Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2007 #1 Skrevet 26. juni 2007 Stod opp og kjente at jeg hadde noe ubehag for litt siden og begynte å få i meg vann (har drukket ca 1 liter) og tranebær. Nå er det ingen tvil, dette er sannsynligvis tyngre kost enn jeg klarer ta selv. Har en pakke seletid liggende, men jeg er usikker på datoen på den. Så jeg bør på legevakten med urinprøve. Hvor lang tid bør det gå mellom hver vannlating før jeg tar prøve?
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2007 #2 Skrevet 26. juni 2007 Takk for svar. Vet de fortrekker morgenurin, men den har bokstavelig talt gått rett i dass, og jeg vet ikke om jeg tør vente til i morgen. Men slik det er nå så er den TYNN, og jeg har ofte opplevd før at jeg får dårlig utslag på bakterieprøvene selv om det ofte er blod i urinen hos meg og jeg har smerter som sender meg i bakken. Kommer meg uansett ikke av gårde før om ca 2 timer, så jeg prøver å holde meg. (Det jævlige da er at da MÅ jeg til lege, jeg kan bare gi opp å få det bort med appelsinjus og lignende selv….) Helvete!
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2007 #3 Skrevet 26. juni 2007 Fant pakken med selexid (fikk flere pakker forrige gang jeg var hos lege pga at jeg fikk det ofte, og det gikk FORT), og den har ikke gått ut på dato. Eneste jeg er urolig for da er at jeg er usikker på om den har hatt det litt varmt i perioder. Har hatt den liggende i en bag, og den har nok havnet på varmekabler i perioder. For er normalt selexd jeg får, og den fungerer greit. Har ikke hatt dette her på 2 år nå, så jeg husker ikke helt hvordan det pleier utvikle seg. Får se om jeg får blod i urinen om 2 timer. Er livredd for å gå på legevakten og ikke bli trodd om jeg ikke har noe “bevis” i urinen, noe jeg sannsynligvis ikke har så sant de ikke sender den til dyrkning. Da er jeg like langt, bare litt blakkere.
Gjest bente85 Skrevet 26. juni 2007 #4 Skrevet 26. juni 2007 Da jeg leverte urinprøve for UVI, leverte jeg den på natta. Det gikk helt fint.
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2007 #5 Skrevet 26. juni 2007 Da jeg leverte urinprøve for UVI, leverte jeg den på natta. Det gikk helt fint. Men var det “etter å ha drukket en mengde” urin eller “nettopp våknet” urin?
Gjest bente85 Skrevet 26. juni 2007 #6 Skrevet 26. juni 2007 Det var midt på natta, ved 02.00 så morgenurin var det ikke. Jeg hadde jo drukket endel på kvelden husker jeg. Godt over 0,5 dl. Og jeg hadde i tillegg blod i urinen, så det var ikke så vanskelig å skjønne hva det kunne være.
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2007 #7 Skrevet 26. juni 2007 Var ikke sjanse på å holde meg lengre, så jeg tok prøven nå. Ser ikke noe blod, og den er helt lys, men det gjør VONDT. Får håpe de tror meg, eller så får jeg ta den pakken jeg har liggende.
Gjest bente85 Skrevet 26. juni 2007 #8 Skrevet 26. juni 2007 Får håpe det. For hvis det er UVI du har, så vil det komme klart fram på testen dem tar.
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2007 #9 Skrevet 26. juni 2007 Får håpe det. For hvis det er UVI du har, så vil det komme klart fram på testen dem tar. Det er det som er feil hos meg. Må ofte til dyrkning, og det tar TID.
Gjest bente85 Skrevet 26. juni 2007 #10 Skrevet 26. juni 2007 Underlig det å men.. Det er sikkert ikke likt hos alle. Min trengte ikke det denne gangen, men har måttet det før. Gir dem ikke ut en medisin så lenge da? Mener jeg fikk det.
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2007 #11 Skrevet 26. juni 2007 Underlig det å men.. Det er sikkert ikke likt hos alle. Min trengte ikke det denne gangen, men har måttet det før. Gir dem ikke ut en medisin så lenge da? Mener jeg fikk det. Håper det, eller så blir jeg nødt til å ta de jeg har liggende, og de er jeg som sagt litt usikker på om har blitt oppbevart ok.
Gjest bente85 Skrevet 26. juni 2007 #12 Skrevet 26. juni 2007 Er det ikke med pakkevedlegg på de eller noe? Bør jo stå der hvordan dem skal oppbevares. Sikkert i tørt rom regner jeg med.. Hm, når var det de ble kjøpt?
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2007 #13 Skrevet 26. juni 2007 De har vært i en bag, så jeg vet ikke om de har hatt det for varmt i perioder. Datoen er ok. Men får se, forhåpentligvis får jeg ny resept, eller så får jeg bare ta sjansen på at en liten time på varmt gulv går bra.
Gjest bente85 Skrevet 26. juni 2007 #14 Skrevet 26. juni 2007 Det bruker å være noen år når det gjelder holdbarhetsdato på tabletter. Så vil tro det går fint å bruke dem nå å.
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2007 #15 Skrevet 26. juni 2007 Det er som sagt ikke DATOEN jeg tenker på, men om de har hatt det for varmt.
Gjest bente85 Skrevet 26. juni 2007 #16 Skrevet 26. juni 2007 De har vært i en bag, så jeg vet ikke om de har hatt det for varmt i perioder. Datoen er ok. Men får se, forhåpentligvis får jeg ny resept, eller så får jeg bare ta sjansen på at en liten time på varmt gulv går bra. Ja, du må jo ha tabletter for en god stund også, så da er det greit å bare skaffe en ny resept. Men har det ikke vært over 25 grader der bagen har vært, skulle jo det gå bra.
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2007 #17 Skrevet 26. juni 2007 Har til en hel kur, så det er ikke noe problem. Men tenkte ikke på å ta tempen oppi bagen, så jeg aner ikke. Bare jeg får en ny resept går nok dette, på et vis...
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2007 #19 Skrevet 26. juni 2007 Oppdatering i tilfelle noen er interessert: Ble påvist blod, og noe lymfocytter eller hva det nå heter, men egentlig lavere enn det skal være med så store smerter og blod. Så alt som “normalt” for en UVI hos meg. Fikk en 20 pakning, og en resept på en 20 pakning til i tilfelle jeg følte behov for å forlenge kuren. Så nå er det bare å holde ut, drikke vann og appelsinjus, holde varmen og forsøke å roe meg ned. Skremmende at det går så fort. Denne gangen var det under 5 timer fra jeg var rimelig sikker på at noe var GALT, til jeg så blod og fikk feber. Glad jeg har flyttet så jeg ikke behøver vente flere dager eller i verste fall uker på time pga at legevakten kun tar kutt ol.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå