Gjest Gjest Skrevet 25. juni 2007 #1 Skrevet 25. juni 2007 Jeg mener jeg har hørt at det skal være ro etter kl 23:00. Men finnes det noen regelverk på det? Noen som vet?
Gjest vimselot Skrevet 25. juni 2007 #2 Skrevet 25. juni 2007 Du kan jo google og høre med Leieboerforeningen, men en regel er at man skal varsle først, hvis man har høylytt selskap. Vet ikke helt, er usikker, for meg har det aldri vært et problem. Og, ikke for mine naboer heller. Har opplevd høy "sigarføring" (les musikk) når det angår skilsmisse, ny partner, men de har ikke overdrevet. Kanskje de har gjort det, men jeg er ikke typen til å la meg irritere, så mye, jeg synes det er fint når folk koser seg. Innenfor visse grenser da, men har hyggelige naboer. Om noe irriterer deg, er det vel bare å si fra?
Daria Skrevet 25. juni 2007 #3 Skrevet 25. juni 2007 Det kommer an på hvor du bor, og hvordan bråk det er snakk om. Mange borettslag har for eksempel regler om ro etter et visst tidspunkt. Bor du i sentrum og irriterer deg over bråk på utesteder, er det andre regler som gjelder. Noen lov om almenn ro-tid finnes neppe, men generelt skal man jo ikke opptre slik at det er til sjenanse for andre.
Gjest Gjest Skrevet 25. juni 2007 #4 Skrevet 25. juni 2007 I byvedtektene våre står det at det skal være ro mellom 2300 og 0700, være seg du bor i 5 millioners villa eller leid leilighet! Tror dette er noe som praktiseres rundt om i landet, ring politiet og klag neste gang
Gjest ggg Skrevet 25. juni 2007 #5 Skrevet 25. juni 2007 Tror dette er noe som praktiseres rundt om i landet, ring politiet og klag neste gang Var nettopp en artikkel om dette. Det er faktisk blitt et problem for politiet at folk ringer dem med en gang naboen bråker, fordi det tar opp så mye av tiden deres at de ikke rekker andre (og viktigere) oppgaver. Hvis man har en nabo som bråker, hvorfor ikke: 1. Sette seg ned og spørre seg selv om han eller hun pleier å bråke så mye. Hvis det er et engangstilfelle kan man sikkert overleve det - de fleste har jo en bursdagsfeiring eller et vorspiel i ny og ne. 2. Hvis det er en nabo som ofte bråker, hva med å gå og snakke med vedkommende? Si på en hyggelig måte at du hadde satt pris på ro etter kl 23. Det er ikke nødvendig å kaste seg på tråden og kontakte politiet med en gang det spilles litt musikk etter leggetid Det ser ut til at mange mener politiet er deres private securitas-ordning når det gjelder dette.
Rosalie Skrevet 25. juni 2007 #6 Skrevet 25. juni 2007 Var nettopp en artikkel om dette. Det er faktisk blitt et problem for politiet at folk ringer dem med en gang naboen bråker, fordi det tar opp så mye av tiden deres at de ikke rekker andre (og viktigere) oppgaver. Hvis man har en nabo som bråker, hvorfor ikke: 1. Sette seg ned og spørre seg selv om han eller hun pleier å bråke så mye. Hvis det er et engangstilfelle kan man sikkert overleve det - de fleste har jo en bursdagsfeiring eller et vorspiel i ny og ne. 2. Hvis det er en nabo som ofte bråker, hva med å gå og snakke med vedkommende? Si på en hyggelig måte at du hadde satt pris på ro etter kl 23. Det er ikke nødvendig å kaste seg på tråden og kontakte politiet med en gang det spilles litt musikk etter leggetid Det ser ut til at mange mener politiet er deres private securitas-ordning når det gjelder dette. a) Skal jeg på jobb dagen etter, spiller det ingen rolle om naboen vanligvis ikke lager en lyd, så lenge det denne kvelden høres ut som om Turbonegro har live-konsert hos h*n. b) Jeg er ikke interessert i å måtte kle på meg for så å prøve og overbevise drita folk at de skal avslutte festen. Er det litt bråk overhører jeg det i utgangspunktet, men er det hundre drita folk der inne, ringer jeg polisen. Det kan jeg gjøre sittende i senga i pysjen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå