Gå til innhold

Idiotisk sammensetting


Gjest Kashmir

Anbefalte innlegg

Gjest Bodillen

Hørte en reklame for saft eller syltetøy her en dag. "Inneholder ikke tilsatt sukker" presterte fyren å si!

Er det mulig!!???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Frysepulver
Hørte en reklame for saft eller syltetøy her en dag. "Inneholder ikke tilsatt sukker" presterte fyren å si!

Er det mulig!!???

Mulig jeg er litt sen - eller trøtt - eller begge deler - men hva er galt? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StoreSky

Enkelt og greit: det de mener er at det inneholder sukker, men ikke tilsatt sukker...forstå det de som kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bodillen

Joda, jeg skjønner også hva han mener, men enten så heter det "inneholder ikke sukker" - eller så heter det "ikke tilsatt sukker"

Blir litt mye smør på flesk, kan du si...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bodillen
Enkelt og greit: det de mener er at det inneholder sukker, men ikke tilsatt sukker...forstå det de som kan.

Hæ??? :klø:

Hvordan kan noe inneholde sukker hvis det ikke er tilsatt sukker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Frysepulver

En god del ting inneholder jo naturlig sukker - men de har ikke tilsatt noe mer enn det som naturlig er der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bodillen

Men man kan jo ikke sammenligne det naturlige frukt"sukkeret" som finnes i bær med vanlig sukker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bodillen

Jeg fatter stadig ikke hvorfor han ikke sier "ikke tilsatt sukker" eller "inneholder ikke sukker". Det høres mye riktigere ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frysepulver
Men man kan jo ikke sammenligne det naturlige frukt"sukkeret" som finnes i bær med vanlig sukker.

:ler: Nå er vi litt på msn og litt på KG... ;)

Joda, men det er nok det de mener. At de ikke har helt masse hvitt sukker ned i syltetøyglasset liksom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frysepulver
Jeg fatter stadig ikke hvorfor han ikke sier "ikke tilsatt sukker" eller "inneholder ikke sukker". Det høres mye riktigere ut.

Hvis det inneholder naturlig sukker føler de vel det blir å lyve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bodillen
:ler: Nå er vi litt på msn og litt på KG... ;)

Joda, men det er nok det de mener. At de ikke har helt masse hvitt sukker ned i syltetøyglasset liksom

Ja...skjønner hva du mener... Men det høres like fullt idiotisk ut? Si du er enig med meg, da, Pulvææææær!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fatter stadig ikke hvorfor han ikke sier "ikke tilsatt sukker" eller "inneholder ikke sukker". Det høres mye riktigere ut.

Fordi når det gjelder enkelte ting (f.eks. blodsukkerøkning) så har det ingenting å si om det er fruktsukker eller raffinert sukker det gjelder. Det ville derfor være feilaktig å skrive "inneholder ikke sukker" når dette faktisk kan ha stor betydning for enkelte. At noe ikke er tilsatt sukker betyr ikke at det er sukkerfritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Frysepulver
Ja...skjønner hva du mener... Men det høres like fullt idiotisk ut? Si du er enig med meg, da, Pulvææææær!!!!

Nei!!! :frustrert: Jeg har rett og du DRITÆR DEG UT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bodillen
Fordi når det gjelder enkelte ting (f.eks. blodsukkerøkning) så har det ingenting å si om det er fruktsukker eller raffinert sukker det gjelder. Det ville derfor være feilaktig å skrive "inneholder ikke sukker" når dette faktisk kan ha stor betydning for enkelte. At noe ikke er tilsatt sukker betyr ikke at det er sukkerfritt.

Men alle vet da at det er fruktsukker i bær?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men alle vet da at det er fruktsukker i bær?

Mulig det, men det blir likevel en løgn å si at den ikke inneholder sukker. Mange matvarer står jo også merket med f.eks. "Kan inneholde nøtter" selv om det er åpenbart ut fra navnet på varen at det er nøtter i den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...