Gjest Gjest Skrevet 21. juni 2007 #1 Del Skrevet 21. juni 2007 Noen som har denne bilen? Ser for meg at det må være en utmerket familiebil, men er den verdt pengene? Den er jo veldig dyr da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. juni 2007 #2 Del Skrevet 21. juni 2007 Det koster litt å se rik ut på vei til hytta på fjellet. Det er andre biler som gir deg mer for pengene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hu i Svingen Skrevet 21. juni 2007 #3 Del Skrevet 21. juni 2007 Jeg ønsker meg den som konebil til DD. Antar at den er verd pengene - i den grad en dyr bil er nettopp det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bella domina Skrevet 22. juni 2007 #4 Del Skrevet 22. juni 2007 Nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chica Skrevet 22. juni 2007 #5 Del Skrevet 22. juni 2007 Betaler nok mye for merke og image. Skal du ha alle sju setene oppe er det ganske dårlig bagasjeplass, men til 4-5 er den veldig kjekk. Hadde jeg hatt mange millioner på bok, så hadde det nok blitt en XC90, men siden jeg ikke har det ville jeg heller gått for en Outlander eller Grand Vitara om jeg skulle hatt bil av typen der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2007 #6 Del Skrevet 22. juni 2007 Hvorvidt det er verdt pengene er avhengig av hvorvidt du synes det er greit å signalisere at du er en usikker person som trenger å være større enn alle andre for å føle deg trygg i trafikken. SUV er for menn uten baller og kvinner uten selvtillitt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rangi Skrevet 23. juni 2007 #7 Del Skrevet 23. juni 2007 Hvorvidt det er verdt pengene er avhengig av hvorvidt du synes det er greit å signalisere at du er en usikker person som trenger å være større enn alle andre for å føle deg trygg i trafikken. SUV er for menn uten baller og kvinner uten selvtillitt! Eller for folk som er avhengig av bil med god bakkeklaring og 4wd... Må bare si at jeg syns kanskje ikke Outlander og Grand Vitara kan sammenlignes med XC90 da.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jytte Skrevet 23. juni 2007 #8 Del Skrevet 23. juni 2007 Jeg bryr meg null om folks meninger om SUV`er - jeg elsker den typen biler og kunne ikke tenkt meg noen annen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. juni 2007 #9 Del Skrevet 23. juni 2007 Er det noen av dere som faktisk har PRØVD bilen her? Den er verdt pengene ja. Definitivt. Kjørekomforten, sikkerheten/det tekniske, utseende etc etc gjør at den etter min mening glatt utkonkurrerer de lignende bilene. De bilene som blir trukket frem som alternativer er i realiteten ikke alternativer etter min mening. Man kjenner den er av en heeelt annen kvalitet enn de fleste merker, som med de fleste nyere Volvo'er. Man kjenner man får igjen for pengene, alt er av kvalitet. Det er bare å sette seg bak en av de reele konkurrentene og den og kjenne etter selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. juni 2007 #10 Del Skrevet 24. juni 2007 Mye anti-SUV/anti-Volvo-svada på gang her ser jeg. Faktum er at XC90 er en av de beste, om ikke den beste familiebilen på markedet i dag, dersom du trenger 7 seter. Bagasjeplassen er bedre eller ca. den samme som alle konkurrentene (BMW X5, Audi Q7, Land Rover Discovery). Alle disse unntatt Q7 og Discovery har, i likhet med Volvoen 5 stjerner i Euro NCAP, men Volvoen har best poengsum av alle. Når man legger til at alle alternativene ligger 2-300 000 kroner over Volvoen blir dette en "no brainer", spør du meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheHairyToothfairy Skrevet 24. juni 2007 #11 Del Skrevet 24. juni 2007 Volvo XC90 er ikke som andre SUV, den er en Volvo. Ergo er det en sabla god bil med sikkerhet og funksjon i forsetet. Det er bullshit og piss at denne bilen bruker mer drivstoff enn nødvendig, den har en fabelaktig girkasse og god kraftoverføring - resultatet er at dieselutgaven ikke bruker noe mer enn XC70 gjør. Den kjører mykt og vakkert, og er bygget for å vare godt og vel mange år. I motsettning til BMW X5, VW Touareg og Merc ML så har XC90 en vesentlig ting som de andre mangler; bagasjerom. Det er klin umulig å sammenligne denne bilen med en Suzuki, Honda eller RAV - dette er billige kopier som strengt tatt ikke burde ha livets rett i denne klassen sammenlignet med XC. Min far har hatt X5, XC90, men som den Mercedes-horen han er så har han byttet ut XC'en mot en ny ML. Sammenligningsgrunnlaget er overveldende, X5'en var udugelig til noe annet enn helt nødvendige ærender og dyre verkstedsturer. AWD-systemet var ikke kapabelt til å få bilen ut av oppkjørselen da det kom nysnø, og den var rett og slett bare teit. Når man så stiller XC90 ved siden av Touareg fra min families bilutsalg, så er ikke Touareg heller spesielt overbevisende i forhold. Du får med deg litt, men det kan ikke måles merkbart kontra XC90. XC90 får med seg alt og alle , det er fremdeles bagasjerom selv når tredje seterad er i bruk, og den tar seg frem slik du vil forvente at en slik bil skal gjøre. Nå vil jeg allikevel poengtere at de fleste europeiske SUV ikke har sjanse i havet til å kunne følge biler som feks Jeep Grand Cherokee utenfor veien, når det begynner bli litt vanskelig med fotfestet og asfalten tar slutt. Dette gjelder også XC90 - det er IKKE noen terrengbil. Men den gjør det den trenger å gjøre, og det er vinterveger, hytteveger etc - slik som norske familier opplever. Trygghetsmessig så har Volvo løst noen problemer som alle SUV lider av; tyngdepunktet. Den aktive understellskontrollen sørger for at ikke bilen havner på siden eller taket ved påkjørsel eller utforøkjøring. Dette kan høres ut som en bagatell, men det er den desidert vanligste dødsårsaken i kollisjoner hvor SUVs er involvert. Ergonomisk er XC90 fantastisk. Jeg synes personlig ikke bilen er spesielt vakker, tvert imot. Men det er ikke til å komme unna at den er formet for å brukes uten å måtte inngå en masse kompromisser. Volvo er typisk biler som kan kjøres veldig langt uten at man blir sliten, stresset eller trøtt, og dette gjelder også XC90. Prismessig holder de seg ganske godt også, det er allikevel verd å merke seg at om du kjøper en helt ny, så finnes det en hel skau av dem i sort eller sølvgrått. Gjør deg selv en økonomisk tjeneste og kjøp en litt annerledes og frisk farge, slik at din bil står litt ut i mengden når du skal selge den. Det er et veldig godt kjøp å ferske tak i en to-tre år gammel bil, disse taper seg særdeles lite i verdi. Har man virkelig pengene, så er bensinutgaven direkte fantastisk. Den er perfekt for ombygging til gassdrift, jeg vil tro at den da i tillegg blir både mykere og råere å kjøre. Og ikke minst utrolig rimelig i drift. Skulle jeg kjøpt en familiebil idag, og awd var en nødvendighet, så er nok XC90 inne på topp fem-vurderingene, selv om jeg er mer V70-menneske. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jytte Skrevet 24. juni 2007 #12 Del Skrevet 24. juni 2007 Men jeg må legge til at jeg aldri kunne tenkt meg å bruke så mye penger på en bil .. Billigste XC90 ligger vel på nær 800` ... og vil du ha med alt ekstrautstyr, så må du opp i nærmere 1.5 millioner .. da er min sunne fornuft oversteget for lengst. Det er ikke verd å jobbe livet av seg for å få råd til en sånn bil .. Selvsagt kunne vi valgt et billigere hus - men jeg foretrekker å bo flott framfor å kjøre flott Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bella domina Skrevet 24. juni 2007 #13 Del Skrevet 24. juni 2007 Bilen er sikkert god, men spørsmålet var om den var verdt pengene. Jeg har prøvd den, og svaret er fortsatt: nei. Og for ordens skyld - jeg er veldig glad i Volvo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rangi Skrevet 24. juni 2007 #14 Del Skrevet 24. juni 2007 Om en bil til nærmere 1 mill er verdt pengene kommer jo an på hva man skal bruke bilen til, hvor mye man kjører og ikke minst hvor mye penger man er vilig til å bruke. Selv kjører jeg en stor 4wd til næremere en mill, ikke Volvo XC90, og jeg syns helt klart den er verdt hver en krone! Jeg tilbringer timer hver dag i bilen, på veier som ikke ligner annet enn godt brukte krøtterstier, og priser meg lykkelig hver gang jeg har sittet 40 mil i bilen på en alm dag, over at jeg har en bil som er overlegen på komfort, kjøreferdigheter og sikkerhet. Man sammenligner altså ikke biler som XC90, Disco, Landcruiser, Merc ML osv med Outlander og GrandVitara, det er jo biler til godt under halve prisen for de fleste av de førstnevnte, og slett ikke i nærheten av samme kjøreopplevelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Starkitten Skrevet 25. juni 2007 #15 Del Skrevet 25. juni 2007 mine foreldre har en slik bil og de er veldig fornøy. Jeg kunne tenkt meg en slik selv, men det skjer ikke med det første da den er sinnsyk dyr. Min mor betaler 13000 kr i lån på bilen per mnd! :sprettoy: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. juni 2007 #16 Del Skrevet 25. juni 2007 Om bilen er verdt prisen kommer an på flere ting: Tjener man bra vil den kanskje være verdt prisen (tjener man ikke så bra vil det overhode IKKE være verdt prisen).. Det kommer an på hvor stor familien er som skal fraktes rundt med denne bilen. Det kommer an på hvor viktig det er med sikkerhet, status, osv Altså - vil det være vanskelig for andre å svare på om XC90 for TS vil være verdt pengene.. Men det er et faktum at mange er fornøyd med bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ugla Skrevet 25. juni 2007 #17 Del Skrevet 25. juni 2007 Er det noen av dere som faktisk har PRØVD bilen her? Ja. Jeg vurderte å kjøpe den, men valgte heller XC70. I ettertid er jeg glad for valget mitt, og er godt tilfreds med min. Har hørt om noen problemer med XC90, og har snakket med noen som "mekker" biler, som ble skuffte over hvor "lite" som skulle til, før det ble store skader og store/dyre raparasjoner på XC90'n. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Starkitten Skrevet 28. juni 2007 #18 Del Skrevet 28. juni 2007 Ja. Jeg vurderte å kjøpe den, men valgte heller XC70. I ettertid er jeg glad for valget mitt, og er godt tilfreds med min. Har hørt om noen problemer med XC90, og har snakket med noen som "mekker" biler, som ble skuffte over hvor "lite" som skulle til, før det ble store skader og store/dyre raparasjoner på XC90'n. Den eneste forskjellen på de bilene er at xc90 har 4hjulstrekk og er mye dyrene enn xc70 og den har bare forhjulsstrekk. Viser seg de fleste kjøper xc70 for den er mye billigere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rangi Skrevet 28. juni 2007 #19 Del Skrevet 28. juni 2007 Jeg syns jeg ser XC90er i haugevis for tiden jeg da, minst like mange som XC70 iallefall..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ugla Skrevet 28. juni 2007 #20 Del Skrevet 28. juni 2007 Den eneste forskjellen på de bilene er at xc90 har 4hjulstrekk og er mye dyrene enn xc70 og den har bare forhjulsstrekk. Viser seg de fleste kjøper xc70 for den er mye billigere. Min XC70 har 4-hjulstrekk (AWD)... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå