Gjest Gjestidag Skrevet 13. mars 2003 #1 Del Skrevet 13. mars 2003 Hva ville dere gjort dersom kjæresten tilsynelatende "har alt" (indre og ytre), men veier 10-15 kg "for mye"? Såpass mye overvekt er jo litt begrensende for henne selv mht aktiviteter/form, og er jo ikke akkurat det man får ekstra tenninng av!? Ville dere sagt noe, i tilfelle hva/hvordan? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lott@ Skrevet 13. mars 2003 #2 Del Skrevet 13. mars 2003 Jeg ville vært dønn ærlig, sagt som det var - og deretter tatt ham med på trening. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 13. mars 2003 #3 Del Skrevet 13. mars 2003 10-15 kilo - begrensende for aktivitet? Tror jeg ikke. Men dra henne med på tur i skogen, trening - ha masse sex, det forbrenner. Ikke sitt og snop sammen - men spis sunn og god kost. Og er du ikke interessert i det, men tenker kun på at hun er så feit at du ikke tenner på henne, så gjør det slutt, og la henne få sjansen til å finne seg en ordentlig mann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mzfire Skrevet 13. mars 2003 #4 Del Skrevet 13. mars 2003 Herregud ! Personlig hadde jeg gitt f... i det jeg. Jeg elsker den jeg er sammen med uansett og tenner på HAM uansett også. Jeg har en jeg er sammen med som er overvektig, men det bryr jeg meg ikke om lenger. Jeg var vel endel bevisst på det i starten, men ikke nå. Kansje det kommer av at jeg syns han holder seg så godt likevel. Men for å si det sånn på ham er det kun magen da som er problemet. Men det viktigste her er at du bare må godta partneren din som h*n er. Du behøver ikke engang fortelle at h*n er overvektig, for det vet h*n selv. Vedkommende er vel ikke blind. Men noen er enten fornøyde som de er eller de er det tilsynelatende. Poenget mitt er at partneren kan bli såret og lei seg. I stedet for å si noe da, hvis du vil forandre på partneren din, er å bli kokk og kun lage sunn mat da. Da får DU stå for aktiviseringen slik at partneren ikke tenker over at du SLANKER h*n. Men egentlig skal dette helst være et problem for partneren selv. Hvis du ikke kan slå deg til ro og være fornøyd med kjærsten din, er det bare å gå, mener nå jeg. Men om derimot kjærsten din kommer fram på og sier at h*n kunne tenke seg å gå ned litt eller begynne å trene, kan dere trene sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hvitveis Skrevet 13. mars 2003 #5 Del Skrevet 13. mars 2003 Jeg syns heller ikke 10-15 kilo for mye trenger å karakteriseres som overvekt. Da merker i så fall hun det selv ved å være i dårlig forfatning og du trenger ikke si noe som helst. Dessuten skulle jeg likt å se den jenta som ikke allerede har vært inne på tanken selv hvis dette er et problem. Så på en måte er problemstillinga overflødig. Og - er det én ting menn ikke kan si til jentekjærester er det noe som har med vekt å gjøre. Garantert utrivlig Kanskje det du anser som hennes problem er et problem dere har sammen, å være lite i aktivitet? Hvis dere er mye i aktivitet er hun i god form, er det lite, dra henne med. Som Tusenfryd allerede har sagt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. mars 2003 #6 Del Skrevet 13. mars 2003 Nei nå synes jeg du burde legge fra deg tankene om at alt hadde vært helt perfekt bare hun hadde vært 10- 15 kg lettere - og se på om du VIRKELIG elsker jenta slik hun er både med det indre og det ytre hun faktisk har her og nå! 10 - 15 kg overvekt er IKKE begrensende for aktiviteter! Hvis hun er bedagelig, har dårlig kondis e.l. kan jeg nesten garantere deg at det vil være akkurat likt om hun går ned noen kg. Med mindre hun samtidig blir bitt av treningsbasillen da.... Selv har jeg vært 10 - 15 kg overvektig hele mitt voksne liv. Men jeg har hatt utallige fotturer i fjellet bl.a vært på Galdhøpiggen. Har vært på sykkelferie osv. Jeg har også alltid vært aktiv med å gå eller sykle turer i helgene. Vekten ble først begrensende når det ble ytterligere 20 kg .... Heldigvis har jeg en mann som elsket meg også med 30 kg+! Han la ikke noe press på meg for at jeg skulle slanke meg, men når jeg selv kom fram til at tiden var moden, ja da støttet han meg på alle måter. Og jeg kan love deg at jenta vet at hun veier for mye - sannsynligvis tror hun at hun er enda mer overvektig enn det du antyder. Problemet er bare at det å gå ned i vekt er UTROLIG vanskelig for enkelte av oss. Mat betyr så uendelig mye mer enn bare det å overleve.... For mange er mat en god trøst når man føler at livet er tungt og man føler seg helt alene i verden f.eks. Mens det man egentlig trenger er å bli elsket og kost med. Kanskje du kan forsøke å finne ut hva som gjør at jenta di spiser mer enn hun behøver? Snakk gjerne med henne om det, men da med forståelse for HENNE. Å legge et press på henne om at hun må gå ned i vekt, fordi det ville gi deg mere tenning, er ren og skjær egosime! Hvis egoet ditt er det eneste du har omtanke for i deres forhold, bør du la jenta finne seg en som virkelig setter pris på henne! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barbie Skrevet 13. mars 2003 #7 Del Skrevet 13. mars 2003 Jeg hadde ikke brydd meg noe om det. Så lenge min mann er den snille og gode som jeg først fallt for,så kan han nesten veie hva han vil! Det er jo hans indre jeg ble glad i.... Du snakker om 10-15 kg,og det er jo faktisk ikke all verden da! Ismen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 13. mars 2003 #8 Del Skrevet 13. mars 2003 Om en mann jeg hadde vært glad i hadde lagt på seg 10 -15 kg hadde jeg gitt fanden. Man må være rimelig overfladisk hvis noen kilo skulle være til hinder for en. Dessuten er jeg ei godmatræv selv så d er bare ett pluss hvis en mann er det også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bimbo Skrevet 13. mars 2003 #9 Del Skrevet 13. mars 2003 Hvis personen var 10-15 kg overvektig da jeg ble sammen med ham ville jeg ikke sagt noe. Det var jo den personen med kiloene og alt jeg ble sammen med! Hadde han derimot lagt på seg såpass mye etter at vi hadde vært sammen en stund og jeg ikke hadde syntes at han kledde det, for å si det sånn, ville jeg nok sagt det til ham på en forsiktig måte. Selvfølgelig elsker du personen for det indre, men det betyr ikke at det er noe galt i å ønske at han tar vare på seg selv og holder seg pen og veltrent for sin egen og din skyld!! Selv ville jeg satt pris på å høre det dersom min partner var misfornøyd med hvordan kroppen min utviklet seg. Til den grad det er mulig vil jeg bevare det utseende han ble forelsket i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RoadQueen Skrevet 13. mars 2003 #10 Del Skrevet 13. mars 2003 10 - 15 kilo overvekt - hadde ikke tatt det opp som et tema med mindre det var helsefare innvolvert. Hadde den bedre halvdel derimot tatt opp temaet selv slik som min gjør, da svarer jeg helt ærlig at jeg er glad i ham akkurat som han er, men hvis han vil prøve å gå ned så skal jeg selvfølgelig hjelpe og støtte det jeg kan uten forpliktelser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. mars 2003 #11 Del Skrevet 13. mars 2003 Hva er problemet? Har du valgt denne personen så er 10-15 kg ikke noe å bry seg om, du sårer bare ved å nevne dette. Er selv lett overvektig og jeg får beskjed om at jeg elsker alt ved deg... så take it or leave it... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 13. mars 2003 #12 Del Skrevet 13. mars 2003 begrensende for henne selv mht aktiviteter/form, Hva maser du om? Er selv mer enn 15 kg overvektig. Eneste begrensningen for meg er at jeg ikke orker maraton. Mest fordi jogging er dønn kjedelig. Foretrekker andre aktivitetsformer. Er ikke sofagris av den grunn. Men kommer meg dit jeg vil og litt til og er mye fysisk aktiv. Hvis det er et problem for deg at hun er overvektig, finn deg en magrere jenta da, hun er ikke tjent med en som maser om at hun er tjukk. Det er hun sikkert klar over. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sheba Skrevet 13. mars 2003 #13 Del Skrevet 13. mars 2003 Det er relativt enkelt å svare "politisk korrekt" på dette spørsmålet - noe flertallet av svarene viser. Og - i en ideell verden, så har dere selvsagt rett alle sammen. Men hva gjør man da - hvis kjærsten har lagt seg ut sånn at man rett og slett ikke klarer å tenne på vedkommende med de preferansene man selv har? Hvis man bare klarte å velge selv hva man tenner på, så hadde jo verden vært enkel og grei for alle, og ingen hadde behøvd å være/bli ulykkelig pga. slike ting. Du som startet tråden - dersom du ikke klarer å tenne på kjærsten din sånn som hun er nå så bør du si det til henne. Men du MÅ pakke det inn på en slik måte at hun ikke blir kjempesåret, noe som veldig lett kan skje. Rådene du ellers har fått støtter jeg - prøv å bidra selv også - lag sunn mat, dropp godisen selv også, dra henne med deg ut i skog og mark (en klisje...), hva med å starte på treningsstudio sammen begge to? Alle har et ansvar for sin egen kropp og helse, men ansvaret er selvsagt mye lettere å ta dersom man har noen som støtter en på veien... (og til dere som ev. blir irriterte på meg nå - jeg kjenner problemstillingen selv til en viss grad, har selv noen kilo for mye, riktignok ikke mer enn ca 5, men jeg vet at kjæresten min definitivt synes jeg ser mye bedre ut uten de kiloene som har sneket seg på, og jeg ønsker selvsagt at han skal tenne på utseendet mitt, og derfor prøver jeg å gjøre noe med det. Det er - for meg, heldigvis, ikke så mye det er snakk om, og jeg prøver å kvitte meg med de både for egen del og for min samboers del. Jeg ble lei meg da han forsiktig nevnte det for meg, men jeg vet jo at han har rett - i den forstand at jeg også likte meg selv mye bedre for 5 kilo siden. Det som er litt ergerlig er at før jul klarte jeg og kvitte meg med 3 av dem, men de var jammen tilbake igjen etter jul altså. Sukk. Jobber videre med saken, og forventer suksess til sommerferien ihvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjestidag Skrevet 13. mars 2003 #14 Del Skrevet 13. mars 2003 Takk for mange innlegg, men jeg er - UTEN å føle meg egoistisk - uenig med mange av dere. Takk Bimbo og Sheba, godt å føle litt støtte. Og, jeg vet av erfaring at disse 10-15 kiloene faktisk ER til hinder/besvær i endel tilfeller, turene i fjellet og marka er absolutt ikke som de engang var, bakkene er blitt mye tyngre og hun har ikke så mye ork til den slags lenger, det er faktisk leitt for oss begge. Og, som Bimbo sier, selv om det indre er det viktigste, er "eksteriøret" ikke helt uvesentlig, jeg ble forelska i denne jenta både pga utseende, egenskaper og personlighet. JEG forsøker i alle fall å holde kroppen min noenlunde i form, både fordi jeg liker fysisk aktivitet, liker å føle at jeg er i noenlunde form og fordi jeg ønsker vise meg for jenta mi med en kropp jeg er fornøyd med. Men selvfølgelig vil jeg yte mitt for å hjelpe henne med problemet, mitt spørsmål gikk jo på hvordan. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. mars 2003 #15 Del Skrevet 13. mars 2003 Du hjelper henne best ved å droppe henne! Jeg unner henne å finne en mann som elsker henne for den hun er....i dag! Innbiller du deg at du er feilfri? Det er sikkert et eller annet ved DEG også, som HUN ikke syns er så tiltrekkende. Men kanskje har hun valgt å elske deg slik du er? :-? Hvorfor gjør ikke du det samme? :o Fordi du egentlig ikke fortjener henne......NEMLIG!!!!!!!!!!!!!!!!!! :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 13. mars 2003 #16 Del Skrevet 13. mars 2003 Du hjelper henne best ved å droppe henne! Jeg unner henne å finne en mann som elsker henne for den hun er....i dag! Innbiller du deg at du er feilfri? Det er sikkert et eller annet ved DEG også, som HUN ikke syns er så tiltrekkende. Men kanskje har hun valgt å elske deg slik du er? :-? Hvorfor gjør ikke du det samme? :o Fordi du egentlig ikke fortjener henne......NEMLIG!!!!!!!!!!!!!!!!!! :oops: Jeg hadde antakeligvis forkledd mitt svar litt mer enn dette, men sier meg enig. Det jeg egentlig mener. I alle fall mine første tanker.. 10-15 kg er ikke begrensende for aktiviteter, i alle fall ikke for de fleste, ikke for meg. Du klarer ikke tenne på henne lenger? Da mener jeg det er noe galt med måten du ser henne på.... Men prøver å se ting fra ditt perspektiv. Du sier du vil hjelpe henne. Da vil jeg i den sammenheng si: Ikke fortell henne at du synes hun er blitt feit og at hun bør gjøre noe med det. La henne komme til den konklusjonen selv. Og da kan du hjelpe henne, med motivasjon osv.. Og kommer hun ikke til den konklusjonene selv, ja da er hun kanskje fornøyd med 10-15 kg for mye da! Det er nemlig mulig!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Turi Skrevet 13. mars 2003 #17 Del Skrevet 13. mars 2003 1. Det er ikke kiloene som begrenser henne, det er manglende aktivitet. Dette kan du hjelpe henne med, ved å initiere aktiviteter istedet for å la være å gå i fjellet fordi det er tungt for henne. 2. Å si til en kvinne at hun er for tykk til at du kan tenne på henne, kan ta fra henne enhver selvtillit - spesielt dersom hun trodde du likte henne uansett vekt. Det er ikke mer tennende (håper jeg) med en mager jente uten selvtillit enn med en rundere versjon med masse selvtillit. 3. Dersom kiloene har kommet på de siste årene, kan du jo se på hva som har forandret seg. Har hun fått barn? Dette endrer kroppen. Har hun rundet 30? De fleste legger også litt på seg da, som man gjerne gjør hele livet uten at dette er noe annet enn naturlig. Har dere "sovnet i sofaen"? Da får du vekke dere begge. 4. Du tenner ikke på henne lenger. Har dere sex da? Eller er en del av hennes vektproblem at hun ikke føler seg attraktiv lenger? Kan du gjøre noe med det? Dersom damen er perfekt 10 kilo lettere enn i dag, kan jeg ikke se at dette i seg selv kan gjøre henne mindre attraktiv. Er du sikker på at det ikke ligger noe annet bak her? Jeg har selv opplevd at min partner har "blåst opp". Det var her snakk om 20-30 kilo på et år, og det kom av endring av livsstil. Jeg mistet tenningen. MEN det var ikke pga endret kropp, men pga endret livsstil/holdninger hos ham. Jeg syns ikke vi skal kjefte på gjest og be ham gå fra damen. Han er jo voksen, og forsiktig, og glad nok i jenta til å spørre oss her om råd, og ikke buse inn og si "du er feit, og jeg tenner ikke". Konstruktive råd er bedre enn fordømming! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 13. mars 2003 #18 Del Skrevet 13. mars 2003 Jeg syns ikke vi skal kjefte på gjest og be ham gå fra damen. Han er jo voksen, og forsiktig, og glad nok i jenta til å spørre oss her om råd, og ikke buse inn og si "du er feit, og jeg tenner ikke". Konstruktive råd er bedre enn fordømming! Det var det jeg kom på etterhvert som jeg var ut i innlegget mitt jeg også, og prøvde å dra meg inn med noenlunde oppegående råd... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eowyn Skrevet 13. mars 2003 #19 Del Skrevet 13. mars 2003 Ærlighet varer lengst... :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde Skrevet 13. mars 2003 #20 Del Skrevet 13. mars 2003 Jeg synes det er merkelig at man mister tenningen på den personen man elsker fordi om vedkommende legger på seg 10-15 kg. Selv opplevde jeg at mannen min la på seg 18 kg. da han sluttet å røyke for endel år siden. Jeg var akkurat like glad i ham for det - og den seksuelle tenningen var akkurat som før - vi kunne faktisk spøke litt med det og han kunne komme hjem og fortelle meg kommentarer han hadde fått på fotballbanen eller på jobben og vi holdt på å le oss skakke ... Må legge til at kiloene forsvant ved at han la om kosten og sluttet å spise sjokolade hver dag ... Jeg tror rett og slett ikke du elsker denne kvinnen hvis du mister lysten på henne pga disse kiloene ... la henne gå og få sjansen til å finne seg en skikkelig mann som vet å elske et annet menneske ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå