Gjest Vampyra Skrevet 10. juli 2007 #21 Skrevet 10. juli 2007 Hvor mye saus skal det være i den blomkålretten? Jeg tok det litt på feelingen... Så ann hvor mye det ble i forma, men jeg lagde såpass at en del av blomkålen stakk opp av sausen.
Rosenrød Skrevet 10. juli 2007 #22 Skrevet 10. juli 2007 Ok, det gjorde jeg også, den står i ovnen nå, nammmm!
Gjest Alou Skrevet 10. juli 2007 #23 Skrevet 10. juli 2007 Hvor mye saus skal det være i den blomkålretten? Jeg tok det litt på feelingen... Så ann hvor mye det ble i forma, men jeg lagde såpass at en del av blomkålen stakk opp av sausen. Jeg tar det også på feelingen. Men det må dekke over alt - det skal være mye saus, ellers blir det lett tørt. Og en del ost i sausen.
Gjest Alou Skrevet 24. juli 2007 #24 Skrevet 24. juli 2007 Denne elsker ungene. Søsteren min serverte den på klubb og de ville ha oppskriften. Indisk potet og kylling form 4 pers. 1 kg poteter, gjerne Beate kokefaste - skives/båter og legges i ildfast fat med litt olje, salt og pepper - ca 30 min 200 grader på nedeste rille 4 dl Creme Fraiche 1 ss mango chutney 4 ss søt chillisaus 2 fedd hvitløk (presses) 2 ts carry 1 ts paprika 1 ts pepper 1 ts buljongpulver 2-3 ts tørket estragon 1 grillet kylling - renses og legges oppå potetene, Creme Fraiche-blandingen helles over - gratineres med ost, ca 15 min 180-200 grader Retten serveres med en god salat og indisk nan-brød. Vi er fem og jeg dobbler oppskriften. Blir ikke biten igjen. Denne lagde jeg forrige uke, men med en liten vri. Brukte både kylling og kjøttpølse. Og i stedet for en del av krydderet og mang chutney og chillisaus så brukte jeg TikaMassala saus, grillkrydder og søtningsstoff. Smakte nydelig!!
Gjest Gjest_t-schnuppa_* Skrevet 11. september 2007 #25 Skrevet 11. september 2007 Hei! Dette er en oppskrift jeg har tatt litt på feelingen, men den er kjeempegod! Kyllingfilet 1 stor boks champinong 2 poser taco krydder 1 boks rømme 1 boks creme fraiche Reven ost Stek kylling fileten i små biter eller strimler. Stek også champinongen litt. Legg kylling og champinongen over i ildfast form. Ta kraften til champinogn i en kjele og kok opp, Tilsett rømmen, creme fraichen og tacokrydderet. Pisk godt sammen, hell over i den ildfaste formen. Strø på osten, stek midt i ovnen på ca 225 grader til osten har fått en gyllen og fin farge! Serveres med ris, en frisk salat etter eget ønske, noen få nachochips og en "dæsj" salsa! Mmmmmm Som sagt, laget litt på feelingen, så er ikke helt sikker på hvor mange personer den holder til. Pleier ikke bruke noe fast mengde kylling, bare på feelingen ja!! Når jeg lager til meg og mannen ( som spiser ganske mye, sitter vi igjen med mellom 1/2 form - 1/3 form. Uanstee, prøv den!!
billie Skrevet 11. september 2007 #26 Skrevet 11. september 2007 Dette er favoritten til sambo og jeg. Pastasalat ala favorittos : Isbergsalat (el annen salat) agurk paprika mais gulrot pasta (skruer,penne el) bacon/svinekjøtt/kylling creme fraiche krydder etter ønske buljong lag salat. putt i en stor bolle. skjær opp bacon/svinekjøtt/kylling i biter og stek. hiv oppi kokt pasta og tilsett nesten en hel box creme fraiche,litt buljong + vann og div krydder. (jeg bruker chillikrydder,pastakrydder,salt og pepper). la dette putre i noen minutter. bland alt sammen i den store bollen med salat. og nyyt.. Enkelt og godt. Her er det selvsagt rom for eksperimentering..jeg lager den litt annerledes nesten hver gang
Gjest Alou Skrevet 11. september 2007 #27 Skrevet 11. september 2007 Nam, den salaten virket lovende.
billie Skrevet 11. september 2007 #29 Skrevet 11. september 2007 Det blir serveres med en gang. så den er vel litt lunken. men den er kjempegod kald også. har den stått i kjøleskapet en dag blir den kjempegod,for da har smakene satt seg skikkelig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå