Gå til innhold

Så stoppet nok en valp her.

Anbefalte innlegg

Skrevet

For lenge siden skrev jeg "de ukjente hunders grav" på vi som sørger tråden. Orker ikke en ny sånn. Orker heller ikke å dra frem det poetiske i meg i en ny sånn stund.

Jeg har hatt en valp boende hos meg noen dager. En liten en som jeg fant inne på supermarkedet og som ingen eide. Trodde kanskje en ville svare på lappene mine, men jeg bor ganske tett midt i Oslo. Mange tusen på hver kvadratkilometer. Men det er ingen trøst. Om jeg hadde bodd på landet ville ingen ha svart. De som lot den gå lot den gå fordi de ville bli kvitt den. Slapp den ut slik som de slipper ut søpla. Mora fikk vel litt for mange unger?

Jeg rakk ikke å ta den med til noen dyrlege på mandag. Jeg fikk den med meg hjem sent på mandag. I går jobbet jeg hjemme og det vil si hele dagen og kvelden. Den så fin ut. Logret og lekte litt med pc-trådene. Den ble vettskremt av den andre hunden min, men da tok jeg den bare opp og satte den på bordet og da så det ut til at den hadde det fint og trygt.

Jeg bestemte meg for å ta den med til en veterinær når helgen kom.

Men den begynte å pipe når jeg kom hjem fra jobb i dag og jeg tok den med meg til sengen og la meg sammen med den. Når jeg våknet en time eller noe sånt senere så var den død. Den lå bare å stirret.

Jeg blir helt kvalm av alt dette her. Jeg kan ikke ta på meg skylda til alle som driter i å følge opp ansvaret sitt. Har ikke peiling på hva som var galt. Alt så greit ut. Det er andre gang en valp dør i armene mine og jeg er i ferd meg å få angst av å ta på valper.

Hvorfor skal jeg ta med meg sånne problemer hjem når folk ellers helst lar det være? Jeg har det aldri så lett for å gråte ordentlig, men det har jeg gjort i dag. Jeg orker ikke mer dyreplageri. Jeg blir helt kvalm!

Hvordan kan noen sette ut en liten valp? Gud vet hvor lenge den hadde gått rundt i vinternatta uten moren sin?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er et varmt og herlig menneske, Pinocchio. Jeg håper du aldri slutter å ta inn ensomme småtasser fra den sorte natten. Men det var trist det endte sånn. Men kvitt deg aldri med det varme hjertet ditt.

*Tusenfryd har litt tårer i øynene nå*

Skrevet

Det samme sier jeg, slutt aldri å vise omsorg. Forsett med å ta deg av disse små stakkars dyrene som andre ikke vil ha. Du er et flott og varmt menneske. Du bryr deg, når andre ikke bryr seg - og det viser at du er et menneske som har mye å gi...

:blunke:

Skrevet

HUFF.. Dette var trist! :cry:

(Vil bare si en ting jeg. Vær ops på den andre hunden din.. Hvis det skulle være smittsomt..)

Har mistet unge dyr jeg også og jeg følte meg temmelig håpløs som "dyre-eier"..

Mitt råd til deg er å skaffe deg en ny valp så rakst som mulig.

*stor trøsteklem til Pinocchio*

Skrevet

Å jeg fikk helt vondt innvendig av å lese dette....Du har et stort og varmt hjerte; d beundrer jeg deg enormt for! Forstår så inderlig vel den følelsen m å finne valpen død....stakkars liten! Er nesten helt på gråten her jeg...

Gjest gotthard
Skrevet

skulle vært flere som deg , helt klart.

om du slutter og bry deg kan kansje mange dø , forset og bry deg du og husk at du da kan redde så utrolig mange fra den sikre død.

og vit det at du ga den lille valpen en god og varm acslutning på livet , den følte seg elsket.

og det er pga deg at den ikke led mere en nødvendig..

Skrevet

Å jeg kjenner jeg får vondt helt inni hjerterota... :cry:

Men også forbanna... :evil:

Jeg forstår ikke hvordan noen kan sette fra seg en valp som om den er søppel jeg heller... Kan de ikke iallefall finne en mer human måte???????

Som de andre sier her, du må ikke få angst over dette å slutt e å ta inn dyrene.. DU er med på å hjelpe disse små uskyldige skapningene som har fått hard medfart i løpet av sitt lille liv. Valpen ville sikkert dødd uansett, men tenk på det som om du gjorde de siste dagene hans så bra og gode som du kunne.. Den fikk oppleve litt glede og kos til det siste..

Jeg føler med deg , du aner ikke hvor mye og jeg blir skikkelig trist av å lese slikt, men DU Pinoccio er ett omsorgsfullt og varmt menneske.. Det skulle vært flere som deg, da ville kanskje verden være litt bedre ...

Sender deg en stor trøsteklem og en varm tanke for ditt gode hjerte jeg..... :)

Skrevet

:cry:

Valpen var heldig som fikk tilbringt sin siste tid

sammen med deg ihvertfall .....

Skrevet

Veldig trist at slike ting kan skje, fatter ikke at mennesker kan gjøre noe slikt mot noe så lite og uskyldig :forvirra:

Han fikk jo i hvert fall oppleve en god varm seng, da den gikk bort. Den fikk følt hvordan det kjennes at noen bryr seg.

Bra at du bryr deg, fortsett med det, det er alt for få som gjør det..

Skrevet

Slike folk som de som forlater dyrene sine, skulle blitt lynsjet! Jeg fatter ikke at det er mulig å være så hjerterå og ond! (kanskje ikke direkte ONDT ment, men handlingen er virkelig OND!)

Jeg fikk vondt og tårer i øynene av innlegget ditt, Pinocchio. Jeg kan tenke meg at det følers forferdelig. Og det er det også. Men du er tydeligvis dyras engel og du tar vare på dem! :D Jeg tror valpen fikk det bra på dødsleiet i allefall, i forhold til om du ikke hadde forbarmet deg over den. Skjønner at det er fælt og trist for deg. Men jeg vil bare si at jeg beundrer din menneskelige og gode holdning og omsorg for dyra våre. Det skulle vært flere som deg.

Jeg vil også bare oppfordre deg om å fortsette å bry deg,- det bør vi egentlig alle sammen, så godt vi kan og makter. Det er viktig å ta vare på dyra våre.

Stor klem fra Diva (som akkurat har vært hos veterinæren og "friskmeldt" lillepus ) :D

Skrevet

Jeg har prøvd å skrive en kommenter til innlegget mange ganger i dag jeg, men for en gangs skyld eier jeg ikke ord!

Kan bare føye meg inn i rekken og beundre deg fordi du tar deg av disse dyra. Plutselig en dag klarer du å redde en liten tass, slik at den får et godt og langt liv.... og det gjør hele forskjellen.

Skrevet

God og varm klem fra meg, Pinocchio. Det skulle vært flere som deg i verden.

Skrevet

så trist, så trist

Vet ikke helt hva jeg skal si jeg..Denne valpen var i alle fall heldig som fikk tilbringe sine siste timer sammen med deg. H*n fikk an god varm avslutning på livet.

Som de fleste andre her; ikke slutt å bry deg!

Skrevet

Hvorfor? :cry: Alt er bedre enn å bare forlate et "uønsket" dyr! Selv om jeg i prinsippet er i mot å avlive friske dyr, er det tross alt bedre å gjøre det på en "human" måte enn å bare sllippe dem ut. Blir så utrolig provosert og opprørt over at noen kan gjøre sånn!

Men som andre har sagt før - gi ikke opp, valpen døde lykkelig, i en god og varm seng - en utrolig god handling av deg!!

Skrevet

For en rørende historie :cry:

Jeg har selv opplevd at dyreunger har dødd i hendene mine, og forstår godt hvilke følelser du har nå. Det virker så meningsløst... Men du gjorde alt du kunne for å redde valpen, og det er viktig, det! Vi må aldri slutte å bry oss!

*trøsteklemmer*

Gjest Zalomine
Skrevet

Det skulle vært flere slike!

Ja, jeg har ikke ord jeg heller egentlig, det stopper opp for meg.

Men slutt aldri å være god! Du er et godt menneske.

Skrevet

Uff, denne historien var veldig trist :cry: Men samtidig så blir jeg så glad, fordi du var så god og gjorde at denne hunden fikk noen virkelig gode stunder. Skulle ønske det var flere som deg! :hjerte:

Gjest sexysadie
Skrevet

Denne historien forteller oss hvor utbredt Bruk/kast-mentaliteten har økt hos folk når d kommer til dyr.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...