Gjest Gjest_jenny_* Skrevet 22. juni 2007 #21 Skrevet 22. juni 2007 Jeg mener ikke å være nedlatende, men siden du skal være med forloveren, hvorfor har du ikke benyttet anledningen å spørre bruden gjennom han? Han har da sikkert en del kontakt med brudeparet nå? Ellers synes jeg antrekket ditt er helt OK. I valget mellom sort - hvitt og helt sort, ville jeg foretrukket det første (gjerne med innslag av en annen farge i smykker, skjerf/sjal, sko, veske dersom du har). Helt sort er litt nitrist i bryllup føler jeg. Lykket til! Fortell hva du valgte å gå med da?
Bente:) Skrevet 22. juni 2007 #22 Skrevet 22. juni 2007 En bryllupsdag er primært brudens dag (brudgommer bryr seg som regel ikke så mye), og da synes jeg det er rett og rimelig at man følger brudens regler og vanlige konvensjoner mht klær og annet. Er det så vanskelig å kjøpe en Skikk og bruk-bok og følge det som står der? Har man ikke antrekk i "godkjent" stil /farge, er det vel mulig å få lånt noe av en venninne hvis man har dårlig råd. Uansett synes jeg alle kvinner burde ha en eller to kjoler som passer til slike anledninger som bryllup hengende i skapet. Da slipper man å lure på dette hver gang og man slipper å såre noen eller å få følelsen av å være upassende kledt. Ta litt hensyn til bruden også, hun har som regel styret med dette i flere år og det er ikke nødvendig å gjøre noe man vet er upassende. Har man ikke råd til antrekk får man heller bli hjemme. Nei makan!!! Der fikk jeg meg en god latter gitt! Er det mulig å bli mer gammeldags og bakoverkjørt. Hilsen ei som er født på 60-tallet!!!!
Gjest Gjest_Dolly_* Skrevet 22. juni 2007 #23 Skrevet 22. juni 2007 Nei makan!!! Der fikk jeg meg en god latter gitt! Er det mulig å bli mer gammeldags og bakoverkjørt. Hilsen ei som er født på 60-tallet!!!! Sånn er det blitt, gamla, trenden er i ferd med å snu igjen! Ungdommen i dag vender tilbake til gamle tradisjoner og skikker! Tjohoo
Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2007 #24 Skrevet 22. juni 2007 Så lenge du ikke kan forveksles med bruden Hvis man invitert gjester som ikke vet hvem bruden er, synes jeg man har invitert for mange gjester. Heldigvis har jeg aldri vært i et bryllup hvor brudeparet la vekt på slike ting.
Gjest ~Alwa~ Skrevet 22. juni 2007 #25 Skrevet 22. juni 2007 Nå er antrekket funnet, og det er hverken hvitt, sort, hvitt-sort, rødt, grønt, ingen bare skuldre i kirka, ingen vil forveksle meg med hverken bruden eller servitrisa, ingen skarpe kontraster, antrekket er fint men ikke for overpynta så det stjeler oppmerksomheten fra bruden, skjørtet er i akkurat passe lengde, ingen vulgær kløft og ingenting som kan gi inntrykk av at jeg har eller ønsker å pule brudgommen eller har bekjentskaper innen det underjordiske. Og for deg som spurte: beige semskede støvletter til litt opp på leggen, skjørt som går i blått med beige detaljer, en søt cremefarget topp under en blå penjakke som tar igjen blåfargen i skjørtet. Tusen takk for svar alle sammen
Gjest Veronica Mars Skrevet 22. juni 2007 #27 Skrevet 22. juni 2007 Nå er antrekket funnet, og det er hverken hvitt, sort, hvitt-sort, rødt, grønt, ingen bare skuldre i kirka, ingen vil forveksle meg med hverken bruden eller servitrisa, ingen skarpe kontraster, antrekket er fint men ikke for overpynta så det stjeler oppmerksomheten fra bruden, skjørtet er i akkurat passe lengde, ingen vulgær kløft og ingenting som kan gi inntrykk av at jeg har eller ønsker å pule brudgommen eller har bekjentskaper innen det underjordiske. Det må da jammen være bra nok. Men jeg kan ikke skjønne at alt det der er nødvendig, i så fall må man i hvert fall kunne si at man har med en bridezilla å gjøre.
Branna Skrevet 22. juni 2007 #28 Skrevet 22. juni 2007 Nå er antrekket funnet, og det er hverken hvitt, sort, hvitt-sort, rødt, grønt, ingen bare skuldre i kirka, ingen vil forveksle meg med hverken bruden eller servitrisa, ingen skarpe kontraster, antrekket er fint men ikke for overpynta så det stjeler oppmerksomheten fra bruden, skjørtet er i akkurat passe lengde, ingen vulgær kløft og ingenting som kan gi inntrykk av at jeg har eller ønsker å pule brudgommen eller har bekjentskaper innen det underjordiske. Og for deg som spurte: beige semskede støvletter til litt opp på leggen, skjørt som går i blått med beige detaljer, en søt cremefarget topp under en blå penjakke som tar igjen blåfargen i skjørtet. Tusen takk for svar alle sammen Det antrekket hørtes kjempefint ut! Litt synd at det ble vanskelig for deg, da, men nå er du i hvert fall helt sikker på at bruden eller gjestene ikke vil reagere på antrekket ditt.
Gjest Frk Åberg Skrevet 22. juni 2007 #29 Skrevet 22. juni 2007 Nå er antrekket funnet, og det er hverken hvitt, sort, hvitt-sort, rødt, grønt, ingen bare skuldre i kirka, ingen vil forveksle meg med hverken bruden eller servitrisa, ingen skarpe kontraster, antrekket er fint men ikke for overpynta så det stjeler oppmerksomheten fra bruden, skjørtet er i akkurat passe lengde, ingen vulgær kløft og ingenting som kan gi inntrykk av at jeg har eller ønsker å pule brudgommen eller har bekjentskaper innen det underjordiske. Og for deg som spurte: beige semskede støvletter til litt opp på leggen, skjørt som går i blått med beige detaljer, en søt cremefarget topp under en blå penjakke som tar igjen blåfargen i skjørtet. Tusen takk for svar alle sammen Nei, nå må du passe deg - hva hvis bruden har valgt en kremfarget kjole? Men vi får vel satse på at det går bra likevel. Og jeg som hadde planer om å kjøpe en knallgrønn kjole til å gå i bryllup med i sommer. Spørs om jeg tør det nå.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå