Gå til innhold

interiørdesigner


Gjest designberta

Anbefalte innlegg

Gjest designberta

Sitter som mellom barken og veden og lurer på om jeg skal utdanne meg som interiørdesigner eller bedriftsleder.

Noen der ute som jobber som interiørdesigner, eller som har noen peiling på om det er et lønnsomt yrke?

Hvordan er etterspørselen etter interiørdesignere?

Vil på en måte ikke ta en utdannelse som jeg ikke får jobb i. :sjenert:

Hadde vært supert med innspill fra noen som jobber som interiørdesignere, eller kjenner noen som er det. :)

Hvordan er lønna, hva jobber man eksakt med?

Kan jeg regne med å få en sikker jobb, eller er det heller små sjanser for å få oppdrag?

Med den boligbyggingen som foregår i dette landet skulle det vel egentlig ikke være noe problem, men har snakket med venner som sier det er et usikkert marked for interiørdesignere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_gjest_*

hvilken interiør utdannelse tenker du på?

hvilke intresser har du?

hva tror du at du ville blitt mest "lykkelig" av å jobbe med?

hvordan er markede der du bor?

kunne du eventuelt kombinert disse to utdanningene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Veronica Mars

Det kommer for det første an på hva slags utdannelse det er snakk om, og for det andre hva du har tenkt å gjøre med den utdannelsen. Hvis du har tenkt å ta ett års utdannelse på næringsakademiet, NKF e.l er det jo svært mange av de som ender opp med å jobbe i interiørbutikker. Hvis du derimot har tenkt å starte opp eget firma kan sikkert utdannelsen være relevant nok.

Hvis du tenker at noen skal ansette deg for å drive med interiørdesign er det nok nødvendig med lengre utdannelse, og for å få det må du vel kanskje til utlandet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest designberta