føle at man blir tatt på alvor og utredet skikkelig. Homeopatiske medisiner lages med prinsippet om at likt kurerer likt, bare i en veeeldig liten oppløsning. Så om du trenger noe fordi du har tett nese, så tar de et naturmiddel som kan gi tett nese, og heller en dråpe av dette i et svømmebasseng med vann. Da har det plutselig blitt medisin av det. Jeg kan ikke fatte og begripe at dette er noen annet en placebo, men hvis det virker er det ingenting som er bedre enn det.
chandler Skrevet 29. juni 2007 #10 Skrevet 29. juni 2007 tar de et naturmiddel som kan gi tett nese, og heller en dråpe av dette i et svømmebasseng med vann. Da har det plutselig blitt medisin av det. Der får du det jo til å høres ut som om det faktisk finnes et spor av det opprinnelige "naturmidlet" i blandingen. Det "fantastiske" med homeopati er jo at de blander det ut så mye at det ikke finnes et eneste bittelille spor av "naturmidlet" igjen i blandinga. Det du får er faktisk bare vann, og ikke noe annet. Jeg kan ikke fatte og begripe at dette er noen annet en placebo, men hvis det virker er det ingenting som er bedre enn det. Problemet er jo faktisk at det ikke virker. Det finnes ingen vitenskapelige undersøkelser som bekrefter at homeopati virker.
Ce'Nedra Skrevet 29. juni 2007 #11 Skrevet 29. juni 2007 Hmm... Finnes det vitenskapelige undersøkelser på at akupunktur funker? Uansett, det funker, og jeg vil bare bli frisk. Da er det samme på hvilken måte. Min søster skulle egentlig ta mandlene, men fikk dem "krympet" med homeopatimedisin. Hun slapp å ta mandlene, og har siden ikke hatt noen problemer med mandlene. Synes vi må slutte å være så skeptiske til akupunktur, homeopatmedisin og naprapater. Samme hvordan de gjør det, så lenge det virker. Og det virker jo for noen, det er jo ingen tvil om det!
Gjest Elfrida Skrevet 29. juni 2007 #12 Skrevet 29. juni 2007 Naprapater og akupunktører gjør jo faktisk noen ting med kroppen, i motsetning til homeopater. Både naprapati og akupunktur er det gjort seriøs forskning på som viser at det har effekt på visse ting. Som Chandler påpeker er det faktisk ikke mulig å finne igjen et eneste molekyl av det som homeopatene sier medisinen inneholder når man utfører en kjemisk undersøkelse på stoffene, så mye tynnes det ut.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå