Gjest gjest1 Skrevet 13. mars 2003 #1 Skrevet 13. mars 2003 Noen som kjenner reglene for engangsstønad? Jeg er student og mottar støtte fra lånekassen i studietiden. Min mann jobber fulltid. Jeg har vært inne på hjemmesidene til trygdeetaten uten bli noe særlig klokere. Fant bare ut på at jeg har rett på engangsstønad, men der sto ikke noe om hvilke papirer ol. jeg skulle ta med. Noen som vet mer enn meg???
Gjest gurimalla Skrevet 13. mars 2003 #2 Skrevet 13. mars 2003 Ring til trygdekontoret og be de sende deg et søknadsskjema. I veiledningen finner du oversikt over hva du skal gjøre.
Gjest Jannicke Skrevet 13. mars 2003 #3 Skrevet 13. mars 2003 Hei! Du trenger å fylle ut RTV-blankett 3A.01, denne gjelder krav om fødselspenger, adopsjonspenger og engangsstønad. (Du er selv ansvarlig for å fylle ut og levere dette skjemaet). Vet ikke om du må kontakte Trygdekontoret eller om du får lastet ned skjemaet fra nettet. Lykke til! Jannicke
anka Skrevet 13. mars 2003 #4 Skrevet 13. mars 2003 Dette skjemaet fikk jeg tilsendt i går! Jeg har krav på fødselspenger. Det er noe jeg ikke skjønner, som feks. -Fødselsdatoen til barnet. Det vet vi jo ikke før jeg har fått ungen. Også stod det at man kan få utbetalt stødnad 3 mnd før det egentlige kravet. Skal man sende inn dette før eller etter man har født? Også en annen ting! Mannen min går på yrkesrettet attføring, har han da krav på fødselspenger når han har pappa-permisjon. Noen som vet??!
Gjest Hilde K S Skrevet 13. mars 2003 #5 Skrevet 13. mars 2003 Du kan bare føre på termindato på fødselsdag til barnet. Jeg tror ikke mannen din har rett på fødselspenger. For å ha opptjent rett til det må du ha vært i jobb seks av de ti siste månedene. Det er mulig han mottar attføringsstønad selv om han tar ut pappapermisjon. Stønaden kommer tre mnd før termin dersom du sender det inn nå.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå