Gjest Gjest_Kaia_* Skrevet 25. juni 2007 #1 Skrevet 25. juni 2007 Jeg har tenkt å reise neste sommer en måned en eller annen plassen. Jeg har enda ikke fått lokket med meg noen på tur, så må nok basere meg på å dra alene. Jeg tror ikke interrail og backbacking er noe for meg når jeg drar alene. Men hvis jeg drar på en plass hvor det kanskje er flere som reiser alene, så kunne det jo vært noe. Type; en gård i toscana, eller en eller annen plassen. noen som har noen tips? Kunne godt tenkt meg å dra på ridetur, fisketur, shopping, sitte å skrive litt i fred, og ha gode samtaler med rødvin:) Opplevelser og avslappning med andre ord!
evilla Skrevet 26. juni 2007 #2 Skrevet 26. juni 2007 Jeg leste i et blad en gang om sånne opplevelsesturer for sånne som reiste alene. Det stod spes. om en dansetur/dansekurs tur til toscana. Det hørtes veldig kos ut. Men vet desverre ikke mer om det. Det stod også nevnt mange andre opplevelesturer. Kan jo kanskje søke litt på nettet....
Gjest rubn Skrevet 26. juni 2007 #3 Skrevet 26. juni 2007 Hei du, Jeg har riktignok aldri reist alene, men skal det nå om 5 dager. Drar på 22 dager interrail nedover europa rett etter Roskilde Festivalen. Skulle i hovedsak reise med 2 kompiser, men de har backet ut. Etter et samlivsbrudd har jeg funnet ut at jeg rett og slett mååå dra på denne turen, uansett om jeg drar med meg selv eller med fler, og sånn har det blitt.. Skal riktig nok møte en kompis i Lagos; Portugal etter ca 16 dager. For å komme til poenget; Jeg har mange venner som har reist alene (gutter og jenter). Fra Sør-Amerika til Australia til Indo-Kina og India, og da i 3-6 mnd. Disse konkluderer med: Å reise alene er en veldig hyggelig, fin og givende måte å gjøre det på. (riktig nok om man er en någen-lunde sosial kompetent person). Det er jo selvfølgelig ulemper ved å reise alene, men det er det jo om man reiser i gruppe eller med en eller to også. Jeg skal selv inrømme at hele denne tingen med å dra på min tur (nedover vest-europa) skremmer meg ganske så hard.. Både med tanke på at jeg ikke kan andre språk enn engelsk og norsk/skandinavisk, men også fordi man stadig hører skrekkhistorier om ran/vold/tyveri m.m. Tar man visse forhåndsregler er det liten risiko for at noe alvorlig skjer. Spesielt da i europa som generelt sett faktisk er et meget trygt reisemål. Det viser seg jo at det viktigste bare er å ha orden på sakene sine, å gjøre litt research ang hvor man vil/ikke vil oppholde seg. I tillegg til dette reiser man jo strengt tatt ikke "alene". På et eller annet tidspunkt vil du komme over - eller ta kontakt med - personer som er allright'e, og evt dra videre med. Det er jo tross alt rimelig mange andre som er ute å farter i samme situasjonen som en selv. Selv forbereder jeg meg på mye alene-tid, lesing, god middag, skriving, kultur, kite-surfing og fotografering. Så får jeg heller bli posivit overalsket med tanke på det sosiale. Kan forresten anbefale Lonely Planet reisemåls-bøkene, og deres forum. Om du ikke har lyst til interrailing eller roadtrip; syns jeg du skal få deg en time med en Killroy ansatt. Disse arangerer turer til alle verdens hjørner. Og prisene er heller ikke så aller verst God tur uansett hva du måtte finne på å gjøre frøken!
Skravla Skrevet 26. juni 2007 #4 Skrevet 26. juni 2007 Noen tips... http://www.carpe-diem.no/ http://www.inspiratour.com/events/event.php?id=117
Gjest ts Skrevet 27. juni 2007 #5 Skrevet 27. juni 2007 Dette hørtes veldig bra ut! Nå ble jeg veldig positiv til hele den der reise alene greia!! Takk så masse:)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå