Gå til innhold

Kielferga


Badlands

Anbefalte innlegg

Eg skal ta kielferga snart - familiepakke med 5 personar pluss bil. Så har det seg slik at far i familien snorker utruleg høgt, og vi er 5 vaksne som køyrer (tre "vaksne" barn altså, deriblant eg). Og eg ser for meg at det kjem til å bli rimeleg trangt og klamt.

Går det an å kome seg igjennom ei natt på Kielferga utan å sove i lugaren? (Henge i baren til lyse morgon, eller til ein blir så trøytt at ein sovnar i ein stol? :) )

Er det stolar på dekk det er lov å sitte/ligge i om natta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest fopleinings.ass
Eg skal ta kielferga snart - familiepakke med 5 personar pluss bil. Så har det seg slik at far i familien snorker utruleg høgt, og vi er 5 vaksne som køyrer (tre "vaksne" barn altså, deriblant eg). Og eg ser for meg at det kjem til å bli rimeleg trangt og klamt.

Går det an å kome seg igjennom ei natt på Kielferga utan å sove i lugaren? (Henge i baren til lyse morgon, eller til ein blir så trøytt at ein sovnar i ein stol? :) )

Er det stolar på dekk det er lov å sitte/ligge i om natta?

Hvilket rederi skal dere reise med?

Jobber i color line jeg. Er det på Harald dere skal?? eller Fantasy?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før i tida var det noe som kaltes "flyseter" på øverste dekk (hm, dette var kanskje på noen av danskebåtene, husker ikke). Der kunne man sitte og sove i hvertfall. Men hvis snorkefar sitter der, blir han sikkert ikke populær blant de andre som skal sove!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

På ferja mellom Oslo og Kiel er det mulig å bestille plass med liggestol på Harald i sommersesongen, men ikke på Color Fantasy.

Ellers diverse lugarer. det er ikke mulig å bestille kun reise, uten overnatting. Sjekk sidene til Color Line, prislisten på pdf, så ser du når avgangene er og hvordan prisene er.

http://www.colorline.no/pages/content/arti...&menuId=0_5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før i tida var det noe som kaltes "flyseter" på øverste dekk (hm, dette var kanskje på noen av danskebåtene, husker ikke). Der kunne man sitte og sove i hvertfall. Men hvis snorkefar sitter der, blir han sikkert ikke populær blant de andre som skal sove!

He he, nei kan jo ikkje kaste han ut av lugaren fordi han snorker... så eg får ta støyten sjølv og finne ein annan plass :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ferja mellom Oslo og Kiel er det mulig å bestille plass med liggestol på Harald i sommersesongen, men ikke på Color Fantasy.

Ellers diverse lugarer. det er ikke mulig å bestille kun reise, uten overnatting. Sjekk sidene til Color Line, prislisten på pdf, så ser du når avgangene er og hvordan prisene er.

Det er nok Fantasy vi skal reise med.

Kan godt berre liggje/sitje og duppe i vanleg stol òg, om det er lov.

Ser for meg at det patruljerer ansatte rundt på båten og leiter etter folk som sover utanfor lugarane (sidan det er påbudt med lugar er det kanskje meininga at ein må sove der?). Eg HAR jo betalt for plass i lugar, men vil helst sleppe å bruke plassen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Det er nok Fantasy vi skal reise med.

Kan godt berre liggje/sitje og duppe i vanleg stol òg, om det er lov.

Ser for meg at det patruljerer ansatte rundt på båten og leiter etter folk som sover utanfor lugarane (sidan det er påbudt med lugar er det kanskje meininga at ein må sove der?). Eg HAR jo betalt for plass i lugar, men vil helst sleppe å bruke plassen....

:klø: Nå begynner jeg å lure på hvorfor.

Faren med å sove i en stol, er jo kanskje at noen vekker deg fordi de tror du er overstadig beruset. men det er jo nok sitteplasser rundt omkring, så du klarer sikkert å gjemme deg litt bort. Men jeg har aldri opplevd at de på Color Line har kontrollert noe særlig hva gjestene gjør. Ikke sett deg i restaurantene/utestedene, de tror jeg stenges i løpet av natten. Eventuelt kan du jo si at vedkommende som du deler lugar med snorker noe forferdelig, og be om lov til å slappe av videre i stolen din om noen spør hvorfor du sover der.

Jeg trodde du lette etter en billigere måte å reise på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Beklager, er visst for trøtt til å lese skikkelig i dag. Da får jeg heller tipse deg om ørepropper. Jeg er avhengige av dem på ferie. Luften tror jeg ikke er så ille på Fantasy. God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...