Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har et spesielt område på hode som er tørr, ingen andre steder, bare der. Men jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre med det, tror det har litt med sommeren å gjøre for jeg har ikke vært plaget av dette før!

Hva bruker dere for å unngå tørr hodebunn eller har du noen tips?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Gjør det enkelt, hiver i jojobaolje og lar det stå i en stund.

Skrevet

Jeg hadde litt tørr hodebunn tidligere i vår, og da ble jeg anbefalt å bruke Kerastase Bain Satin shampo av frisøren min. Etter at jeg begynte med den har jeg ikke merket noe :)

Skrevet

Jeg er sterkt plaget av tørr hodebunn og min frisør sa at de fleste frisørshampoene er for sterke. Hun anbefalte meg faktisk å bruke smør i hodebunnen!

Jeg har prøvd dette, men syns vel kanskje ikke det var helt fantastisk. Det virka, men ble rett og slett litt kvalm av lukta...

Men ellers så har jeg tømt på en del ren mandelolje og det hjelper :D

Skrevet

Mandel olje ja. Kanskje det kanskje :)

Får prøve å teste ut.

Så plutselig at denne tråden kanskje skulle væreet annet sted.

Jaja, ikke så nøye

Gjest vimselot
Skrevet

Bruker kun allergivennlige produkter og unngår gele og skum.

Du kan koke vann og ha i salt og bruke som skyllemiddel, det virker, men tror mest på å ikke bruke for mye av stylingprodukter.

Skrevet

Det som også er lurt er å ikke vaske håret med shampo for ofte. Om du liker å dusje hver dag så gjør ikke det noe, men bruk shampo f.eks annehnver dag bare.

Det kan være at du reagerer på shampoen du bruker, spesielt om det er lenge siden du har byttet merke. Bytt til noe annet, gjerne mildere. Finn noe på apoteket, eller prøv ut Kerastase sin Dermo-Calm serie, det har hjulpet for meg :)

Gjest prestekrage
Skrevet (endret)

Jeg har psoriasis i hele hodebunnen (andre steder også) og her er mine beste råd:

* Skru ned varmen i dusjen!

* Er du flekkvis tørr; smør med en fet salve/krem (forex decubal)- sov med ei "hotell-badehette", vask håret med mild shampo/spesialshampo om morgenen!

* Prøv å la håret naturtørke. Må du bruke føneren bruk laveste (kaldeste) trinnet

* Reduser bruken av stylingprodukter

* Ikke vask håret daglig. Om mulig ikke oftere enn hver tredje dag! (når du reduserer bruken av styligprodukter blir ikke vaske-behovet så stort heller)

Endret av prestekrage
Skrevet

Gode råd å ta med seg, jeg dusjer/vasker håret annehver dag ca. Dusjer jeg hver dag blir huden min tørr på hele kroppen. Usj. Men jeg bruker ikke noe produkter i det hele tatt, hender seg kanskje visst jeg drar på fest, og eier ikke hørføner en gang tror jeg :forvirret:

Men jeg skal prøve å la vær å ha så høy varme på i dusjen når jeg vasker håret, for vannet der er veeeeldig varmt. Men det er så deilig. Men fet krem over natten kan kanskje funke. Prøve det og da.

Skrevet

Sliter veldig med tørr hodebunn som flasser og klør. Kan ikke bruke vanlig shampo, det svir og fører til kløe og irritasjon. Har prøvd å bruke shampo, parmyefri og senistiv fra apoteket, men det funket ikke. Brukte også olje etterpå, funket ikke. Nå bruker jeg faktisk vanlig grønnsåpe ;) Og det er det beste jeg kan bruke faktisk...med tanke på kløe og irritasjonen. Og så lukter håret ganske godt etterpå faktisk, men bruker litt balsam etterpå, for å få mer fuktet hår. Du må bare prøve deg frem, vi er alle ulike

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...