Gå til innhold

ALENE TIL SYDEN


bubbel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Cosmic Girl

Jeg har vært flere ganger på Kanariøyene alene, og synes det har vært fantastisk! Men da har jeg ikke hoppet på en tur, hvor man risikerer så som så standard, men bodd på relativt fine hoteller med svømmebasseng og alt man ellers trenger.

Har tatt med masse gode bøker, og bare gjort ting jeg selv har villet. Har stått opp i eget tempo, ligget ved bassenget og solt meg og svømt i varmen, og alt i alt hatt det helt perfekt. Men jeg kunne ikke tenkt meg å reise alene til ett sted hvor jeg feks må ligge på stranden alene. Min erfaring der er at man som kvinne ikke får ligget lenge på stranden alene før det kommer masse menn som vil holde deg med selskap, "for du må jo kjede deg sånn helt alene".

Når du går ut og spiser alene om kvelden, får du det akkurat så sosialt som du ønsker det. På Kanariøyene er det lett å komme i kontakt med folk, og mye er opp til deg. Sitter du med nesa i en bok under hele middagen, får du sitte i fred. Titter du opp, oppnår øyekontakt og smiler til folk, tar de gjerne kontakt.

Alt i alt har det å reise alene vært veldig fine opplevelser for meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg reiste alene en uke til Kreta i fjor sommer. Reiste spesifisert, så jeg visste på forhånd hvor jeg havnet. Hadde med meg flere bøker, ipod, leste, solte meg og hadde det helt topp. Ønsker man kontakt med andre er ikke det noe problem, og vil man være alene, er ikke det noe problem heller. Det er ihvertfall min erfaring.

Jeg gjør det gjerne igjen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trolletrine

Reiser for første gang alene til syden i høst.Har bestilt en spesifisert tur for å være sikker på at ihvertfall fasilitetene er på plass ;) Så nå vet jeg hvor jeg kan bade uten å lure på om noen knabber tingene mine imens,hvor jeg kan bestille meg mat til å ta med osv.Og GLEDER MEG!!!Hadde aldri turt å bestilt en uspes.tur første gang jeg reiser alene,-men så er ikke jeg blant de tøffeste heller :ler: Men god tur og lykke til!!! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jeg reiser i år for n'te gang til Kreta alene. Jeg reiser til ca samme plassen hver gang og vil ikke reise uspesifisert. Men jeg velger å hoppe på i "siste liten" for å få det billigst mulig. Det har jeg anledning til siden arb. giver er fleksibel mht. til ferie. Dette blir i august da.

Som andre her har sagt, ta med bøker. 2 uker blir for mye når man er alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri reist alene, men kunne faktisk godt tenke meg det...bare ha seg selv å tenke på og ikke måtte ta hensyn til andre...det må være digg!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter hva dere skriver her nå så blir jeg faktisk fristet til å reise alene på ferie til syden. DET må være avslappende det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som småbarnsmor til 2 små høres det helt nydelig ut og reise alene til syden. Ingen som er tørste, må på do, gråter, er trøtte/ikke trøtte, våte badebukser, sulte , ny solkrem osv.

Må være nydelig og bare ha en liten veske på flyet istedenfor en diger bag med; kjeks, pastiller, flasker til baby, termos, bøker, bleier til 2 stk, våtservietter, ekstra skift, NAN pulver, babyleker, teppe, frukt osv, osv.

God tur!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chrizzy

Ja, det har jeg. Jeg var i Hellas, det var en kjempeflott tur. Jeg reiste uspesifisert, havnet i en helt fin leilighet. Det var faktisk disko i etasjen under, men det gjorde ikke meg noe for jeg la meg i den tiden de stengte alikevel. Det var lett å bli kjent med folk, til slutt syntes jeg nesten det var litt skuffende at jeg fikk så liten tid alene. :ler:

Siste dagen fikk jeg problemer med magen, da var det ikke gøy å være alene. Jeg var så redd for å forsove meg til bussen at jeg la meg i fosterstilling foran døra tilslutt. Bare husk IDOFORM eller noe. God tur om du drar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest afrodite83

Jeg har planer om å dra alene til Tyrkia neste år. Synes det virker både deilig og avslappende å kunne være helt for seg selv og gjøre det man vil uten noen andre å tenke på.

Har vært på samme plass og samme hotell 4 år på rad, så begynner å bli litt "kjent" med befolkningen der..Derfor tar jeg sjansen på å reise alene neste gang.

Har selvfølgelig mine tvil, for tyrkiske mannfolk kan være veeeeldig pågående, og de tar ikke alltid et nei for et nei..

Men det er bare å være bestemt ! :nei:

Er det noen her som har feriert alene i Tyrkia? Vil gjerne høre hvordan det var.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...