Daiquiry Skrevet 23. juni 2007 #1 Skrevet 23. juni 2007 Jeg har kjøpt meg Mac og går da fra pc til mac...jeg må si jeg båder gleder meg og kvir meg....kommer vel til å bruke en evighet på å skjønne maskinen...men det går vel greit til slutt tenker jeg....
Gjest Gjest Skrevet 25. juni 2007 #3 Skrevet 25. juni 2007 Virker som om det er veldig, veldig mange som konverterer til Mac nå for tiden.
lillesky Skrevet 25. juni 2007 #4 Skrevet 25. juni 2007 mac1.no-forum, nyttig hvis man lurer på noe (bruk søkfunksjonen). Ellers så er det flere her på KG som har Mac og kan mye. Lykke til!
Daiquiry Skrevet 25. juni 2007 Forfatter #6 Skrevet 25. juni 2007 Takk for tips!! jeg mener selv at jeg har ganske peiling på pc, men med en mac tror jeg at jeg kommer til å slite med å finne ut av den....den ble sendt fra oslo i dag, så jeg går frem og tilbake til postkassen som en hvileløs løve...
Rainbow Brite Skrevet 25. juni 2007 #7 Skrevet 25. juni 2007 Gratulerer!! Jeg switchet for snart halvannet år siden og har ikke angret en dag! Kunne masse pc fra før av, og trodde det skulle ta litt tid å komme inn i mac. Men det gikk fortere enn svint. Alle hurtigtastfunksjonene er som på pc, bortsett fra at du bruker epletasten i steden for ctrl. Og så er det så mange andre funksjoner som du kommer til å fryde deg over! Skjønner godt at du er utålmodig, personlig gledet jeg meg så mye at jeg kjørte ut til lageret for å hente den selv!
Daiquiry Skrevet 25. juni 2007 Forfatter #8 Skrevet 25. juni 2007 Gratulerer!! Jeg switchet for snart halvannet år siden og har ikke angret en dag! Kunne masse pc fra før av, og trodde det skulle ta litt tid å komme inn i mac. Men det gikk fortere enn svint. Alle hurtigtastfunksjonene er som på pc, bortsett fra at du bruker epletasten i steden for ctrl. Og så er det så mange andre funksjoner som du kommer til å fryde deg over! Skjønner godt at du er utålmodig, personlig gledet jeg meg så mye at jeg kjørte ut til lageret for å hente den selv! Godt å høre...skal bli digg å få den...jeg skal love deg at jeg hadde kjørt selv,hadde det ikke vært for at lageret ligger i oslo og jeg bor i molde....
Rainbow Brite Skrevet 25. juni 2007 #9 Skrevet 25. juni 2007 Godt å høre...skal bli digg å få den...jeg skal love deg at jeg hadde kjørt selv,hadde det ikke vært for at lageret ligger i oslo og jeg bor i molde.... Haha, ja, det hadde vel vært litt urovekkende fanatisk å kjørt helt fra molde! Heldigvis kan jeg skylde på at det ikke var mer enn ca én times biltur ut til lageret herfra... Første natten hadde jeg faktisk mac'en med i senga og! Hahaha, de tingene man plutselig husker (og egentlig burde holde hemmelig!!! )
Daiquiry Skrevet 25. juni 2007 Forfatter #10 Skrevet 25. juni 2007 jeg bare håper at jeg finner de prgrammene jeg bruker på pcen til mac'en...har hørt at det er færre programmer som funker på mac kontra pc....
Rainbow Brite Skrevet 25. juni 2007 #11 Skrevet 25. juni 2007 Finnes ekvivalenter til det aller aller meste! Jeg har i hvertfall alt jeg hadde fra før av, enten i mac-versjon, eller noe tilsvarende. Har feks microsoft office for mac, creative suite (photoshop ol), i steden for msn (finnes vanlig msn for mac også) bruker jeg noe som heter adium, som er helt genialt! Man kan laste ned masse ekstrating, så man kan gjøre den helt personlig. vlc bør du skaffe deg, så du kan se filmer på maskinen din som ikke er kjøpte dvd'r Ellers, hvis du trenger noe, er det stor sett bare å google det, feks: "somethingsomething for mac" så kommer det opp en hel masse. Jeg pleier å regoogle de programmene som kommer opp, for å se hva slags tibakemelding de har fått. Ellers er det bare å spørre både her eller på mac1 forumet. Noen spesielle programmer du hadde i tankene eller?
Gjest Kristin_ Skrevet 26. juni 2007 #12 Skrevet 26. juni 2007 Flipformac er greit å skaffe seg med en gang, det er en plugin som virker sånn sånn at man kan se streamede wmafilmer, for å nevne noe. Dessuten finnes det veldig mye fint gratisprogramvare og programvare som kjøpes til mac også, mye av det kan finnes på apple sine hjemmesider.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå