Gå til innhold

Oppskrifter


Fremhevede innlegg

Gjest Vampyra
Skrevet
Hvor mye saus skal det være i den blomkålretten?

Jeg tok det litt på feelingen... Så ann hvor mye det ble i forma, men jeg lagde såpass at en del av blomkålen stakk opp av sausen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ok, det gjorde jeg også, den står i ovnen nå, nammmm!

Skrevet
Hvor mye saus skal det være i den blomkålretten?

Jeg tok det litt på feelingen... Så ann hvor mye det ble i forma, men jeg lagde såpass at en del av blomkålen stakk opp av sausen.

Jeg tar det også på feelingen. Men det må dekke over alt - det skal være mye saus, ellers blir det lett tørt. Og en del ost i sausen. :)

  • 2 uker senere...
Skrevet
Denne elsker ungene. Søsteren min serverte den på klubb og de ville ha oppskriften.

Indisk potet og kylling form

4 pers.

1 kg poteter, gjerne Beate kokefaste

- skives/båter og legges i ildfast fat med litt olje, salt og pepper

- ca 30 min 200 grader på nedeste rille

4 dl Creme Fraiche

1 ss mango chutney

4 ss søt chillisaus

2 fedd hvitløk (presses)

2 ts carry

1 ts paprika

1 ts pepper

1 ts buljongpulver

2-3 ts tørket estragon

1 grillet kylling

- renses og legges oppå potetene, Creme Fraiche-blandingen helles over

- gratineres med ost, ca 15 min 180-200 grader

Retten serveres med en god salat og indisk nan-brød.

Vi er fem og jeg dobbler oppskriften. Blir ikke biten igjen.

Denne lagde jeg forrige uke, men med en liten vri. Brukte både kylling og kjøttpølse. Og i stedet for en del av krydderet og mang chutney og chillisaus så brukte jeg TikaMassala saus, grillkrydder og søtningsstoff.

Smakte nydelig!! :)

  • 1 måned senere...
Gjest Gjest_t-schnuppa_*
Skrevet

Hei! Dette er en oppskrift jeg har tatt litt på feelingen, men den er kjeempegod!

Kyllingfilet

1 stor boks champinong

2 poser taco krydder

1 boks rømme

1 boks creme fraiche

Reven ost

Stek kylling fileten i små biter eller strimler.

Stek også champinongen litt.

Legg kylling og champinongen over i ildfast form.

Ta kraften til champinogn i en kjele og kok opp,

Tilsett rømmen, creme fraichen og tacokrydderet. Pisk godt sammen, hell over i den ildfaste formen.

Strø på osten, stek midt i ovnen på ca 225 grader til osten har fått en gyllen og fin farge!

Serveres med ris, en frisk salat etter eget ønske, noen få nachochips og en "dæsj" salsa!

Mmmmmm :spise:

Som sagt, laget litt på feelingen, så er ikke helt sikker på hvor mange personer den holder til. Pleier ikke bruke noe fast mengde kylling, bare på feelingen ja!!

Når jeg lager til meg og mannen ( som spiser ganske mye, sitter vi igjen med mellom 1/2 form - 1/3 form.

Uanstee, prøv den!!:)

Skrevet

Dette er favoritten til sambo og jeg.

Pastasalat ala favorittos :

Isbergsalat (el annen salat)

agurk

paprika

mais

gulrot

pasta (skruer,penne el)

bacon/svinekjøtt/kylling

creme fraiche

krydder etter ønske

buljong

lag salat. putt i en stor bolle.

skjær opp bacon/svinekjøtt/kylling i biter og stek. hiv oppi kokt pasta og tilsett nesten en hel box creme fraiche,litt buljong + vann og div krydder. (jeg bruker chillikrydder,pastakrydder,salt og pepper). la dette putre i noen minutter.

bland alt sammen i den store bollen med salat. og nyyt..

Enkelt og godt.

Her er det selvsagt rom for eksperimentering..jeg lager den litt annerledes nesten hver gang :)

Skrevet

Det blir serveres med en gang. så den er vel litt lunken. men den er kjempegod kald også.

har den stått i kjøleskapet en dag blir den kjempegod,for da har smakene satt seg skikkelig. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...