Gå til innhold

Medisiner

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_smila_*
Skrevet

Det er jo slik at man har anledning til å bestille medisiner fra EU-land for inntil tre måneders bruk av gangen. Jeg tenkte jeg skulle forsøke det, for å prøve og spare noen kroner.

Er det noen her som har noen nettbutikker å anbefale meg å handle medisiner fra? Blir takknemlig for svar. :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Du kommer til å bli slettet ;)

Kjenner kun til lillepille.no selv, men har ikke handlet der. Er for skeptisk til om det er ekte medisiner, og så vidt jeg har sett er det i tillegg dyrere.

Naturlegemidler og vitaminer: http://www.veganicity.com/ og http://www.healthspan.co.uk har jeg handlet fra, og er rimelig fornøyd med. Men du må vite hva du handler der, men det gjelder nå over alt.

Skrevet

Du er klar over at du må ha resept fra legen din, hvis ikke må medisinen være reseptfri?

Litt kjipt å risikere en anmeldelse vel?

Tollvesenet er veldig på alerten når det gjelder dette og gjør masse beslag.

Gjest Gjest
Skrevet
Du er klar over at du må ha resept fra legen din, hvis ikke må medisinen være reseptfri?

En lege, ikke nødvendigvis fastlegen.

Mange av de her apotekene eller hva jeg kan kalle de omgår det ved å ha en lege ansatt som skriver ut resepten. Helt lovlig, men at det tøyer grensene skal jeg være enig i.

Vurderte det sterkt i en periode, men våget det ikke selv pga jeg var usikker på hvilke rettigheter jeg har ved tanke på bivirkninger og legemiddelskade, og ikke minst at jeg fant andre alternativer.

Gjest Gjest
Skrevet

Etter norsk lov så er det fullt ut tillatt og dermed helt lovlig å bestille medisiner fra EU- og EØS-land. Men man kan ikke bestille for mere enn tre måneders forbruk av gangen. Så man kan fritt fram bestille medisiner via internett.

At den norske staten prøver å begrense tilgangen til dette, er bare fordi de er redde for å tape sine avgiftspenger fra de dyre norske medisinene.

Gjest Gjest
Skrevet

Du trenger ikke resept på medisner som er resptfri i det landet du bestiller fra. Så selv om en medisin er reseptbelagt her i landet, så kan du fritt og lovlig bestille den fra et EU- og EØS-land dersom den medisinen ikke er reseptbelagt i bestillingslandet.

Et eksempel: Zovirax er en krem mot forkjølelsessår som er reseptbelagt i Norge. Men i Danmark er denne kremen ikke reseptbelagt og du kan dermed fritt og lovlig bestille denne kremen fra Danmark.

Og selv om du som oftest må betale porto på varene, så vil bestilling via internett allikevel lønne seg, da egenandelen for en legetime er nærmere 200,-.

Gjest Gjest
Skrevet

Ja, da har jeg bestilt johannesurt fra Healthspan.co.uk. Det var mye billigere der enn det man får kjøpt på apotek i Norge. En eske koster i Norge 187,- på apotek.

Den esken jeg bestilte koster i engelske pund 5,95. Det tilsvarer vel ca. 70 NOK, og med kun 2 pund for porto så sparte jeg ganske mange penger. :)

Gjest Gjest
Skrevet
Ja, da har jeg bestilt johannesurt fra Healthspan.co.uk. Det var mye billigere der enn det man får kjøpt på apotek i Norge. En eske koster i Norge 187,- på apotek.

Den esken jeg bestilte koster i engelske pund 5,95. Det tilsvarer vel ca. 70 NOK, og med kun 2 pund for porto så sparte jeg ganske mange penger. :)

Vær klar over at den tilsvarer noen av de sterkeste her i landet. Jeg tålte ikke den, men fungerer godt på veganicity sin.

(Og håper du har satt deg inn i virkningen johannesurt har på andre medisiner (inkludert p-piller ol) og bivirkninger før du setter igang ;))

Gjest Gjest
Skrevet

Noen som har flere tips om hvor man kan bestille fra EU-området? Må være seriøse steder da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...